eminem33 Skrivet 4 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2009 Hej jag idag var jag och köpte ny dator men de e inte vista i den de är ubuntu linux och den e ju helt fuckad den kan ju inte köra exe filer jag har försökt med allt ?? tex när jag klickar på installation filen till msn så kommer de upp en ruta där de står " ett fel inträffade vid inläsning av arkivet. (null) " hur ska jag göra för att installera grejer? tacksam för snabba svar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 4 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2009 Installera Windows XP/Vista så ska du nog se att det går bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 4 februari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2009 Installera Windows XP/Vista så ska du nog se att det går bra. ja men jag har det inte hemma och jag kan ju installera något ?? så ja kan inte "köpa" de heller?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Green_Goblin Skrivet 4 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2009 ja men jag har det inte hemma och jag kan ju installera något ?? så ja kan inte "köpa" de heller?? Va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 4 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2009 (redigerad) linux och windows är uppbygt på helt olika sätt. de är precis som om du skulle försöka installera msn messenger på MAC. de funkar ju inte. När man väl har satt sig in i linux så är det himla fint, själv gillar jag att spela en hel del spel så därför har jag kvar windows. Lär dig linux eller installera windows. om du inte har windows hemma så kan du ju ta och ladda ner en kopia? Edit: tror du kan fixa en slags emulator så kan du köra .exe filer, men så mycket fattar nog inte du. Redigerad 4 februari, 2009 av Nik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 4 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2009 (redigerad) Kör pakethanteraren och installera Wine, sen kan du köra en del .exe filer Redigerad 4 februari, 2009 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VenoM Skrivet 4 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2009 Hej jag idag var jag och köpte ny dator men de e inte vista i den de är ubuntu linux och den e ju helt fuckad den kan ju inte köra exe filer jag har försökt med allt ?? tex när jag klickar på installation filen till msn så kommer de upp en ruta där de står " ett fel inträffade vid inläsning av arkivet. (null) " hur ska jag göra för att installera grejer? tacksam för snabba svar Skriv "sudo apt-get install wine" i terminalen så ska du se att det går bättre. Detta installerar ett program som kör dina windowsfiler i linux. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 4 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2009 Ja, Wine är att rekommendera. När det är installerat så behöver du bara högerklicka på .exe filen och välja att köra den med Wine. Men om jag vore du, så skulle jag nog fixa Windows. Linux är kul att ha som extra-OS men inget man vill använda som standard. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 5 februari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2009 Ja, Wine är att rekommendera. När det är installerat så behöver du bara högerklicka på .exe filen och välja att köra den med Wine. Men om jag vore du, så skulle jag nog fixa Windows. Linux är kul att ha som extra-OS men inget man vill använda som standard. ok tack ska kolla på de där wine tills ja skaffar vista Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 5 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2009 ok tack ska kolla på de där wine tills ja skaffar vista Vänta tills windows 7 istället Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 5 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2009 Skaffa XP och vänta på Windows 7. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 5 februari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2009 Skaffa XP och vänta på Windows 7. idag fick jag låna en XP skiva av en kompis men när ja körde den skivan i wine så fuckade de sej bara och windows installationen bara sluta ?? de typ fryser ? vad ska jag göra för att få bort linux skiten ?? börjar bli sur nu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 5 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2009 idag fick jag låna en XP skiva av en kompis men när ja körde den skivan i wine så fuckade de sej bara och windows installationen bara sluta ?? de typ fryser ? vad ska jag göra för att få bort linux skiten ?? börjar bli sur nu När du ska installera XP så måste du först ta bort ubuntu dvs formatera skiten. boota på skivan så kommer de gå bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 5 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2009 När du ska installera XP så måste du först ta bort ubuntu dvs formatera skiten. boota på skivan så kommer de gå bättre. Eller bara boota med cd Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 5 februari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2009 Eller bara boota med cd ja fan hahaha tack så mycke Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 5 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2009 Eller bara boota med cd De va ju exakt de jag sa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 5 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2009 Eller skapa en ny partition att installera Windows på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 5 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2009 Eller skapa en ny partition att installera Windows på. Det är nog bäst om han aldrig någonsin rör Linux igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts