Jump to content

I can has laptop?

Umberto
 Share

Recommended Posts

I morgon, Insha'Allah, ska jag köpa en ny laptop som jag i huvudsak kommer att använda till skola och jobb. Med 92,44% sannolikhet kommer jag att välja följande:

ACER TM 5530G

%7Boption%7Dhttp://pici.se/pictures/jAcpOfxeE.jpg

Jag betalar ca 600€ (dvs ca 6500 riksdaler). Är detta ett bra val i denna prisklass?

Förutom att ramminnet var större på den här så påminner den starkt om en jag såg på Mediamarkt igår för 4990:-

Dock är jag inte så kunnig vad det gäller bärbart men jag kände att jag borde dela med mig av det ifall att :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förutom att ramminnet var större på den här så påminner den starkt om en jag såg på Mediamarkt igår för 4990:-

Dock är jag inte så kunnig vad det gäller bärbart men jag kände att jag borde dela med mig av det ifall att :D

Japp, det finns lightversioner men de har mindre hårddisk, lite långsammare processor och, som sagt, mindre ram.

Ser mysigt ut, antar att det inte är idé att försöka hitta någon motsvarighet till dig i svenska butiker då du kommer köpa i finland, inte sant?

True. Priserna och modellerna brukar dock vara ganska lika så jag tar gärna emot tips.

Nu är jag ingen hejare på laptops men jag tycker att det där ser väldigt bra ut. Galet bra grafikkort för att vara en laptop (du ska iofs inte spela, men ändå)!

Bra, bra. Tror det får bli en sån här. ;)

edit: It's done.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läste i en tidning idag tror jag, om en liknande laptop, bara att det låg

en annan processor i den med 1.9GHz, för endast 499€ ;O Om jag hittar annonsen och ursprunget

igen kan jag meddela. Men du hamnar antagligen att åka ända till Vasa, but.. Kanske de

kan leverera genom post. Skall iaf hålla ögonen öppna :)

Edit:

Now I saw that I was too late :/

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor