Jump to content

ubuntu linux

eminem33
 Share

Recommended Posts

Hej jag idag var jag och köpte ny dator :D men de e inte vista i den de är ubuntu linux och den e ju helt fuckad :D den kan ju inte köra exe filer jag har försökt med allt ?? tex när jag klickar på installation filen till msn så kommer de upp en ruta där de står " ett fel inträffade vid inläsning av arkivet. (null) " hur ska jag göra för att installera grejer?

tacksam för snabba svar :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

linux och windows är uppbygt på helt olika sätt.

de är precis som om du skulle försöka installera msn messenger på MAC. de funkar ju inte.

När man väl har satt sig in i linux så är det himla fint, själv gillar jag att spela en hel del spel så därför har jag kvar windows.

Lär dig linux eller installera windows. :D om du inte har windows hemma så kan du ju ta och ladda ner en kopia?

Edit: tror du kan fixa en slags emulator så kan du köra .exe filer, men så mycket fattar nog inte du. :)

Redigerad av Nik.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej jag idag var jag och köpte ny dator :D men de e inte vista i den de är ubuntu linux och den e ju helt fuckad :D den kan ju inte köra exe filer jag har försökt med allt ?? tex när jag klickar på installation filen till msn så kommer de upp en ruta där de står " ett fel inträffade vid inläsning av arkivet. (null) " hur ska jag göra för att installera grejer?

tacksam för snabba svar :)

Skriv "sudo apt-get install wine" i terminalen så ska du se att det går bättre. Detta installerar ett program som kör dina windowsfiler i linux.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, Wine är att rekommendera.

När det är installerat så behöver du bara högerklicka på .exe filen och välja att köra den med Wine.

Men om jag vore du, så skulle jag nog fixa Windows.

Linux är kul att ha som extra-OS men inget man vill använda som standard. :)

ok tack ska kolla på de där wine :) tills ja skaffar vista

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

idag fick jag låna en XP skiva av en kompis men när ja körde den skivan i wine så fuckade de sej bara och windows installationen bara sluta ?? de typ fryser ? vad ska jag göra för att få bort linux skiten ?? börjar bli sur nu :)^_^

:)

När du ska installera XP så måste du först ta bort ubuntu dvs formatera skiten.

boota på skivan så kommer de gå bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor