Jacker Skrivet 12 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2009 (redigerad) Mumble är ett nytt VoIP program för spelande, precis som TS eller Vent. Den stora skillnaden är att Mumble har 3D ljud! Med andra ord hör du personers röster från deras fysiska position i spelet! Så om en person står bakom dig kommer ljudet bakifrån, och om den står till höger om dig kommer ljudet högerifrån, o.s.v. Röstvolymen varierar t.o.m. efter avstånd (personer en bit bort låter lägre och vice versa). Provade det igår, och funkar jävligt bra! Ljudkvalitén är prima dessutom. Dock är det många inställningar man måste greja med för att det ska funka korrekt, och olika spel kräver olika inställningar, m.m. Det är dock en fördel då man har större frihet att sätta upp allt efter egen smak och behov (t.ex. kan man stänga av volymvariation efter avstånd, som jag nämde ovan). Dessutom är det open source, så man kan nog räkna med en massa addons om programmet slår igenom ordentligt. Eller varför inte skapa egna förbättringar om man är programmeringskunnig? Här är Mumble "in action": (utan HD-format här) Redigerad 12 februari, 2009 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 12 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2009 Fräckt. Jääkligt fräckt. Synd bara att jag aldrig lirar på PC Trodde först att det handlade om att man kunde höra när någon pratade bakom personen som man chattar med, och undrade vad fanken nyttan var. Men sen förstod jag och själv tycker jag det verkar briljant Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 12 februari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2009 Här är det "in action": (utan HD här) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 12 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2009 (utan HD här) Snarare HÄR, för LQ ger mono medan HQ ger stereo. Antagligen ger HD också stereo, min dator pallar inte att visa det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 12 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2009 Riktigt häftigt. Måste testas! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 12 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2009 (redigerad) Fan vad coolt, fungerar det med WoW eller? Ska lätt prövas i så fall. Edit: Kollade på hemsidan och det gick inte. Buu. Redigerad 12 februari, 2009 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 12 februari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2009 Fan vad coolt, fungerar det med WoW eller? Ska lätt prövas i så fall. Edit: Kollade på hemsidan och det gick inte. Buu. Tror inte det dröjer länge tills det stöder "alla" spel. Kom ihåg att det är ett relativt nytt program. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts