Siana Skrivet 12 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2009 Tag er en god titt på det här, gott folk. Derren Brown <3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 12 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2009 Varför får jag "Inbäddning inaktiverad på begäran" på ett stort antal videos? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 12 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2009 Tag er en god titt på det här, gott folk. Derren Brown <3 Jag har svårt att ta en god titt eftersom min handflata flyger upp i ansiktet hela tiden. Han är en ILLUSIONIST. Ovetenskaplighet; religion, vidskepligt, astrologi, antroposofi med mera är CANCER på mänskligheten... --- Misterwhoopee: en vägledning? Så man bör bete sig olika i livet beroende på vilken månad man är född? Varför? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 12 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2009 Jag har svårt att ta en god titt eftersom min handflata flyger upp i ansiktet hela tiden. Han är en ILLUSIONIST. Ovetenskaplighet; religion, vidskepligt, astrologi, antroposofi med mera är CANCER på mänskligheten... Såg du hela filmen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 12 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2009 Såg du hela filmen? Nej, jag tyckte inte det var nödvändigt. Fast jag spolade fram så jag fattade vad det gick ut på och såg folks reaktioner och hur kan förklarade att han kan göra det här var som helst på jorden. Och jag nekar verkligen inte till att det är coolt och skickligt gjort av honom (som psykolog/illusionist sett), men det är inget paranormalt what so ever. Han vet hur man läser av folk, använder sin långa erfarenhet, utnyttjar illusionistknep för att lägga fokus på rätt saker. TV-programmet med dess upplägg, klippning, musik förstärker upplevelsen. Intervjuobjekten i filmen beter sig såklart på ett speciellt sätt just eftersom de är i TV och blir exprimenterade på av personen i fråga, som har sagt har lång erfarenhet som illusionist, är väldigt karismatisk osv. ALLT ALLT ALLT ALLT ALLT finns det vetenskapliga förklaringar till. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 12 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2009 Nej, jag tyckte inte det var nödvändigt. Fast jag spolade fram så jag fattade vad det gick ut på och såg folks reaktioner och hur kan förklarade att han kan göra det här var som helst på jorden. Och jag nekar verkligen inte till att det är coolt och skickligt gjort av honom (som psykolog/illusionist sett), men det är inget paranormalt what so ever. Han vet hur man läser av folk, använder sin långa erfarenhet, utnyttjar illusionistknep för att lägga fokus på rätt saker. TV-programmet med dess upplägg, klippning, musik förstärker upplevelsen. Intervjuobjekten i filmen beter sig såklart på ett speciellt sätt just eftersom de är i TV och blir exprimenterade på av personen i fråga, som har sagt har lång erfarenhet som illusionist, är väldigt karismatisk osv. ALLT ALLT ALLT ALLT ALLT finns det vetenskapliga förklaringar till. Jag tror ändå inte att du har sett det vitala i filmen. Spola till 5:27. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 12 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2009 Jag tror ändå inte att du har sett det vitala i filmen. Spola till 5:27. Ahaaaaa, nej jag var förblindad av min facepalm på jag hade missat det. Sorry. Men ja, det var ju skönt i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 12 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2009 Ahaaaaa, nej jag var förblindad av min facepalm på jag hade missat det. Sorry. Men ja, det var ju skönt i alla fall. Heh, se hela filmer jag postar i fortsättningen! ;o Förövrigt är Derren Brown starkt emot horoskop, medium, och spådom. Jag med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 12 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2009 Misterwhoopee: en vägledning? Så man bör bete sig olika i livet beroende på vilken månad man är född? Varför? Ser det som att man kan ta itu med dem saker som kan ses som negativa i ett horoskop, att man kan arbeta upp de orsaker som anges till ett visst beetende. Inget är gjutet i betong. Jag har ingen aning om om olika planeters eller himlakroppars positioner kan påverka någon, men så länge det inte skadar mig har jag inget emot det. Jag kan inte lägga fram några bevis. Men det är min personliga uppfattning och inget jag prackar på andra. För mig "funkar" det helt enkelt att gå efter som en kul filosofi. Man kan kalla det hobby eller vafan som hellst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
saffecool Skrivet 14 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2009 Stenbock, det stämde väl rätt bra, men alla "Negativa egenskaper" stämde in i viss grad i alla fall. Stelbent i sina åsikter, överdrivet petnoga, pessimistisk, konventionell, gnidig, stundom litet elak eller glädjedämpande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts