Jump to content

Red Dead Redemption

SimonJ
 Share

Recommended Posts

I pausmenyn finns ju outfits, där står det vad du behöver göra för att få tag på olika set. Sen när du väl gjort det är det bara starta ett camp eller gå någonstans där du kan byta outfit :mellow:.

Ah, ingen skräddare eller så då. Trodde man skulle köpa. Tack

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det absolut sämsta med spelet är att det inte går att köra dom gamla bilarna. Fattar inte varför Rockstar valde bort detta.

Det här är ett vilda västern spel, inte GTA anno 1911 :mellow:. Det skulle nog ta ett bra tag att skapa perfekt bilfysik som i GTA IV, med tanke på att de riktigt gamla bilarna hade helt annan handling än bilarna i IV. Varför satsa all tid och kraft på det när man kan få hästarna att se perfekta ut?

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här är ett vilda västern spel, inte GTA anno 1911 :mellow:. Det skulle nog ta ett bra tag att skapa perfekt bilfysik som i GTA IV, med tanke på att de riktigt gamla bilarna hade helt annan handling än bilarna i IV. Varför satsa all tid och kraft på det när man kan få hästarna att se perfekta ut?

Nog borde dem väl kunna slänga in en halvtaskig bilfysik från tidigare spel?

Återvinning you know :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aaah, jag önskar det fanns någon free roam karta för seriösa spelare. Jag är så jäkla trött på alla översittare som bara koncentrerar sig på att förstöra för andra. Nu ett par dagar så varända gång jag loggar in på Multiplayern så kommer alltid något gäng av "coola" killar som tycker det är kul att spendera någon timme med att döda mig varända gång jag spawnar. Visst gör jag så lite ibland också en liten stund men inte i över en hel jävla timme. :lol:

Sedan önskar jag att de hade lite bättre koll på hur bra spelare är. Av 16 pers i en deathmatch så brukar där oftast vara 15 som har runt 10 kills och 1 som har det tredubbla. Och det är samma jäkel som har alla killsen varje gång.

Idag när jag spelade så kände jag mig att jag var i mitt ess. Jag sköt skott på skott och träffade alltid nån. De andra förr som käglor och jag själv tycktes inte dö så ofta. Jag fick 17 kills men lik förbannat var där en med 40. :mellow:

Det plus att där inte finns så mycket att göra i Multiplayer free roam än att rida runt och göra hideouts gör att jag faktiskt har tröttnat lite på Multiplayern. Som tur är har jag typ fått alla Multiplayer Achievements utom vin 4 FFA matcher.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilka områden gillar ni mest i spelet? Själv tycker jag att Tall Trees och de snöiga bergen runt omkring är de bästa området. Jag älskar allt det gröna i skogen. Riktigt kul att gå runt med hagelgeväret (inte det avsågade)och jaga björnar. :mellow:

ÄDIT: Någon som vet vad man får då man uppdaterar kampingfuktionen?

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilka områden gillar ni mest i spelet? Själv tycker jag att Tall Trees och de snöiga bergen runt omkring är de bästa området. Jag älskar allt det gröna i skogen. Riktigt kul att gå runt med hagelgeväret (inte det avsågade)och jaga björnar. :D

ÄDIT: Någon som vet vad man får då man uppdaterar kampingfuktionen?

du kan ju trycka på info innan du köper det? tror de är typ full ammo i alla typer av vapnen man har o så..

HAR PROBLEM! jag har ju limited edition, och där får man ju den speciella hästen! den e verkligen överbra, och finns ingen som kan ersätta den!

saken är nu den att ja råkade döda hästen, trilla ner för ett berg typ, och ja överlevde på ngt vis. men nu när ja visslar på häst, så kom först den Allra första hästen man hade, så sköt jag den, nu när ja vissla igen, så kom den "hingsten " man fångar ibörjan. kommer ja få tillbaka speciella hästen nu om ja även dödar hingsten eller måste ja ladda om? :/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

du kan ju trycka på info innan du köper det? tror de är typ full ammo i alla typer av vapnen man har o så..

HAR PROBLEM! jag har ju limited edition, och där får man ju den speciella hästen! den e verkligen överbra, och finns ingen som kan ersätta den!

saken är nu den att ja råkade döda hästen, trilla ner för ett berg typ, och ja överlevde på ngt vis. men nu när ja visslar på häst, så kom först den Allra första hästen man hade, så sköt jag den, nu när ja vissla igen, så kom den "hingsten " man fångar ibörjan. kommer ja få tillbaka speciella hästen nu om ja även dödar hingsten eller måste ja ladda om? :/

Kommer den inte tillbaka om du klickar på "War Horse" i din satchel? gör den inte det så blir jag också lite orolig :D

EDIT: Hästarna går väl att köpa tillbaks annars, aldrig gjort det själv men har för mig att jag läste det längre bak i tråden :).

Redigerad av Halo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Ägarbeviset" för War Horse finns ju kvar i ens satchel, så jag antar att man respawnar hästen genom att aktivera "deed" igen?

hahha va?! hade ingen aning om detta satchel? xD vad är de o var finner jag den?

hur som helst så ladda ja tillslut om istället och är ikapp vart jag kommit innan, men men då vet ja till nästa gång! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

hahha va?! hade ingen aning om detta satchel? xD vad är de o var finner jag den?

hur som helst så ladda ja tillslut om istället och är ikapp vart jag kommit innan, men men då vet ja till nästa gång! :D

Tryck på select. Där har du alla dina items osv. också :).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tryck på select. Där har du alla dina items osv. också :).

haha, ja misstänkte de va där, hitta oxå "ägarbeviset" :)

en fråga! kom nyss till theives landing eller va de heter. har varit där ngn gång innan, men nu såfort ja kom dit så börja massa jävlar skjuta på mig ?!

varför är de så? och hur blir ja av med det? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

haha, ja misstänkte de va där, hitta oxå "ägarbeviset" :)

en fråga! kom nyss till theives landing eller va de heter. har varit där ngn gång innan, men nu såfort ja kom dit så börja massa jävlar skjuta på mig ?!

varför är de så? och hur blir ja av med det? :D

Om du går framåt, elelr från andra hållet stöter du på en gubbe som vil ha hjälp.

Uppdraget är att ta dig in tjuvarnas näste.

Jag gjorde det från fel håll, kom till deras nästa sköt alla, fortsatte fram, stötte på gubben, vi sprang tillbaka till nästet, han tackade mig och uppdraget klarades.

Det är ett av, vet inte hur många, tjuvnästen som du skall ta i tu med. Finns trofe för detta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du går framåt, elelr från andra hållet stöter du på en gubbe som vil ha hjälp.

Uppdraget är att ta dig in tjuvarnas näste.

Jag gjorde det från fel håll, kom till deras nästa sköt alla, fortsatte fram, stötte på gubben, vi sprang tillbaka till nästet, han tackade mig och uppdraget klarades.

Det är ett av, vet inte hur många, tjuvnästen som du skall ta i tu med. Finns trofe för detta.

Du tänker på något hideout, han menade Thieve's Landing.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du tänker på något hideout, han menade Thieve's Landing.

precis, såsom du råkat göra har jag oxå gjort, men som sagt det är gang hideouts!

när ja kommer till thieves landing så blir de som skjuter på mig inte ens röda prickar på kartan, därav e det inget uppdrag utan bara random som attackerar mig av ngn anledning ?!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

precis, såsom du råkat göra har jag oxå gjort, men som sagt det är gang hideouts!

när ja kommer till thieves landing så blir de som skjuter på mig inte ens röda prickar på kartan, därav e det inget uppdrag utan bara random som attackerar mig av ngn anledning ?!

Jag tror jag har en förklaring. Thieves landing är, som namnet säger, fullt av skumma typer. Det kan möjlien vara så att din fame är hög, och att du har god honor, vilket kanske har resulterat att banditer och liknande har fått upp ögonen för dig. Personligen har jag burit min bandana vid nästan alla uppdrag jag har gjort för att ungå att bli uppmärksammad. Du kan ju alltid pröva att använda Bollard Twin-kläderna när du befinner dig i Thieves landing. Jag har sett flera Bollard Twin snubbar där, och om du har deras outfit blir du sedd som en i gänget. Om det nu är bollard twin snubbar som skjuter på dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor