Vice. Skrivet 14 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2009 (redigerad) Följande hände i torsdags kväll: Tjejen slängde in mina kläder som jag hade slängt i en prydlig hög på vardagsrumsgolvet, i tron (hör och häpna) att det var smutstvätt! När jag kom hem efter att ha flyttat bilen, började jag leta efter min mobil. Jag kom efter en stund på att den var i byxorna som hade legat på golvet och som nu alltså befann sig i vår tvättmaskin. Panikslagen sprang jag ut och ner till tvättrummet medans jag grinade som en skolflicka. Snabbt som tusan stängde av maskinen, som visade att den hade tvättat i 20 minuter. Givetvis fungerade inte mobilen, men idag, efter först ha fått lufttorka, och sedan blivit körd i kombiugnen i 20 minuter så startade den igen! (Halleluja). Dessvärre är den inte sitt forna jag längre. I morse fungerade inte knapparna 3, 6 och 9 men nu funkar dem med. Dock återstår några problem: Problem 1:Förr när jag skickade sms så la smsen sig i "skickat", det gör det inte längre, smsen lägger sig ingenstans. Problem 2:När jag får ett sms så kan jag öppna och läsa dem som vanligt (Tack duktiga väldoftande mobil) men sedan försvinner smsn!? Vanligtvis brukar de ligga i "inkorg" men det gör de inte längre. Så när jag får sms av någon okänd (kollar mig omkring här...) så kan jag inte läsa smset och sedan kolla numret, för smset försvinner i samma sekund som jag klickar på "tillbaka". Problem 3: När jag skulle skriva ner nått snabbt brukade jag skriva ett sms och sedan klicka tillbaka. Då la sig det oskickade smset i "utkorg", det gör det inte längre. Det försvinner helt sonika... =/ Det verkar som om min mobil helt har tappat minnet. Hur stor är chansen att det kommer tillbaka? Går det på något sätt hitta de försvunna smsen igen? Koppla den till en dator eller dylikt? För det MÅSTE ju finnas kvar på mobilen. Hade de raderats hade det antagligen stått "raderat" när jag klickar bakåt. Någon som har ett tips? Tack på förhand//Vice Redigerad 14 februari, 2009 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 14 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2009 Vice testat tagit isär mobilen så de ligger på tork asså du lägger upp delarna. Eller om du har garanti mobilen så ska detta gå på garantin Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 14 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2009 Garantin brukar väll inte täcka vattenskador? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 14 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2009 Tror inte det, ska väl vara drulleförsäkring isf? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
XzamX Skrivet 14 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2009 Hm..jag är ingen höjdare när det gäller såna här situationer. Men men, sparas SMSen i minnekortet? Isåfall kan du ta och byta minneskort och checka om det funkar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 14 februari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2009 Garantin brukar väll inte täcka vattenskador? Nix. Tror inte det, ska väl vara drulleförsäkring isf? Japp. Hm..jag är ingen höjdare när det gäller såna här situationer. Men men, sparas SMSen i minnekortet? Isåfall kan du ta och byta minneskort och checka om det funkar. Sparas alltid på telefonen. Men de har börjat sparas rätt nu. Fast i fel ordning, nya längst ner och gamla överst. Samma med smtal som rings. Haha ja det går i alla fall framåt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
XzamX Skrivet 14 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2009 Har du ändrat tiden och datumet korrekt? Har ibland också det problemet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 14 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2009 Du borde låta den torka lite längre, det är inte säkert att den är fri från fukt på så kort stund. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 14 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2009 Jag bara måste.. Blev den ren då? Btw Vice., jag trodde det var en norrman som ringde, sen hörde jag att det var du när du nämnde gtasajten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 14 februari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2009 Jag bara måste.. Blev den ren då? Btw Vice., jag trodde det var en norrman som ringde, sen hörde jag att det var du när du nämnde gtasajten Hahaha jodå, den är både ren och luktar gott. Norrman? Jag visste inte vem jag hade. Hör de bara en bred dialekt. xD Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 15 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2009 Det dummaste du gjorde var att försöka starta mobilen direkt efter tvättningen. (Det låter som det på din berättelse i alla fall.) Man ska alltid vänta tills man tror att den är ordentligt ren, chansen att mobilen, eller något annat elektroniskt, klarar sig blir mycket högre om man inte försöker starta apparaten medan den är fuktig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 15 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2009 Det dummaste du gjorde var att försöka starta mobilen direkt efter tvättningen. (Det låter som det på din berättelse i alla fall.) Man ska alltid vänta tills man tror att den är ordentligt ren, chansen att mobilen, eller något annat elektroniskt, klarar sig blir mycket högre om man inte försöker starta apparaten medan den är fuktig. Att ta ut batteriet dirr är också att rekommendera Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 15 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2009 Att ta ut batteriet dirr är också att rekommendera Yes, när syrrans mobil blev tvättad så plockade jag nästan ner den till molekyler innan jag lade den på badrumsgolvet och höjde effekten på värmen en aning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 15 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2009 Har haft ungefär samma problem. Jag tappade mobilen några veckor innan jul när jag var väldigt stressad, sen hittade jag den en vecka senare nån decimeter under snön. Då plockade jag ut batteriet och simkortet och lät den ligga på tork i en vecka innan jag startade den. När jag sedan startade den hade jag samma problem med den som du ungefär, men med tiden började den bete sig normalt, för att en vecka senare funka allderles utmärkt Så mitt tips är att ta ut alla delarna och låta den ligga på tork i iaf en vecka så ska den nog funka sen igen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 15 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2009 Yes, när syrrans mobil blev tvättad så plockade jag nästan ner den till molekyler innan jag lade den på badrumsgolvet och höjde effekten på värmen en aning. Hur slutade historian? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 15 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2009 Hur slutade historian? "...slutet gott, allting gott" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 15 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2009 (redigerad) Hur slutade historian? "...slutet gott, allting gott" "...och de levde lyckliga i alla sina dar" Redigerad 15 februari, 2009 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 15 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2009 Hur slutade historian? "...slutet gott, allting gott" "...och de levde lyckliga i alla sina dar" Nästan. Slutet gott, allting gott. Men mobilen har hon slängt sedan länge. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 23 mars, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2009 Har en fråga om min telefon. Eller jag vill snarare höra vad ni tror... En liten resume´av vad som hänt: Min telefon tvättades i tvättmaskinen för ett par veckor sedan. Efter en del torkande så funkade den bra bortsett från att jag inte hörde så bra när folk ringde. Det var ganska tyst. Efter nån vecka så var även det nomalt. Telefonen funkade 100% rätt. Det enda var att det var en fläck på displayen. Inte så stor, men tillräcklig för att tydligt dra uppmärksamhetet åt sig. Efter ytterligare nån vecka var även den borta. Så telefonen var alltså som ny igen. Fanns inget att anmärka på. ...Tills i fredags. Telefonen fungerar fortfarande, men bara till 99.90% ALLT fungerar på den, men när någon ringer till den så låter det inget!? Vibratorn vibbrerar men det kommer inget ljud. =/ Jag kan däremot spela upp ringsignaler utan problem, (så högtalaren är uppenbarligen okej) men den vägrar att spela upp samma signal nr det ringer. Och alla andra signaler med. Hur som helst, tänke lämna in den för service men de tar 500:- i avgift om det inte är ett fabrikationsfel. Så frågan är, KAN de se att den utsatts för fukt? Jag menar, allt är ju snustorrt, annars hade den ju inte funkat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 23 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2009 Så frågan är, KAN de se att den utsatts för fukt? Jag menar, allt är ju snustorrt, annars hade den ju inte funkat. Läste någonstans för nån månad sen att de flesta mobiltelefoner innehåller en indikator som visar ifall den har utsatts för för mycket fukt (och diskussionen handlade om att den ibland även visade det vid för lite). Så ja, antagligen kan de se att den utsatts för fukt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts