Vice. Skrivet 4 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2009 Handknäppning! Man kan knäppa händerna på så många olika vis så jag blev nyfiken på hur ni gör. Jag gör som jag tror de flesta gör, knäpper händerna med högra tummen ytterst. Men det finns de som gör annorlunda. Hur gör ni? Varför gör ni så? Använder ni er av olika knäppningar vid olika tillfällen? Posta gärna en bild på era knäppningar. Den knäppning jag oftast använder mig av är alltså den översta knäppningen. Tog med två olika sorters knäppningar, men det finns alltså ganska många. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 4 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2009 Jag vet inte hur ofta jag brukar knäppa händerna sådär men höger tumme absolut. Allt annat är häxdom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 4 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2009 Vänster tumme ytterst märkte jag när jag testade nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 4 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2009 Jag vet inte hur ofta jag brukar knäppa händerna sådär men höger tumme absolut. Allt annat är häxdom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 4 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2009 Höger tumme längst upp. Testade att knäppa tvärtom men det kändes verkligen inte rätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 4 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2009 Vänster tumme ytterst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 4 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2009 Vänster tumme ytterst märkte jag när jag testade nu. +1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 4 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2009 Höger tumme längst upp. Testade att knäppa tvärtom men det kändes verkligen inte rätt. +1 Fast tvärtom då. Vänster överst såklart. Vänster for the win. Go vänster. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 4 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2009 Jag vet inte hur ofta jag brukar knäppa händerna sådär men höger tumme absolut. Allt annat är häxdom. Precis. Sen undrar jag hur fan du menar med att en tumme ska omfamna både den andra tummen och pekfingret. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 4 februari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2009 Precis. Sen undrar jag hur fan du menar med att en tumme ska omfamna både den andra tummen och pekfingret. Knäpp händerna, hur du vill, stoppa den yttersta tummen innanför den som är innerst. Då omfamnar den yttersta tummen en tumme och ett pekfinger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 4 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2009 Knäpp händerna, hur du vill, stoppa den yttersta tummen innanför den som är innerst. Då omfamnar den yttersta tummen en tumme och ett pekfinger. Oj, vad knepigt det kändes. Fast ganska najs ändå... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 4 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2009 Knäpp händerna, hur du vill, stoppa den yttersta tummen innanför den som är innerst. Då omfamnar den yttersta tummen en tumme och ett pekfinger. Inte på mina händer. Bör jag uppsöka läkare? Antar att jag inte förstår. Hur menar du egentligen? Har försökt på alla vis men det blir helt enkelt inte 'rätt'. Bild? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 4 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2009 Knäpp händerna, hur du vill, stoppa den yttersta tummen innanför den som är innerst. Då omfamnar den yttersta tummen en tumme och ett pekfinger. Men om man gör så som jag tror att du menar, så är det väl ändå inte höger tumme som omfattar vänster tumme och vänster pekfinger? Då är det väl höger pekfinger som omfamnas? (och jag röstade på att höger tumme lägger sig ytterst) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 4 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2009 Men om man gör så som jag tror att du menar, så är det väl ändå inte höger tumme som omfattar vänster tumme och vänster pekfinger? Då är det väl höger pekfinger som omfamnas? (och jag röstade på att höger tumme lägger sig ytterst) Det där är fel sätt. Kom igen grabbar, så svårt är det inte! Knäpp era händer, hur ni vill. Sedan byter ni plats på den yttre och den inre tummen, voila! Om ni är högerknäppta (Höger tumme överst) så blir det alltså (Uppifrån och ned) Vänster tumme - Höger tumme - Höger pekfinger - Vänster pekfinger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 4 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2009 Det där är fel sätt. Kom igen grabbar, så svårt är det inte! Knäpp era händer, hur ni vill. Sedan byter ni plats på den yttre och den inre tummen, voila! Om ni är högerknäppta (Höger tumme överst) så blir det alltså (Uppifrån och ned) Vänster tumme - Höger tumme - Höger pekfinger - Vänster pekfinger. Haha, finns det verkligen folk som knäpper så? Hur bestäms sånt här förresten? Slumpen, arv, inlärning? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 4 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2009 Hur bestäms sånt här förresten? Slumpen, arv, inlärning?Intelligent design! Hrum, Vice - hur lyckades du ta bilderna i din förstapost? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 4 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2009 Vänster tumme ska vara vara ytterst. Kan inte göra med höger hand/tumme. Brr, Obehaglig känsla.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 4 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2009 (redigerad) Det där är fel sätt. Kom igen grabbar, så svårt är det inte! Knäpp era händer, hur ni vill. Sedan byter ni plats på den yttre och den inre tummen, voila! Om ni är högerknäppta (Höger tumme överst) så blir det alltså (Uppifrån och ned) Vänster tumme - Höger tumme - Höger pekfinger - Vänster pekfinger. Ah, det lyckades jag med tidigare. Men att skriva 'omfamnar både tumen och pekfingret' var väldigt vilseledande. Edit - Tweak: Vi får väl försöka att kartlägga det? Funderar på om det har någonting med vilken hand man använder, alltså om man är höger/vänsterhänt. Jag är vänsterhänt, och lägger höger tumme överst. Redigerad 4 februari, 2009 av VickeX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 4 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2009 Kan inte knäppa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 4 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2009 Ah, det lyckades jag med tidigare. Men att skriva 'omfamnar både tumen och pekfingret' var väldigt vilseledande. Edit - Tweak: Vi får väl försöka att kartlägga det? Funderar på om det har någonting med vilken hand man använder, alltså om man är höger/vänsterhänt. Jag är vänsterhänt, och lägger höger tumme överst. Jag är dubbelhänt och lägger vänster tumme överst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts