VickeX Skrivet 13 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2009 Belinda av Tom Zacharias Skönt gunging och sjukt konstiga, underhållande texter. Spotify Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 17 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2009 Pet Shop Boys - Yes Är inte klar, och jag var inte helt sugen på att börja lyssna om jag ska vara ärlig, men jag tummar den redan rakt uppåt. Songs: Ohia - Songs: Ohia (the black album) Såg av en slump att i princip alla Jason Molinas excellenta verk nyligen finns tillgängliga på Spotify. Lite halvsurt då jag ägnade typ ett år åt att komma åt allt, och det var även med oink. Dock fick jag aldrig tag på den här första beryktade skivan. Albumet verkar följa regeln som säger att det är svårare att lyssna in sig på Songs: Ohia i kronologisk ordning, de nyare är både bättre, mer instrumentalt varierade och mer lättsmälta. Nu är det Jason, en akustisk gitarr, och en hemstudio ungefär. Helt klart värt att lyssna igenom trots allt om man har något intresse för en av den mest underskattade musikern/låtskrivaren/poeten i modern tid. (Är man intresserad i övrigt med tanke på spotify så är Magnolia Electrctric Co., Didn't It Rain och The Lioness riktiga dräparalbum) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 7 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2009 Hmm, den här tråden försvann visst ut i sommar och festival-dimmorna... eller nått. Bäst att ta in den från höstrusket. Senaste album jag lyssnade igenom var Blondie-klassikern Parallel Lines. Var ett tag sen sist och även om jag lite ogiller en eller två låtar på plattan så känns helheten fortfarande fräsh och fin. Man kommer alltid igång till tonerna av "Hanging on the Telephone". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 8 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2009 Manowar - Warriors Of The World United En mer metal-patriotisk skiva har jag aldrig hört. Här finns både lugna stråkorkester spår som "Nessun Dorma" och "Valhalla" och riktigt jävla tunga låtar som "Warriors of the world united" och "Call to arms". Antingen gillar man Manowar för att de är så coola, eller så hatar man dem för att de är så töntiga. Men, precis som den tunna linjen mellan genialitet och galenskap finns det också en tunn linje mellan coolhet och töntighet. 8/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 8 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2009 Manowar - Warriors Of The World United En mer metal-patriotisk skiva har jag aldrig hört. Här finns både lugna stråkorkester spår som "Nessun Dorma" och "Valhalla" och riktigt jävla tunga låtar som "Warriors of the world united" och "Call to arms". Antingen gillar man Manowar för att de är så coola, eller så hatar man dem för att de är så töntiga. Men, precis som den tunna linjen mellan genialitet och galenskap finns det också en tunn linje mellan coolhet och töntighet. 8/10 Inte för att jag någonsin lyssnat på Manowar men den här bilden är ju bara för skoj! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 8 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2009 Inte för att jag någonsin lyssnat på Manowar men den här bilden är ju bara för skoj! Den här knäcker: http://suspensoarg.files.wordpress.com/2009/03/manowar1.jpg Djurhudstiden är i alla fall förbi. Nu ser de lite normalare ut: http://kacatko.files.wordpress.com/2006/08/manowar.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 8 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2009 Den här knäcker: http://suspensoarg.files.wordpress.com/2009/03/manowar1.jpg Han till vänster är typ en metal-version av The Todd. Jag undrar förresten hur samtalet dem sinsemellan gick inför den här bilden - "Hey guys, great idea for a shoot! Let's all rub our bodies in oil and don ourselves in minimal fake animal hides, what do you say?" "Ooh, can I wear this incredibly manly banana hammock?" "Balthazar, you'd disappoint me if you didn't!" "Let's do this! Now - follow me to the gym where we'll use the machines after each other, but we shall abstain from wiping off the sweat from the seats" *stjärt-klappar utdelas, och lite grymtaden tränger fram* 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 8 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2009 Han till vänster är typ en metal-version av The Todd. Jag undrar förresten hur samtalet dem sinsemellan gick inför den här bilden - "Hey guys, great idea for a shoot! Let's all rub our bodies in oil and don ourselves in minimal fake animal hides, what do you say?" "Ooh, can I wear this incredibly manly banana hammock?" "Balthazar, you'd disappoint me if you didn't!" "Let's do this! Now - follow me to the gym where we'll use the machines after each other, but we shall abstain from wiping off the sweat from the seats" *stjärt-klappar utdelas, och lite grymtaden tränger fram* Haha den var bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 8 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2009 Tror inte att de är bögar, men vem vet . Coolt att svenska flaggan syns på omslaget btw Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 8 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2009 Tror inte att de är bögar, men vem vet . Nej, inte jag heller. Jag lyssnade igenom Adam Heldrings Mount Foreverest idag. Trevlig, svensk pop, lite intressanta och orginella inslag här och var. Synd att inte titelspåret "Enter" var längre än 1:51, bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 11 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2009 (redigerad) Danzig - Danzig (1988) http://www.lordsofloyaltymc.com/images/Danzig_danzig.jpg Tjusig blandning av heavy metal och klassisk blues. Glenn Danzig flörtar ständigt med det okulta med glimten i ögat. Vilken röst han har! Mycket karaktäristisk! John Christ's Black Sabbath inspirerade riff känner man omedelbart igen. Otroligt bra jobb från alla i bandet. Bästa låtarna: Mother, Twist of Cain, She Rides, Am I demon av 5 möjliga Redigerad 11 oktober, 2009 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 11 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2009 Taken by Trees - East of Eden. Lyssnade igenom den två gånger faktiskt, utan att jag märkte det. Eller, en och en halv. Jag inte vad det säger om skivan - att den är tråkig, ointressant, och homogen? Du kan va' - den var jättemysig och fin. Victoria Bergsman åkte, likt Beatles, till Öst för att få inspiration - Pakistan närmare bestämt - och tydliga influenser i ljudbilden kan höras. Det blir en orginell skiva, och det sprudlar av lycka inom mig att den här typen av musik skapas och sprids. Nyckelordet till skivan är till slut intressant, och hon gör en jättefin cover på Animal Collectives 'My Girls' (som hon döpt om till My Boys). Och skivomslaget är... Ap-fint. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 13 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2009 Taken by Trees - East of Eden Väldigt fin och härlig skiva. "Tidens gång" är den vackraste sången jag hört i år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 17 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2009 (redigerad) Anthrax - Fistfull of Metal http://wylfwt.com/home/files/images/Anthrax%20-%20Fistful%20Of%20Metal.jpg Anthrax debut. Jag gillar verkligen det här albumet. Jag gillar det faktiskt så mycket att jag med glädje kan kalla det ett av mina favorit album innom sub-genren thrash-metal. Det råa, tidiga 80-tals soundet är en öronorgasm. Om du gillar thrash så får du absolut inte missa det här albumet. Bästa låtar: Metal Thrashing Mad, Deathrider, Howlin' Furies Betyg: / 5 Redigerad 17 oktober, 2009 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 18 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2009 (redigerad) Markus Krunegårds två nya skivor var något av en besvikelse. Det fanns liksom ingen edge till det hela. Kändes som ljummen gröt. Fast Hollywood Hills var riktigt fin. Känns som det skulle bli en bra liveakt. Redigerad 18 oktober, 2009 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 18 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2009 Senaste album jag lyssnade igenom var jazzplattan Out of the Afternoon av The Roy Haynes Quartet från 1964. Lättintaglig och medelsnabb, men inte slätstruken jazz med ett urbant sound som känns väldigt mycket "storstadsnatt". Att skivans inner sleve har coola bilder på musikerna gör ju inte saken sämre! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 18 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2009 Fast Hollywood Hills var riktigt fin. Känns som det skulle bli en bra liveakt. Det är den Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 18 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2009 Renard, lyssna på Mustasch senaste album, vid samma namn som bandet Jag tror du kan gilla den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 24 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2009 Johnny Cash - American IV: The Man Comes Around (2002) Ett trevligt album med skön musik! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 26 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2009 Lorentz & M.Sakarias - Vi Mot Världen Jag har faktiskt blivit överraskad av Lorentz & M.Sakarias. Jag hörde deras låtar ett bra tag innan deras album kom ut och jag hade aldrig hört talas om dem tidigare. Sedan slog de igenom stort. Jag avfärdade det direkt som fjortismusik och fjortisrap, men på senare da'r så har jag verkligen fått upp ögonen för dem. Det är ju ett riktigt bra album och de har samplat utmärkt! Visst finns det en och annan låt som fortfarande har en fjortisstämpel på sig, men de har enligt min mening verkligen förnyat den annars så bleka svenska hip-hopscenen! Bästa spår: På Drift (feat. Marit Bergman) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts