Umberto Skrivet 1 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2009 Du skulle kunna flytta på kolonet i GTA Liberty City: Stories också, andra raden där spelen är listade. Ah, tack. It's done. -- Nu ska jag försöka skapa en infobox-mall för spelen. :yes: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 1 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2009 It's done. http://sv.gtasajten.wikia.com/wiki/Mall:Spelbox Ni använder den genom att skriva: {{spelbox| |Bild = Bild.png |Utvecklare = |Utgivare = |Format = |Utgivningsår = |Spelmotor = |Huvudkaraktär = }} och fyller i fälten. Bilden måste inte vara .png. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 1 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2009 Vad är Anywhere City? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 1 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2009 aha, men när jag skapar redirects (tror det bara är jag som skapar) tänker jag på vanliga sökord, dvs söker man efter Grand Theft Auto Vice City så skriver man knappas det. kanske vc, vice city eller gta vc. Därför tror jag själva staden borde ha ett annat namn, tex Vice city (stad) eller stden vice city. Men du kan ju skriva texten "Vice City" och låta det länka till antingen staden eller spelet, beroende på vad du talar om. Till exempel kanske du pratar om antalet flygplatser i (staten) San Andreas och jämför det med (staden) Vice City. Då är det dumt att man klickar på VC och kommer till GTA:VC. Jag påbörjade lite skrivande av Multiplayer och tänkte skriva om de olika varianterna som funnits i GTA1, 2, osv, men insåg att jag hellre går och lägger mig nu än att jag ska sitta uppe till tre Suddade alltså bort allt (vilket inte var mycket) och tar det en annan gång. Om ingen annan hinner före. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 2 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2009 Vad är Anywhere City? GTA2-staden. --- Lämplig och lätt uppgift för någon av er som så dyrt och heligt lovade att hjälpa till: Fixa spelinfoboxar till alla spelen. http://sv.gtasajten.wikia.com/wiki/Mall:Spelbox Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 2 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2009 GTA2-staden. --- Lämplig och lätt uppgift för någon av er som så dyrt och heligt lovade att hjälpa till: Fixa spelinfoboxar till alla spelen. http://sv.gtasajten.wikia.com/wiki/Mall:Spelbox Laddade presis upp bilder så nu kan det inte vara svårt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 2 mars, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2009 (redigerad) Laddade presis upp bilder så nu kan det inte vara svårt! Såg att du fixat till GTA IV. Inte för att du ska ändra, men det är lite kul, att GTA IV inte använder Euphoria speciellt mycket alls. Jag trodde att allting när man puttade folk och körde på dem med bilar var helt och hållet Euphoria, men det mesta är faktist RAGE. Edit: Fixade till GTA IV-artikeln. Ser lite bättre ut på story-fronten och sedan så delade jag upp texten i underrubriken "staden" och la till "Humor" Redigerad 2 mars, 2009 av VickeX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 2 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2009 Lämplig och lätt uppgift för någon av er som så dyrt och heligt lovade att hjälpa till: Fixa spelinfoboxar till alla spelen. http://sv.gtasajten.wikia.com/wiki/Mall:Spelbox Hur får man reda på spelmotor då? Googlar eller? Jag vet inte att jag har nån aning om vad spelmotorn är till varken GTA1, 2, VC, LCS eller IV. Vad ska stå där? RAGE på GTA IV eller? I don't understand Sen vill jag gärna hjälpa till, men jag har så fruktansvärt lite tid och jag borde egentligen inte offra tid tid att surfa in på forumet ens. Sen vet jag att när jag väl sätter igång nåt kan jag inte sluta förrän efter fem A4 och det har jag verkligen inte tid med Om nån vill och kan på nåt bra sätt får ni gärna slänga in mina multiplayertexter till LCS och VCS på nåt smart sätt. Klick. Självklart kuttar ni sånt som inte passar i en wiki (åsikter och sånt). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 2 mars, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2009 Hur får man reda på spelmotor då? Googlar eller? Jag vet inte att jag har nån aning om vad spelmotorn är till varken GTA1, 2, VC, LCS eller IV. Vad ska stå där? RAGE på GTA IV eller? Ja, spelmotorn till GTA IV är RAGE, och det använder även Euphoria. Det står redan där, jag tror att Kobbe fixade det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 2 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2009 Hur får man reda på spelmotor då? Googlar eller? Jag vet inte att jag har nån aning om vad spelmotorn är till varken GTA1, 2, VC, LCS eller IV. Vad ska stå där? RAGE på GTA IV eller? I don't understand Sen vill jag gärna hjälpa till, men jag har så fruktansvärt lite tid och jag borde egentligen inte offra tid tid att surfa in på forumet ens. Sen vet jag att när jag väl sätter igång nåt kan jag inte sluta förrän efter fem A4 och det har jag verkligen inte tid med Om nån vill och kan på nåt bra sätt får ni gärna slänga in mina multiplayertexter till LCS och VCS på nåt smart sätt. Klick. Självklart kuttar ni sånt som inte passar i en wiki (åsikter och sånt). Spelmotorn hittar man på gta.wikia.com. Om inte, skriver man N/A. Tid och tid.. Jag sitter här och skriver ett arbete i nationalekonomi och förbereder en uppsatsopposition samtidigt som jag talar i telefon och editerar wikin. Multitasking ftw. --- Mer jobb för hjälpsamma: Kopiera in artiklar om GTA-relevanta spelkonsoler från svenska Wikipedia. Modifiera texten vid behov och skriv "Denna artikel är hämtad från svenska Wikipedia. Används under GFDL-licens" i sammanfattningsfältet. --- Ja, just det: kobbe har blivit admin och några andra har fått rollback-befogenheter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 2 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2009 Ger mig på PS2:an. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 2 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2009 Spelmotorn hittar man på gta.wikia.com. Om inte, skriver man N/A. --- Mer jobb för hjälpsamma: Kopiera in artiklar om GTA-relevanta spelkonsoler från svenska Wikipedia. Modifiera texten vid behov och skriv "Denna artikel är hämtad från svenska Wikipedia. Används under GFDL-licens" i sammanfattningsfältet. --- Ja, just det: kobbe har blivit admin och några andra har fått rollback-befogenheter. Ala wikipedia! btw upptäckte att man inte ska använda thumb i spelgrejsimojsarna. Kanske sätter in Henkibojjs texter, de borde då passa i huvudartikeln för LCS och VCS? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 2 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2009 Ursäkta att jag har varit lite inaktiv. Då jag faktiskt har besökt wiki sidan som vi har och kollat genom lite artiklar efter stav fel just nu har ja inte hittat nåt än iallafall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 2 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2009 Ja, just det: kobbe har blivit admin och några andra har fått rollback-befogenheter. Vad är en rollback-befogenhet då? Förövrigt så funderar jag på att knacka in en karaktärbox och en skådespelarbox, men jag undrar om man kan använda åäö i ett boxnamn? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 2 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2009 Vad är en rollback-befogenhet då? http://sv.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Tillbakarullning Förövrigt så funderar jag på att knacka in en karaktärbox och en skådespelarbox, men jag undrar om man kan använda åäö i ett boxnamn? Ja, det kan man. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 2 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2009 http://sv.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Tillbakarullning Ja, det kan man. Åh, okej. Då är jag med. Grymt, då kommer det kanske två mallar från mig inom några dagar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Quattro Skrivet 3 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2009 Sådär, jag skrev ihop en liten tråd om wikin i Allmänt GTA-snack för de medlemmar som inte läser här. Förhoppningsvis lockar det lite fler deltagare. Nu måste jag ta itu med skolarbete... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 (redigerad) Verkar som wikian just gick ned lite? Umberto: Jag var just påväg att avsluta en mall nu när det gick ned, men jag undrar lite om det blir för krångligt med HiddenStructures i en mall? Jag hade tänkte ha Make/Maka som kategori, om man sedan skrev Make = Umberto så skulle Maka inte visas utan bara Make-delen. Om man istället skrev Maka = Kebab så skulle däremot Make inte visas och Maka-delen skulle vara synlig. Men jag kunde inte finna ett bra sätt att förklara det på i den lilla inforutan. Ett exempel. Född = Gtastaden Make = Umberto Antalet filmer = 5st Skulle då ge: Född Gtastaden Make Umberto Antal filmer 5st Om man istället skrev: Född = Svineby Maka = Kebab Antal filmer = 2½st Skulle ge: Född Svineby Maka Kebab Antal filmer 2½st Maka och make ligger alltså i samma kolumn, men bara den som det skrivs i blir synlig. Men det kanske är för krångligt? Edit: Nu är den klar, själva mallen finns här, du vill kanske låsa den Umberto. Så ingen förstör den. Här kan ni se hur det kan se ut: http://sv.gtasajten.wikia.com/wiki/Ray_Liotta Edit igen: Har även knackat fram en karaktärbox. Även den bör kanske låsas. Här kan nu se hur den kan se ut: http://sv.gtasajten.wikia.com/wiki/Tommy_Vercetti Redigerad 4 mars, 2009 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 Verkar som wikian just gick ned lite? Umberto: Jag var just påväg att avsluta en mall nu när det gick ned, men jag undrar lite om det blir för krångligt med HiddenStructures i en mall? Jag hade tänkte ha Make/Maka som kategori, om man sedan skrev Make = Umberto så skulle Maka inte visas utan bara Make-delen. Om man istället skrev Maka = Kebab så skulle däremot Make inte visas och Maka-delen skulle vara synlig. Men jag kunde inte finna ett bra sätt att förklara det på i den lilla inforutan. Ett exempel. Född = Gtastaden Make = Umberto Antalet filmer = 5st Skulle då ge: Född Gtastaden Make Umberto Antal filmer 5st Om man istället skrev: Född = Svineby Maka = Kebab Antal filmer = 2½st Skulle ge: Född Svineby Maka Kebab Antal filmer 2½st Maka och make ligger alltså i samma kolumn, men bara den som det skrivs i blir synlig. Men det kanske är för krångligt? Edit: Nu är den klar, själva mallen finns här, du vill kanske låsa den Umberto. Så ingen förstör den. Här kan ni se hur det kan se ut: http://sv.gtasajten.wikia.com/wiki/Ray_Liotta Edit igen: Har även knackat fram en karaktärbox. Även den bör kanske låsas. Här kan nu se hur den kan se ut: http://sv.gtasajten.wikia.com/wiki/Tommy_Vercetti Fan vad najs. Stort tack för de där mallarna! Hidden structures går bra, det blir inte för krångligt. Spelkaraktärsmallen skulle jag dock vilja ändra på. Istället för att ha ett fält med "Första framträdande" och ett fält med "antal framträdanden" tycker jag att de borde slås ihop till ett fält med bara "Framträdanden" som listar alla spel som karaktären har förekommit i. Sedan tycker jag att det borde finnas ett fält med "Anknytningar" eller nåt liknande. I t.ex. Vercettis fall skulle det fältet innehålla Forelli-familjen, Ken Rosenberg, Lance Vance m.m. eXotic is now admin. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 Hur ser man vilka som är admin? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts