Jump to content

Red Dead Redemption

SimonJ
 Share

Recommended Posts

Är du säker på att de sköt på dig? I Thieves Landing brukar det ofta utbryta skottlossning mellan olika gäng.

De är också väldigt känsliga där. Drar du ditt vapen så kan mycket väl någon skjuta mot dig även om du inte har siktat på någon och när väl en börjar skjuta så börjar andra. Lika så om du är i en duell där. Risken finns att folk börjar skjuta på dig efteråt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

precis, såsom du råkat göra har jag oxå gjort, men som sagt det är gang hideouts!

när ja kommer till thieves landing så blir de som skjuter på mig inte ens röda prickar på kartan, därav e det inget uppdrag utan bara random som attackerar mig av ngn anledning ?!

Ajdå. Ursäkta

Nån som kan tipsa om ett bra sätt att vinna på hästsko?

Måste vinna ett parti för att få kläder. Klarar bara vinna nått kast. =/

Sen åter igen, gaah poker. Det är ju omöjligt det där. FATTAR bara inte när man skall bluffa elelr lägga sig. Och fuska funkar inte, omöjligt att hålla pilen i mitten. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ajdå. Ursäkta

Sen åter igen, gaah poker. Det är ju omöjligt det där. FATTAR bara inte när man skall bluffa elelr lägga sig. Och fuska funkar inte, omöjligt att hålla pilen i mitten. :D

Jag vann ett parti i hästskokastning igår och mitt tips är att svinga några gånger och försöka tajma så bra som möjligt; fokucera på Johns arm hela tiden och försök slänga i väg den i rätt tillfälle, det vill säga då hans arm inte är för högt uppe eller för långt ner. Felet jag gjorde var att antingen kasta för högt upp, eller rakt ner i backen.

Edit: Kan även tillägga att desto snabbare du drar fram spaken desto mer kraft blir det i kastet. Våga ta i lite.

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ajdå. Ursäkta

Glöm inte att sikta. Vänster sida av hans finger ska vara mot pinnen.

Själv tycker jag att Poker delen är väldigt enkel. Nöj bjudningen om du t ex har ett par eller triss eller fyrtal. Annars tryck bara på den gröna såvidar du inte har jätte usla kort och poten är jättestor. Då lägger du dig. Själv lägger jag mig typ aldrig utom om mina kort är totalt värdelösa och poten är stor.

Straight kan du också hålla koll efter. Det är när där är 5 kort i nummerordniong t ex 3, 4, 5, 6, 7. Flush är om där är t ex 5 hjärter eller 5 spader osv.

men som sagt, igentligen är det bara par och triss du behöver hålla koll efter. Och har du ett par och en triss så blir det Full House.

Ett tips är att om någon checkar så höj budet. När de checkar brukar vara tecken på att de är osäkra och de lägger sig oftast om man höjer då. Men om någon höjer helatiden så betyder det oftast att de inte tänker ge sig.

Ett annat tips är om du får en mycket bra hand så kan du bjuda så högt du kan och hoppas på att någon går All In. Det är en viss risk med det men det är oftast bästa sättet att få dem att bli Bust.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du behöver bara röra "spaken" en gång i stort sett när du fuskar, sen är det bara låta pilen vara :).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ajdå. Ursäkta

Sen åter igen, gaah poker. Det är ju omöjligt det där. FATTAR bara inte när man skall bluffa elelr lägga sig. Och fuska funkar inte, omöjligt att hålla pilen i mitten. :)

haha absolut inget att be om ursäkt för! honest mistake! :D

och de där med honor känns som de mest logiska faktiskt i mitt problem, då det endast är mig, alla bad guys skjuter mot, utan att ja gjort ngt!

men man tkr ju att om ja bär bandana när ja kommer in i staden, borde de inte känna igen mig ju?? hmm

förresten! jag försöker få den deadly assassin outfit. har bara kvar att fånga han mo van baar eller va han heter. o som ngn tipsa mig om för ngn dag sen så är han en bounty snubbe, som kommer efter ett tag när man fångat ett par st. men nu så kommer de frågetecken och inga namn längre på bounty lapparna?! help!!

Redigerad av DizzY
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vart hittar man walters gang outfit? Måste hitta Solomons folly?

Glöm inte att sikta. Vänster sida av hans finger ska vara mot pinnen.

Det där var så jääävla bra. Tack. Vann ju överlägset. Visste i inte man kunde sikta. Du skulle sagt att man skall trycka L2, kom inte på det först. Fattade först inte vad du menade med hans finger skall vara mot pinnen.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du siktar, trycker R3. Hittar 2 olika djur. Säg att du tar en fågel och en hjort. Sätt in några extra på hjorten eftersom den går ner på ca 3 skott.

Sen ett på fågeln. När kryssen är utsatta så är det bara att klicka på skjut knappen så skjuts skotten automatiskt.

Så borde det vara iaf

Tack för hjälpen, det gick jättefint :D

En annan fråga. Var kör man det där med hästsko?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du siktar, trycker R3. Hittar 2 olika djur. Säg att du tar en fågel och en hjort. Sätt in några extra på hjorten eftersom den går ner på ca 3 skott.

Sen ett på fågeln. När kryssen är utsatta så är det bara att klicka på skjut knappen så skjuts skotten automatiskt.

Så borde det vara iaf

Ett tips är att om du ser ett djur så kan du lägga fram betet, vänta lite, oftast kommer ett annat djur än det du ser fram och då är det bara fram med kryssen på 2 olika djur. Så gjorde jag iallafall, funkade på första försöket :D.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

MacFarlane's Ranch. Annars kan du bara ta upp din karta och leta efter hästskosymbolen. :whistling:

Tack då vet jag :P

Kommer med några frågor till här:

1. Örterna man plockar, blir dom plockbara igen efter ett tag eller är det så att när ett exemplar av en ört är plockad så markeras den inte ut längre när man rider förbi?

2. Var hittar man flest Violet Snowdrop? Står ju i och omkring Tall Trees men jag har bara funnit en.

3. På samma nivå av örtplockning ska man plocka två till av varje ört som finns om jag förstått det rätt?

4. Var ska man sätta kulan i björnen när man måste döda på 1 skott?

Redigerad av Urband
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack då vet jag :whistling:

4. Var ska man sätta kulan i björnen när man måste döda på 1 skott?

I huvudet lästa jag i guiden. Men den måste komma riktigt nära först. Sen ett skott mellan ögonen med geväret.

1) Vart hittar man björnar?

2) Har precis kommit till mexico. Tar storyn slut där eller man återvänder till usa innan storyn är slut?

3) För jag har inte varit längst upp i usa. Jag kan inte sätta ett kryss där, det försvinner

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I huvudet lästa jag i guiden. Men den måste komma riktigt nära först. Sen ett skott mellan ögonen med geväret.

2) Har precis kommit till mexico. Tar storyn slut där eller man återvänder till usa innan storyn är slut?

3) För jag har inte varit längst upp i usa. Jag kan inte sätta ett kryss där, det försvinner

Björnar finns främst i nordöstra USA. Du kommer återvända till USA. Du kommer kunna sätta kryss där.

Urband: Jag använde mig utav Carcano Rifle. Sikta bara på huvudet så kommer björnarna stupa direkt.

Redigerad av Mark
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Björnarna finns enbart i Tall Trees, du ser på kartan i spelet en symbol på björnen över Tall Trees där den finns.

2. Spelet fortsätter efter Mexico, du kommer tillbaka till USA.

3. Dit kommer du sist

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Urband: Jag använde mig utav Carcano Rifle. Sikta bara på huvudet så kommer björnarna stupa direkt.

Har provat rakt framifrån i huvudet men den dör inte på 2-3 skott. De stora bufflarna knalldör på ett skott rakt i magen men inte björnen. Har provat med samtliga gevär.

Måste man vara väldigt nära? Är svårt när den börjar springa mot en.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har provat rakt framifrån i huvudet men den dör inte på 2-3 skott. De stora bufflarna knalldör på ett skott rakt i magen men inte björnen. Har provat med samtliga gevär.

Måste man vara väldigt nära? Är svårt när den börjar springa mot en.

Sätt ett Sniper skott rätt mellan ögonen på dem så ska du se att dem faller. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor