Plaisir Skrivet 12 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2009 Har sen jag fick min dator för 2 år sen haft samma skärm konstant. Nu den senaste månaden har det börjat brusa i högtalarna som sitter i skärmen. Det sker bara när det är mörkt på skärmen i olika nivåer och försvinner så fort man förstorar upp ett ljust fönster över det mörka. Jag undrar nu om det är någon som kan ha en aning om vad det är som är fel. Jag har försökt med att sänka volymen på högtalarna och att aktivera mute. Men det hjälper inte alls. Har dock upptäckt att de inte fungerar längre när jag kopplar in högtalarsladden till dem. Kan man ha sönder dem utan att skada skärmen på något sätt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 12 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2009 (redigerad) Kan du stänga av/sätta på dynamisk kontrast? Vissa (flesta?) skärmar brukar brumma/pipa/random ljud när man sänker ljusstyrkan/kontrasten, och om Dynamisk Kontrast är på så höjs/sänks det automatiskt, så när du har nått mörkt uppe så sänkts det och.. ja det brummar edit: alltså, skärmen brummar menar jag nu. Fast är du säker på att det är högtalarna som brummar.. no idea Redigerad 12 februari, 2009 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gtaskater Skrivet 12 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2009 Kanske en hamster som har fastnat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 12 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2009 Kanske en hamster som har fastnat Kan någon varna den där gtaskater? värdelösa svar.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts