Siana Skrivet 4 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2009 (redigerad) Jag är högerhänt och lägger höger tumme överst. Edit: NY SIDA!!!! Redigerad 4 februari, 2009 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 4 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2009 Jag är dubbelhänt och lägger vänster tumme överst. Dubbelhänt? Är inte det något de bara säger till ledsna, vänsterhänta barn för att få dem att inte känna sig annorlunda? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 5 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2009 Dubbelhänt? Är inte det något de bara säger till ledsna, vänsterhänta barn för att få dem att inte känna sig annorlunda? fakk joo. Det finns inga ledsna vänsterhänta, vi är så jävla mycket överlägsna er dumma högerhänta. Ändå görs varenda jävla pryl för enbart högerhänta (kan inte räkna på en hand hur många aktiviteter jag fått avstå eftersom "X" kräver att man är högerhänt, eller iaf fattar tag med högerhanden). T: Höger tumme ytterst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 5 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2009 fakk joo. Det finns inga ledsna vänsterhänta, vi är så jävla mycket överlägsna er dumma högerhänta. Ändå görs varenda jävla pryl för enbart högerhänta (kan inte räkna på en hand hur många aktiviteter jag fått avstå eftersom "X" kräver att man är högerhänt, eller iaf fattar tag med högerhanden). T: Höger tumme ytterst. Fullständigt korrekt. Minns fortfarande när man var tvungen att använda saxar för högerhänta, fick så förbannat ont i tummen hela tiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 5 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2009 Dubbelhänt? Är inte det något de bara säger till ledsna, vänsterhänta barn för att få dem att inte känna sig annorlunda? Jag vet inte om jag är det i dess riktiga bemärkelse för jag kan bara skriva med högerhanden, men jag spelar pingis med vänstern, badminton med högern, klipper med sax med vänsterhanden osv. Tror jag har "fel" fattning i både tennis och innebandy också, men det kanske inte har med händerna att göra, för högerhänta vänner håller likadant i innebandy i alla fall. Hursomhelst säger jag det mest för det låter coolt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 5 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2009 Jag kan inte knäppa! Jag försöker men lyckas aldrig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 5 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2009 (redigerad) Kollade detta på naturkunskapen i måndags. Höger! Kollade också vilka som var tungrullare och inte. D.v.s att man kan räcka ut tungan och forma den som en "tunnel". Jag lyckades, men många gjorde inte det. Har något med generna att göra... Redigerad 5 februari, 2009 av Adriian Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 5 februari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2009 Det där är fel sätt. Kom igen grabbar, så svårt är det inte! Knäpp era händer, hur ni vill. Sedan byter ni plats på den yttre och den inre tummen, voila! Om ni är högerknäppta (Höger tumme överst) så blir det alltså (Uppifrån och ned) Vänster tumme - Höger tumme - Höger pekfinger - Vänster pekfinger. Haha tack! Skulle precis ta en bild till för att visa. Hrum, Vice - hur lyckades du ta bilderna i din förstapost? Victoria hjälpte mig. =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 5 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2009 Vänster tumme ytterst märkte jag när jag testade nu. Yay. Självklart kan man också rulla tunga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 5 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2009 Jag har vänster tumme ytterst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 5 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2009 Vänster! Jag är högerhänt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 5 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2009 Venster tumme ytterst Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 5 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2009 Vänster! Jag är högerhänt. +1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 5 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2009 (redigerad) Höger tumme ytterst. Vänsterhänt Hmm, 19-19, dvs 50-50. Ändå är det inte 50-50 vad gäller höger- och vänsterhänta. Redigerad 5 februari, 2009 av Patrik Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Green_Goblin Skrivet 5 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2009 Vänster tumme ytterst. Skriver med vänstra handen, kastar stenar, bollar mm med höger handen. Röstade dock av misstag på "Kollar hur folk runt om mig gör och gör som dem när jag skall knäppa dem." Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 8 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2009 Jag fattar verkligen inte hur ni menar att man ska göra. Finns det ingen video? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VenoM Skrivet 8 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2009 Vänster tumme ytterst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 8 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2009 Jag fattar verkligen inte hur ni menar att man ska göra. Finns det ingen video? Hur man gör omfamningen? Hehe, okej, jag ska göra en steg-för-steg-guide. Men jag orkar inte ta bilder eller göra video. 1. Knäpp dina händer. Nu har du antingen höger tumme överst, eller vänster. 2. Lyft upp den översta tummen. 3. Lyft upp den undre tummen. 4. Sänk ned den tummen som var överst i steg 1. 5. Sänk ned den tummen som var underst i steg 1. 6. Nu ska dina tummar ha bytt plats. Den som var över är nu under, och den som var under är nu över. Det borde också vara så att den tummen som är under i det här steget tillhör samma hand som pekfingret som är närmast. Alternativ nummer två! 1. Är du högerknäppt (Höger tumme överst) så formar du en cirkel med vänster hands tumme och pekfinger (Vice versa om du är vänsterknäppt). 2. Ta höger hands tumme och pekfinger och för in i cirkeln från handflatehållet. (Undersidan kan man säga.) 3. Fläta sedan resterande fingrar, långfinger, ringfinger och lillfinger. 4. Nu borde vänster hands tumme och pekfinger omfamna höger hands tumme och pekfinger, eller vice versa om du är vänsterknäppt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts