Jump to content

Windows 7 fråga

SilentViper
 Share

Recommended Posts

Hej jag har en liten fråga om Windows 7. När jag har uppgraderat min dator så tänkte ja ge Vista en chans men istället väntar ja på Windows 7 tills det kommer. Och jag undrar kommer Windows 7 vara prestanda vänlig som XP? Alltså så man inte behöver en värsting dator som man behöver för att köra Vista. Tror ja läste att Windows 7 skulle vara prestanda vänlig för laptops dock så undrar ja hur gäller det då för stationsnära datorer? Kommer det vara vänligt som XP?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej jag har en liten fråga om Windows 7. När jag har uppgraderat min dator så tänkte ja ge Vista en chans men istället väntar ja på Windows 7 tills det kommer. Och jag undrar kommer Windows 7 vara prestanda vänlig som XP? Alltså så man inte behöver en värsting dator som man behöver för att köra Vista. Tror ja läste att Windows 7 skulle vara prestanda vänlig för laptops dock så undrar ja hur gäller det då för stationsnära datorer? Kommer det vara vänligt som XP?

1. Nej, Windows 7 kommer inte vara lika prestanda vänlig som Windows XP. Men mer vänligare än Vista

Betans System requirements.

A test PC for the Windows 7 Beta that meets these minimum hardware recommendations (specific to the Beta and subject to change in the final version of Windows 7). Please do not use a PC you rely on for your work or daily use: 

1 GHz 32-bit or 64-bit processor

1 GB of system memory

16 GB of available disk space

Support for DirectX 9 graphics with 128 MB memory (in order to enable Aero theme)

DVD-R/W Drive

[/codebox]

Men din P4 kommer nog klara det, men slött, Du kommer inte kunna använda Windows 7 optimerat.

Har Windows 7 beat på min Laptop (1.6 ghz, 40gb, 1gb RAM 133). Det funkar, MEN SEEEEEGGGTTT!

2. Windows kommer inte släppas förrens Januari 2010[/color]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer ja kunna spela GTA IV med Windows 7 eller kommer det hacka som en apa så att säga? Sitter med 11-16 FPS nu. Om ja använder betan.

Det kommer nog hacka mer p.g.a din CPU :lol:

Kanske inte MYCKET SUPER DUPER segt uatn bara segarE..

BTW:

Windows 7 Beta är stängd nu. Du kan inte få tag på den (Lagligt)

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Nej, Windows 7 kommer inte vara lika prestanda vänlig som Windows XP. Men mer vänligare än Vista

Betans System requirements.

A test PC for the Windows 7 Beta that meets these minimum hardware recommendations (specific to the Beta and subject to change in the final version of Windows 7). Please do not use a PC you rely on for your work or daily use: 

1 GHz 32-bit or 64-bit processor

1 GB of system memory

16 GB of available disk space

Support for DirectX 9 graphics with 128 MB memory (in order to enable Aero theme)

DVD-R/W Drive

[/codebox]

Men din P4 kommer nog klara det, men slött, Du kommer inte kunna använda Windows 7 optimerat.

Har Windows 7 beat på min Laptop (1.6 ghz, 40gb, 1gb RAM 133). Det funkar, MEN SEEEEEGGGTTT!

2. Windows kommer inte släppas förrens Januari 2010[/color]

Du bör väl tillägga att det kommer kräva mindre när det släpps också ^_^

minimumkraven kommer säkert ligga kvar som på betan men det blir nog lite snabbare sen på "sämre" datorer :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förlåt för dubbelpost men grejjen är att jag vill från Windows 7 kunna gå in i min "Admin" mapp under Documents and Settings i Windows XP.

Dvs, gå in i C hårddisken där Windows XP ligger från Windows 7, och sedan gå in i Admin mappen under Documents and Settings för att kunna öppna filer som finns i Windows XP skrivbordet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor