Hultenius Skrivet 8 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2009 YouTube-spelaren har förbättrats kraftigt den senaste tiden. Den viktigaste förbättringen, enligt mig, är att YouTube nu låter utomstående sidor strömma videos med högre kvalité, ja till och HD-kvalité! Tack vare detta har följande förbättringar gjorts: 1. Större YouTube-spelare YouTube-spelaren är nu större i storlek (560x345 pixlar mot tidigare 425x350) samt i widescreenformat. 2. Högre kvalité, automatiskt Om ett klipp går att se i hög kvalité (högre upplösning och bättre ljud) väljs hög kvalité automatiskt. Man slipper alltså att välja HQ manuellt. HQ-ikonen buggar lite på grund av detta. 3. HD-kvalité Som om inte hög kvalité var nog, nu går det även att lägga in HD-videos vilket innebär extremt bra upplösning och ljud. För att dra nytta av den höga upplösningen har YT-spelarens storlek höjts till 855x505 pixlar! Använd den nya taggen [youtube-hd] för att lägga in HD-videos. Taggen fungerar bara för de klipp som finns i HD-format. OBS! Tänk på att alla inte har tillräckligt kraftfulla datorer för att se HD-klipp! Här kommer några exempel som tydligt visar på kvalitetsutvecklingen (dansen blir dock inte nödvändigtvis bättre ) Tidigare YT-spelare [youtube-old]zlfKdbWwruY[/youtube-old] Förbättrad YT-spelare Med HD Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 8 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2009 Nice! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 8 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2009 Detta är som sagt riktigt trevligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 8 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2009 (redigerad) Tummen upp. Tack och lov att man har en dator som kirrar HD, satan vad fint det är. Redigerad 8 februari, 2009 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 8 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2009 Tack och lov att man har en dator som kirrar HD, satan vad fint det är. Håller med där. Helt underbart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 8 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2009 Tummen upp. Tack och lov att man har en dator som kirrar HD, satan vad fint det är. *prövar* Redigt snyggt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 8 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2009 Göttans! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 8 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2009 Mycket mysigt. Hultenius levererar igen. Filmen var förresten väldigt trevlig. Epic. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 9 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2009 Thanks, det uppskattas. Tummen upp. Tack och lov att man har en dator som kirrar HD, satan vad fint det är. 8================================D Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 9 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2009 8================================D Ungefär så lång är den Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 9 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2009 Åh, Where the hell is Matt! Hade helt glömt den, fan vad underbar den är i HD. <3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 9 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2009 Tummen upp. Tack och lov att man har en dator som kirrar HD, satan vad fint det är. 8==D Men HQ är grymt med, fint jobbat Hultenius! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 9 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2009 Bra jobbat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 9 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2009 Riktigt skitgrym förbättring! Underbart! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 10 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2009 Jag har fått ett problem: När jag vill se en film här på forumet så laddar det bara men inget händer, men om jag går in på Youtube och provar så funkar det direkt. Vad kan felet vara? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 11 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2009 Tack och lov att man har en dator som kirrar HD, satan vad fint det är. Min klarar hd, men vad händer om man har en som inte gör det? Hur ser det ut för dem? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 11 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2009 Min klarar hd, men vad händer om man har en som inte gör det? Hur ser det ut för dem? Hjulet bara snurrar.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 11 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2009 Hjulet bara snurrar.. Man hör bara ljud alltså? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 11 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2009 (redigerad) Man hör bara ljud alltså? Eftersom hjulet bara snurrar så startar inte ens filmen = den laddar bara, i think. Redigerad 11 februari, 2009 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 11 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2009 Min klarar hd, men vad händer om man har en som inte gör det? Hur ser det ut för dem? Min laptop klarar inte HD, på den hackar filmerna, alltså har väldigt låg fps. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts