SilentViper Skrivet 12 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2009 Hej jag har en liten fråga om Windows 7. När jag har uppgraderat min dator så tänkte ja ge Vista en chans men istället väntar ja på Windows 7 tills det kommer. Och jag undrar kommer Windows 7 vara prestanda vänlig som XP? Alltså så man inte behöver en värsting dator som man behöver för att köra Vista. Tror ja läste att Windows 7 skulle vara prestanda vänlig för laptops dock så undrar ja hur gäller det då för stationsnära datorer? Kommer det vara vänligt som XP? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 12 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2009 Hej jag har en liten fråga om Windows 7. När jag har uppgraderat min dator så tänkte ja ge Vista en chans men istället väntar ja på Windows 7 tills det kommer. Och jag undrar kommer Windows 7 vara prestanda vänlig som XP? Alltså så man inte behöver en värsting dator som man behöver för att köra Vista. Tror ja läste att Windows 7 skulle vara prestanda vänlig för laptops dock så undrar ja hur gäller det då för stationsnära datorer? Kommer det vara vänligt som XP? 1. Nej, Windows 7 kommer inte vara lika prestanda vänlig som Windows XP. Men mer vänligare än Vista Betans System requirements. A test PC for the Windows 7 Beta that meets these minimum hardware recommendations (specific to the Beta and subject to change in the final version of Windows 7). Please do not use a PC you rely on for your work or daily use: 1 GHz 32-bit or 64-bit processor 1 GB of system memory 16 GB of available disk space Support for DirectX 9 graphics with 128 MB memory (in order to enable Aero theme) DVD-R/W Drive [/codebox] Men din P4 kommer nog klara det, men slött, Du kommer inte kunna använda Windows 7 optimerat. Har Windows 7 beat på min Laptop (1.6 ghz, 40gb, 1gb RAM 133). Det funkar, MEN SEEEEEGGGTTT! 2. Windows kommer inte släppas förrens Januari 2010[/color] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 12 februari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2009 (redigerad) Kommer ja kunna spela GTA IV med Windows 7 eller kommer det hacka som en apa så att säga? Sitter med 11-16 FPS nu. Om ja använder betan. Redigerad 12 februari, 2009 av Agent.47 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 12 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2009 (redigerad) Kommer ja kunna spela GTA IV med Windows 7 eller kommer det hacka som en apa så att säga? Sitter med 11-16 FPS nu. Om ja använder betan. Det kommer nog hacka mer p.g.a din CPU Kanske inte MYCKET SUPER DUPER segt uatn bara segarE.. BTW: Windows 7 Beta är stängd nu. Du kan inte få tag på den (Lagligt) Redigerad 12 februari, 2009 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 12 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2009 1. Nej, Windows 7 kommer inte vara lika prestanda vänlig som Windows XP. Men mer vänligare än Vista Betans System requirements. A test PC for the Windows 7 Beta that meets these minimum hardware recommendations (specific to the Beta and subject to change in the final version of Windows 7). Please do not use a PC you rely on for your work or daily use: 1 GHz 32-bit or 64-bit processor 1 GB of system memory 16 GB of available disk space Support for DirectX 9 graphics with 128 MB memory (in order to enable Aero theme) DVD-R/W Drive [/codebox] Men din P4 kommer nog klara det, men slött, Du kommer inte kunna använda Windows 7 optimerat. Har Windows 7 beat på min Laptop (1.6 ghz, 40gb, 1gb RAM 133). Det funkar, MEN SEEEEEGGGTTT! 2. Windows kommer inte släppas förrens Januari 2010[/color] Du bör väl tillägga att det kommer kräva mindre när det släpps också minimumkraven kommer säkert ligga kvar som på betan men det blir nog lite snabbare sen på "sämre" datorer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 12 februari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2009 Okej tack så mycket. Blir att skaffa betan eller Vista ja ni vet någ, sen när ja har uppgraderat datorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 13 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2009 Har Windows XP just nu, och jag har en liten partition som jag vill installera Windows 7 i. Kan jag bara mounta ISO filen och installera den direkt i partitionen? eller måste jag bränna ISO:n på en skiva och sedan installera på de sättet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 13 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2009 Har Windows XP just nu, och jag har en liten partition som jag vill installera Windows 7 i. Kan jag bara mounta ISO filen och installera den direkt i partitionen? eller måste jag bränna ISO:n på en skiva och sedan installera på de sättet? Du måste nog bränna över om det inte ska vara på XP partionen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 13 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2009 Brände över 7:an och installerade den. Gick alldeles utmärskt, Windows 7 hittade alla nödvändiga drivrutiner, Ljud & bild, ett stort plus måste jag säga Tycker Windows 7 även är rätt snabb, lika snabb som Windows XP enligt mig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 15 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2009 Förlåt för dubbelpost men grejjen är att jag vill från Windows 7 kunna gå in i min "Admin" mapp under Documents and Settings i Windows XP. Dvs, gå in i C hårddisken där Windows XP ligger från Windows 7, och sedan gå in i Admin mappen under Documents and Settings för att kunna öppna filer som finns i Windows XP skrivbordet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts