Jump to content

Red Dead Redemption

SimonJ
 Share

Recommended Posts

Jag är inte den som stressar igenom spelet eftersom jag vill kunna njuta av det så länge som möjligt. Därför undrar jag när i storyn man får besöka West Elisabeth, dvs Tall Trees, Blackwater osv.? Visst gör man detta före man besöker Mexico?

Nej, Blackwater är i princip det sista stället du besöker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pokern man kan spela i spelet är Texas Hold'em No Limit och ja, man spelar det i spelet precis som man skulle spela det i verkligheten eller online.

Kan vara bra att kunna spela det om man försöker få trofén/achievementen för att vinna marker värt $2000 på en hand. Och även för att öka spelvärdet då det kan vara ganska kul att kunna spela lite nu och då. Så, om ni har problem med den trofén eller bara inte förstår hur man spelar så leta upp lite tips för Texas Hold'em No Limit

Fan vad sugit. HATAR sånt här. PALLA lära sig ett helt nytt spel, för att få en trofe?!

Kan ju vara skitsvårt att vinna 200 dollar på EN hand. Shit allstå. Måste ju spela skitmycket poker för att bli så jäla bra. Gaaah

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan vad sugit. HATAR sånt här. PALLA lära sig ett helt nytt spel, för att få en trofe?!

Kan ju vara skitsvårt att vinna 200 dollar på EN hand. Shit allstå. Måste ju spela skitmycket poker för att bli så jäla bra. Gaaah

Prova glömma troféer och njut av spelet istället. :D

Jag kommer förmodligen inte få mitt förens nästa vecka...argh... :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äsch. Kolla på några videos. Borde bara ta några minuter tills du förstått grunderna. Sedan är det bara att köra på och så kommer du få trofén så småningom. Dessutom så kan det ju vara kul att kunna spela poker. Det är ju ganska populärt, och om du skulle få frågan någon gång, om du inte skulle vilja vara med, skulle det då inte vara roligt om du kunde säga ja, tack vare en trofé i Red Dead Redemption?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spara -

Gå all in.

- If fail

Load

Repeat

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äsch. Kolla på några videos. Borde bara ta några minuter tills du förstått grunderna. Sedan är det bara att köra på och så kommer du få trofén så småningom. Dessutom så kan det ju vara kul att kunna spela poker. Det är ju ganska populärt, och om du skulle få frågan någon gång, om du inte skulle vilja vara med, skulle det då inte vara roligt om du kunde säga ja, tack vare en trofé i Red Dead Redemption?

Hmm jo det är ju sant. Har alltid velat lära mig. Verkar coolt att spela poker med polarna. Nu får jag bara servera drinkar och ciggarer medans de spelar. ;( :lol:

Spara -

Gå all in.

- If fail

Load

Repeat

Funkar det? Najjs, skall prövas. Om jag inte orkar lära mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm jo det är ju sant. Har alltid velat lära mig. Verkar coolt att spela poker med polarna. Nu får jag bara servera drinkar och ciggarer medans de spelar. ;( :lol:

Spara -

Gå all in.

- If fail

Load

Repeat

Funkar det? Najjs, skall prövas. Om jag inte orkar lära mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur åker man tåg? Stod och väntade i en kvart utan att nått tåg passerade?! Stod på den där brudens gård. Är det bara till att vänta eller måse man kommit till ett visst uppdrag innan man kan åka med?

Behövs ingen biljett, bara att hoppa på?

Dra upp kartan. Du kommer se vart tåget befinner sig där någonstans. När det väl kommer så är det bara hoppa på, inga biljetter behövs.

Jag har dock för mig att man inte kan åka tåg från MacFarlane Ranchen direkt i spelet, utan det dröjer ett tag. Är säkert ute och cyklar, men jag tror att den tågstationen öppnar senare i spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det absolut sämsta med spelet är att det inte går att köra dom gamla bilarna. Fattar inte varför Rockstar valde bort detta. samma med att simma, visst, alla kanske inte kunde simma på denna tiden, men det är ändå så jävla töntigt att man dör så fort man ramlar i vattnet.

Dock är det kul att kasta lasso på folk, och dra ner dom i vattnet och således dränka dom! :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det absolut sämsta med spelet är att det inte går att köra dom gamla bilarna. Fattar inte varför Rockstar valde bort detta. samma med att simma, visst, alla kanske inte kunde simma på denna tiden, men det är ändå så jävla töntigt att man dör så fort man ramlar i vattnet.

Dock är det kul att kasta lasso på folk, och dra ner dom i vattnet och således dränka dom! :mellow:

har inte kommit dit där man ser bilarna men de va ju sjukt fattigt att de inte går?! likadant de med simma, kunde varit som på IV iaf.

aja, jag älskar spelet ändå! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man råna tåg, banker etc.? Har rätt dålig koll på vad man kan göra som "bad guy".

Jag är osäker på om man kan råna banker eller tåg så det får någon annan besvara men en sak som man kan göra är att råna civila vilket man gör genom att sikta på någon med ett vapen och sedan trycker man på Trekant för att länsa personen plånbok.

EDIT: Det går även att ta pengar från kistor som finns i diverse byggnader.

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur får man tag i elegant suite och andra kläder för den delen. Har bara standard kläderna?

I pausmenyn finns ju outfits, där står det vad du behöver göra för att få tag på olika set. Sen när du väl gjort det är det bara starta ett camp eller gå någonstans där du kan byta outfit :mellow:.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor