RavenE Skrivet 6 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2009 1. Tänk er ett fotoalbum, först ser du ett antal thumbnail och om du klickar på en thumbnail så får du se bilden i större storlek. Härifrån vill du kunna gå vidare till nästa bild utan att behöva backa tillbaka till "thumbnail-sidan". Går detta att göra på något sätt utan att göra egna knappar som man sedan kodar så att den går till nästa bild? Alltså någon slags "next-image"-kod? 2. Jag har en meny på sidan av min hemsida, den ligger som en <div>. På en stor yta på hemsidan har jag en till <div> som ska fungera som en "scen" för det som man kan välja i menyn. Visst kan jag länka meny-knapparna till den stora <div>:en? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 6 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2009 1. Sån här? JS Highslide Har använt den i ett bildgalleri, funkade finemang! Man kan bläddra med piltangenterna, flytta på bilden osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 6 februari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2009 1. Sån här? JS Highslide Har använt den i ett bildgalleri, funkade finemang! Man kan bläddra med piltangenterna, flytta på bilden osv. Hm, såg intressant ut. Ska studera lite mer, återkommer om jag behöver hjälp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 7 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2009 2. Jag har en meny på sidan av min hemsida, den ligger som en <div>. På en stor yta på hemsidan har jag en till <div> som ska fungera som en "scen" för det som man kan välja i menyn. Visst kan jag länka meny-knapparna till den stora <div>:en? Du menar att du vill att en länk ska öppnas i din div? Vill du jobba på det viset är det iframe du söker. ...någon gör en portfolio Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 8 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2009 Du menar att du vill att en länk ska öppnas i din div? Vill du jobba på det viset är det iframe du söker. ...någon gör en portfolio Haha, nu när du nämner iframe så fattar jag äntligen vad han menade med fråga 2. Ganska svårt att förklara den funktionen. Men iframe är väldigt bra för det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 8 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2009 (redigerad) Om intresse finns att lära sig iframe: http://webdesignskolan.se/html/iframe/iframe.htm http://www.w3schools.com/TAGS/tag_iframe.asp Redigerad 8 februari, 2009 av Mathias Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts