Jump to content

Svensk GTA wiki

VickeX
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 502
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Då var även jag registrerad, fast jag blev tvungen att ändra namnet lite. Quattro var upptaget, blev Quattro01 istället... :)

Själva sidan ser ju bra ut så här långt, ska bli intressant och se hur det utvecklas. Får se vad jag själv har att komma med, misstänker det mest blir att ändra lite i texterna här och där, fixa länkar osv. Skriva nya artiklar är inte riktigt min grej, skulle jag mot förmodan göra det så blir det väl jag jag översätter/lånar/kopierar från övriga Wikipediasidor...

Men som sagt, ett kul projekt och jag tror på det. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Borde det inte finnas en artikel om själv GTAsajten, jag tycker att det är rätt viktigt eftersom wiki utgår från GTAsajten.

Själv så kan jag inget om GTAsajten eller Hultan, men jag skrev lite kort, någon gammalräv får fortsätta. ;)

Edit: Hihi, Stellis är lite full. :whistling:

Redigerad av Grumpy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är bra att ni skapar redirects men man kan inte ha en redirect från "Vice City" till "GTA: Vice City". "Vice City" ska ju handla om staden Vice City. :whistling:

aha, men när jag skapar redirects (tror det bara är jag som skapar) tänker jag på vanliga sökord, dvs söker man efter Grand Theft Auto Vice City så skriver man knappas det. kanske vc, vice city eller gta vc. Därför tror jag själva staden borde ha ett annat namn, tex Vice city (stad) eller stden vice city.

Själv känner jag att jag vill ha mer struktur, men det kanske är något som kommer vartefter. Tex att vaje gtsaspel ska ha huvudartiklar för fusk,kartor, soundtrack osv. Men också en huvudsida för fusk där det länkas till alla olika spels fusk.

En tredje fundering är om mallen skulle kunna vara lite bredare, som den är orginal, ser sjukt mycket snyggare ut då! Sedan skulle jag vilja se att någon var designer och att sidan är wikipedia stilen orginal.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

aha, men när jag skapar redirects (tror det bara är jag som skapar) tänker jag på vanliga sökord, dvs söker man efter Grand Theft Auto Vice City så skriver man knappas det. kanske vc, vice city eller gta vc. Därför tror jag själva staden borde ha ett annat namn, tex Vice city (stad) eller stden vice city.

Njaa. Efter som det faktiskt är staden som heter Vice City och egentligen inget annat tycker jag nog att just "Vice City" ska vara en artikel om staden. Så jag håller med Umberto där. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv känner jag att jag vill ha mer struktur, men det kanske är något som kommer vartefter. Tex att vaje gtsaspel ska ha huvudartiklar för fusk,kartor, soundtrack osv. Men också en huvudsida för fusk där det länkas till alla olika spels fusk.

{{gta}}-mallen är ju gjord för att ge lite struktur. Om man t.ex. vill läsa om soundtracket i GTA 3 klickar man på Radiostationer>>GTA III och då kommer man till en lista över alla radiostationer och låtar i GTA 3. Klickar man på namnet på en radiostation kommer man till en detaljerad artikel om just den stationen.

Ex:

Radiostationer i GTA III

En kort allmän text om soundtracket.

Head Radio

-Låt

-Låt

-Låt...

Flashback FM

-Låt

-Låt

-Låt...

Lips 106

-Låt

-Låt

-Låt...

osv.

En tredje fundering är om mallen skulle kunna vara lite bredare, som den är orginal, ser sjukt mycket snyggare ut då! Sedan skulle jag vilja se att någon var designer och att sidan är wikipedia stilen orginal.

Hmm, jag vet inte, om den är bredare blir det ju en massa vitt i högerkanten.. :whistling:

---

@GTAmods: Kan ni lägga in en länk till wikin någonstans i GTA-forumet? Det finns ju GTA-intresserade där som inte läser i allmänt-delarna.

@Admins+globala: Kan ni skriva in wikins adress i den här trådens underrubrik?

Senare, när/om wikin kommer på fötter, ska jag be att Hultenius länkar till den på en synligare plats.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

{{gta}}-mallen är ju gjord för att ge lite struktur. Om man t.ex. vill läsa om soundtracket i GTA 3 klickar man på Radiostationer>>GTA III och då kommer man till en lista över alla radiostationer och låtar i GTA 3. Klickar man på namnet på en radiostation kommer man till en detaljerad artikel om just den stationen.

Ex:

Radiostationer i GTA III

En kort allmän text om soundtracket.

Head Radio

-Låt

-Låt

-Låt...

Flashback FM

-Låt

-Låt

-Låt...

Lips 106

-Låt

-Låt

-Låt...

osv.

Hmm, jag vet inte, om den är bredare blir det ju en massa vitt i högerkanten.. :whistling:

Okej, okej, blir som jag tänkt det då ;).

Vet inte hur din ser ut men sådär blir min, dvs den är för smal och gör onödiga radbyten, men det kanske bara är hos mig?

post-6197-1235915066_thumb.png

Ps, Huvudkaraktärer är felstavat. Och sedan vet jag inte hur man får ut Gtsajten ur själva mallen på förstasidan.

Förstår sedan att du tog bort mina mallar men man måste ju testa för att förstå! Mallen som heter ! behövs faktiskt om man senare ska använda inforutorna till höger!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, okej, blir som jag tänkt det då :).

Vet inte hur din ser ut men sådär blir min, dvs den är för smal och gör onödiga radbyten, men det kanske bara är hos mig?

post-6197-1235915066_thumb.png

Ps, Huvudkaraktärer är felstavat. Och sedan vet jag inte hur man får ut Gtsajten ur själva mallen på förstasidan.

Ojdå. ;) Antar att du har en mindre skärm för så här ser den ut hos mig:

Bra att du postade det där, ska fixa det asap.

edit: What about now?

Förstår sedan att du tog bort mina mallar men man måste ju testa för att förstå! Mallen som heter ! behövs faktiskt om man senare ska använda inforutorna till höger!

Ja, jag förstod att det var test. :whistling:

Jag kan återställa mall:! om du vill.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du skulle kunna flytta på kolonet i GTA Liberty City: Stories också, andra raden där spelen är listade.

Jag har lagt in en länk i "Se Hit!"-tråden i GTAIV-forumet --> http://www.gtasajten.com/forum/index.php?showtopic=42556. Kanske lockar det någon...

Skulle det inte kanske vara ännu bättre med en skild tråd i Allmänt GTA-snack? Tror inte det är så många som kollar i Se hit-tråden mer än en gång, eller högst två.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle det inte kanske vara ännu bättre med en skild tråd i Allmänt GTA-snack? Tror inte det är så många som kollar i Se hit-tråden mer än en gång, eller högst två.

Kände mig för lat för att göra något mer konstruktivt än det ;) men jag håller med, det synns nog mer där. Orkar du fixa något? :whistling:

____

Btw reggade mig på wikin tidigare idag, GTA(1) artikeln är nu utökad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ojdå. ;) Antar att du har en mindre skärm för så här ser den ut hos mig:

Ja, jag förstod att det var test. :whistling:

Jag kan återställa mall:! om du vill.

:) , nu är den topptrim! Har en 22" men kanske är något underligt, men nu ser det i alla fall bra ut!

Ska se vad mer man kan hitta på! Kanske fixa kategorierna, hmm?

Edit: vet någon varför det blir som codeboxar på tex vice citys vapen?

Redigerad av kobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor