Jump to content

Red Dead Redemption

SimonJ
 Share

Recommended Posts

Red Dead Redemption Editor är ett program som gör det möjligt att editera ens sparfil så man kan ändra t.ex level, prestige och ge en alla guldvapen.

Va?! Fan vad sjukt det ahr jag inte hört om. Man laddar alltså ner det till PS3:an och sen editerar?

Guldvapnet har jag bara hört vagt o, hur får man det? Jag har levlat 50. Och valde legend så nu är jag level 1 igen fast med en stjärna när kommer guldvapnen då?

Förresten, källa på föregående info? Skulle vilja läsa det.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Va?! Fan vad sjukt det ahr jag inte hört om. Man laddar alltså ner det till PS3:an och sen editerar?

Guldvapnet har jag bara hört vagt o, hur får man det? Jag har levlat 50. Och valde legend så nu är jag level 1 igen fast med en stjärna när kommer guldvapnen då?

Förresten, källa på föregående info? Skulle vilja läsa det.

Du installerar programmet på en dator och kopierar sparfilen till ett USB-minne.

Angående guldvapen så har jag inte en aning. :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ganska nyligen kommit till Mexico men jag har redan tröttnat på spelet. Många av uppdragen känns så obetydliga för Marstons ändamål och det känns som man gör samma sak hela tiden.

Jag kan väl inte säga att jag tröttnade men jag håller med om att det blev ganska enformigt och storyn hade ju sina brister, som sagt. Hela Mexico-vistelsen var egentligen ganska tråkig imo.

En annan sak jag vill klaga på är att det här spelet är sjukt lätt; det är sällan man inte klarar uppdragen på första försöket och även om man inte gör det bjuds det alltid frikostigt på checkpoints så att man kan försöka igen om man misslyckas. Jag tycker det är lite synd att en spelen ska vara så förlåtande och okomplicerade nuförtiden... Grrgrhhn!

Tro mig, det kommer en sjuhelsikes plot-twist i Mexico!

För er som klarat Mexico så menar jag ju självklart

när Mexikos regering bestämmer sig för att backstabba John

Ptja, jag tyckte det var ganska väntat.

Jag kanske uttryckte mig fel. Jag menar att det tar sån jävla tid, åtminstode när man skinnar de större djuren. :o

Det är givetvis ett medvetet drag från utvecklarnas sida för att förhindra att spelare kraschar ekonomin. Om det inte fanns en liten "spärr" (en animation) skulle folk skjuta och skinna allt som rör sig och sälja skinnen och bli jeterika väldigt snabbt.

---

Angående stranger-uppdraget "I know you":

Måste säga att jag verkligen gillade utlösningen av det uppdraget. Vem tror ni den där snubben var egentligen? Mina två cent ligger på att det var Marstons samvete som gjorde några besök! :yes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket spoliers fast det inte är markerade...

Fast ändå, spelet är ju jätte-jätte-vackert!

Tidigare i tråden så var det en del småsaker folk klagade på, ehm inget av dem är speciellt jobbiga eller? Det enda som jag tycker de gjort dåligt är att autosiktitet inte alltid fungerar.

Och ibland så måste man gå på rätt sida av en kropp eller ett djur för att kunna ta pengar av snubben eller stycka vargen. :S

Annars så är det jättebra, lite enformigt men det är RockStar så vad förväntar man sig? Förvisso så finns det ju så mycket mer att göra, har inte kommit långt alls, fick spelet förrigår.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket spoliers fast det inte är markerade...

Fast ändå, spelet är ju jätte-jätte-vackert!

Tidigare i tråden så var det en del småsaker folk klagade på, ehm inget av dem är speciellt jobbiga eller? Det enda som jag tycker de gjort dåligt är att autosiktitet inte alltid fungerar.

Och ibland så måste man gå på rätt sida av en kropp eller ett djur för att kunna ta pengar av snubben eller stycka vargen. :S

Annars så är det jättebra, lite enformigt men det är RockStar så vad förväntar man sig? Förvisso så finns det ju så mycket mer att göra, har inte kommit långt alls, fick spelet förrigår.

Hittade inte en enda... :o

Autosiktet kan du ändra i Options. Finns ett som fäster sig på fienden mycket bättre, men jag tycker det var tråkigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

---

Angående stranger-uppdraget "I know you":

Måste säga att jag verkligen gillade utlösningen av det uppdraget. Vem tror ni den där snubben var egentligen? Mina två cent ligger på att det var Marstons samvete som gjorde några besök! :yes:

Mycket pekar på att det är gud.

Han berömmer berömmer platsen dör John senare skall ligga begravd och säger en hel del annat som pekar på gud. Finns en hel del trådar om detta. Intressant läsning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Avslöja inte något om vad som händer i storyn, men får man ett eget gäng när spelet är slut? :o

Kom till Mexico igår, som någon skrev tidigare så är det lite tråkigare uppdrag, men what ever..

Men i alla fall så visade det sig att det levde mängder med vargar där! Tror jag blev anfallen tre-fyra gånger av vargflock. Lot of money :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okey

Är det bara jag som tycker att slutet

var dåligt? För mig dog John. Det var kanske meningen men Dead Eye - funkade knappt för mig när jag skulle använda den.

Jag har nyligen laddat ner Co-op-uppdragen och jag tycker att de är asnajs att köra. Dock så har jag inte kunnat köra The River än, eftersom spelet bara laddar och laddar och laddar när jag försöker starta det. Har någon annan råkat ut för detta problem? Jag har spelet till Xbox, om någon undrar.

Co-op-uppdragen? Något jag missat? vad är det?

Vad är det i snackar om? Busted?

Man kan bli gripen av sheriffen. Det står att jag varit i "jail" noll gånger så jag undrade om man kunde bli gripen :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okey

Är det bara jag som tycker att slutet

var dåligt? För mig dog John. Det var kanske meningen men Dead Eye - funkade knappt för mig när jag skulle använda den.

Co-op-uppdragen? Något jag missat? vad är det?

Man kan bli gripen av sheriffen. Det står att jag varit i "jail" noll gånger så jag undrade om man kunde bli gripen :D

Kan man bli gripen? Coolt. vad händer, hamnar man i finkan? Och hur tar man sig ut?

Missat Coop? Hohoho det är ju det bästa.

Playstation store, ladda ner. Gratis.

Älskar free round igen. Jag terrar alla andra gäng. Jag brukar skapa en posse, med en eller 2 spelare. Sen rider vi till nån annan spelare som inte vill gå med. Så jagavr vi honom som en hund tills han antingen går med eller lämnar spelet. 90% går med. Sen när man har fullt lag byter vi free round tills vi hittar en annan posse med flera i. Då startar vi krig mot dem. Attackerar dem nonstop tills antingen vi elelr de tröttnar. Lämnar sin posse eller spelet. Sjukt kul Jag/vi har förlorat en gång bara.

Sinnesjukt bra med headset. Nån som vill spela ikväll? :D:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor