Halo Skrivet 1 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2010 Någon som i övrigt har ett bra tips på hur man kan göra en ginger eller vad det hette mes hästskon? Hållt på ett tag men känns som om jag knappt är nära ens . Klarade det, dock låg hästskon bredvid pinnen, wierd Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 1 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2010 Har köpt det och har ett par frågor: *Vad gör man om man hittar en bunden snubbe, och slänger upp honom på hästen? Vart ska han? *Finns det hur många frågetecken, sådana man kan hjälpa som helst, och får man nått av dem? Verkar inte så... *Jag fick en skattkarta, skall till new nånting, det verkar inte finns med på kartan?! Vart finns det? *Nån speciellt ställe man skall sälja grejer på, eller alla betalar lika mycket för sakerna? Ska tex doktorn ha blommor, handlaren kött etc? Vilket vapen, elelr vad bör man försöka köpa först avd det man köper? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 1 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2010 Lvl 33 nu, någon som vet något snabbt och kul sätt att levla? Kör mest gang hideouts nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urband Skrivet 2 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2010 Jag har precis skjutit 5 fåglar från ett rullande tåg. Nu är jag på nästa där man ska skjuta 2 olika vilddjur med eye någonting, vad menas? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 2 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2010 Jag har precis skjutit 5 fåglar från ett rullande tåg. Nu är jag på nästa där man ska skjuta 2 olika vilddjur med eye någonting, vad menas? Dead eye. Du ska skjuta djuren med slowmotion saken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DizzY Skrivet 2 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2010 Jag har precis skjutit 5 fåglar från ett rullande tåg. Nu är jag på nästa där man ska skjuta 2 olika vilddjur med eye någonting, vad menas? vad är detta för uppdrag? var hittar man dem? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 2 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2010 (redigerad) vad är detta för uppdrag? var hittar man dem? Challenges i MP (inte i SP? ) , kolla journal genom att trycka på start Tror det heter "Sharp shooter" Redigerad 2 juni, 2010 av VaXXoR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 2 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2010 Har köpt det och har ett par frågor: *Vad gör man om man hittar en bunden snubbe, och slänger upp honom på hästen? Vart ska han? *Finns det hur många frågetecken, sådana man kan hjälpa som helst, och får man nått av dem? Verkar inte så... *Jag fick en skattkarta, skall till new nånting, det verkar inte finns med på kartan?! Vart finns det? *Nån speciellt ställe man skall sälja grejer på, eller alla betalar lika mycket för sakerna? Ska tex doktorn ha blommor, handlaren kött etc? Vilket vapen, elelr vad bör man försöka köpa först avd det man köper? 1. Om det är någon randomsnubbe som ligger bunden, skär loss han istället för att kidnappa honom. 2. Det finns inte hur många frågetecken som helst, nej. 3. New Austin är "Amerika", alltså där du befinner dig nu. Om det är första delen av Treasure Challenge du är på så ska du hitta en skatt vid Hanging Rock 4. Tror att alla betalar samma. 5. Köp inget, du kommer få nya vapen eftersom. Spara hellre till Legendary Vapen du kommer att kunna köpa i Blackwater. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 2 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2010 Har köpt det och har ett par frågor: *Vad gör man om man hittar en bunden snubbe, och slänger upp honom på hästen? Vart ska han? *Finns det hur många frågetecken, sådana man kan hjälpa som helst, och får man nått av dem? Verkar inte så... *Jag fick en skattkarta, skall till new nånting, det verkar inte finns med på kartan?! Vart finns det? *Nån speciellt ställe man skall sälja grejer på, eller alla betalar lika mycket för sakerna? Ska tex doktorn ha blommor, handlaren kött etc? Vilket vapen, elelr vad bör man försöka köpa först avd det man köper? 1. Om du hittar en så släpp loss honom. Binder du en själv så finns det inget att göra med dem. 2. Nej, fdet finns bara ett visst antal. Man får oftast bara Fame och Honor av dem. 3. Är nog, som Mark skrev, New Austin. Men alla namn dyker inte upp på kartan. Du måste hitta ställena först. 4. General Store tar allt men t ex en skräddare tar inte kött. Var du får bäst pris beror på din Honor och Fame. Har du t ex låg Honor så är saker billigare i Thieves Landing. 5. Unika föremål som ammo bälte, kaninfot osv borde du köpa. Annars får du det mästa rätt snabbt i storymissions. Skulle vara om du snabbt vill uppgradera lite. Senare i spelet kommer det finnas speciella vapen som du borde köpa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
assburgerssyndrome Skrivet 2 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2010 Är limited edition värt att köpa? Kostar ju faktiskt bara 50 kr mer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 2 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2010 Är limited edition värt att köpa? Kostar ju faktiskt bara 50 kr mer Jag tycker det. Men det beror väl lite på om du tycker att det är värt det för att få den starkaste hästen, en extra klädsel som snabbare fyller på Dead Eye och 2 Golden Guns (dina första 2 vapen) som ger extra Fame. Samt ett nedladdningsbart Soundtrack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 2 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2010 Det är fösta skatten, tack skall kolla där då. Det där med grejerna, för vissa står det Rare på. Men man får ändå sjukt kass för dem. Trodde att man fick mer eftersom det var rare. hökfjädrar tex. Men det får man bara några dollar för. Vad skall man göra med alla pengar då? Bara spara tills man kan köpa fetare vapen längre fram i storyn alltså? * Vad skall man göra med kaninfor? (Som du skrev att man borde köpa) * Nu har inte duellerat än, men nån snackade om kryss man kunde placera ut? Kommer det en förklaring på det sen? För nu kan jag bara slöa ner tiden och skjuta med den där vita punkten som man har. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 2 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2010 1. Den ger tur. 2. Nej, förklaringen man får är rätt dålig. Men vad jag har förstått så ska du så snabbt du kan markera ställen som hjärta, huvud, hatt osv för att fylla din mätare. Han gör samma sak. Den som fyller snabbast skjuter först. Markerar du handen så skjuter du bort hans vapen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 2 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2010 1. Den ger tur. 2. Nej, förklaringen man får är rätt dålig. Men vad jag har förstått så ska du så snabbt du kan markera ställen som hjärta, huvud, hatt osv för att fylla din mätare. Han gör samma sak. Den som fyller snabbast skjuter först. Markerar du handen så skjuter du bort hans vapen. Okej, men det gäller bara dueller? Inte när man jagar djur mm? En fråga en till: Ger skin/kött mm olika vrden? Tex björnskin ger mer än kaninskin? Eller det finns inget som är speciellt värt? Vad är det mest värda skin/kött/vad-det-nu-kan-vara man kan hitta/få tag i? En fråga till. Och den är VIKTIG: Poker man spelar. är det "riktig" poker? Och hur går det till. Läste instruktionerna men har glömt och fattade ändå inte. Kan nån förklara hur man vinner. Måste klara ett visst antal för få trofe och jag kan INGET om poker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urband Skrivet 2 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2010 Dead eye. Du ska skjuta djuren med slowmotion saken. Är det något speciellt sätt man ska göra det på? Får det inte att funka. Man ska väl bara sikta och trycka R3 och sen sätta kryss på två olika djur? Ska man trycka på skjutknappen direkt man satt ut kryssen eller ska man vänta ut tills det görs automatiskt när dead eye tiden är slut? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 2 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2010 Är det något speciellt sätt man ska göra det på? Får det inte att funka. Man ska väl bara sikta och trycka R3 och sen sätta kryss på två olika djur? Ska man trycka på skjutknappen direkt man satt ut kryssen eller ska man vänta ut tills det görs automatiskt när dead eye tiden är slut? Du siktar, trycker R3. Hittar 2 olika djur. Säg att du tar en fågel och en hjort. Sätt in några extra på hjorten eftersom den går ner på ca 3 skott. Sen ett på fågeln. När kryssen är utsatta så är det bara att klicka på skjut knappen så skjuts skotten automatiskt. Så borde det vara iaf Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 2 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2010 Okej, men det gäller bara dueller? Inte när man jagar djur mm? En fråga en till: Ger skin/kött mm olika vrden? Tex björnskin ger mer än kaninskin? Eller det finns inget som är speciellt värt? Vad är det mest värda skin/kött/vad-det-nu-kan-vara man kan hitta/få tag i? En fråga till. Och den är VIKTIG: Poker man spelar. är det "riktig" poker? Och hur går det till. Läste instruktionerna men har glömt och fattade ändå inte. Kan nån förklara hur man vinner. Måste klara ett visst antal för få trofe och jag kan INGET om poker. 1. Jepp. Bara dueller. 2. Ja. Det är skillnader på priserna beroende på vilket djur det kommer från. Troféer (t ex Horn) är det man får mäst för. Jag vet inte vilket som är värt mäst men jag skulle gissa på Björn. Efter Buffel eftersom det bara finns en i hela spelet. 3. Är lite svårt att förklara Ännu har jag bara stött på Texas Hold'em Poker. Där har alla varse 2 kort och 5 gemensamma kort. Det gäller att få bättre händer än de andra enligt de klassiska reglerna (Par, Triss, Fyrtal, Kåk, Stege, Färg osv) och vinna medans de andra förlorar pengar. Sedasn gäller lite bluffande också att få dem att tro du har bättre kort än vad du har. Om det sedan finns annan form av Poker vet jag inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 2 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2010 (redigerad) Det här med att duellera handlar ju inte om att sätta ut kryss på strategiska ställen, det handlar om att trycka på Right Trigger/Right Bumper (R1/R2) när kryssen blir vita.Det ser ut som att kryssen zoomar, när de blir vita så trycker man någon av dessa knappar. Repetera, mätaren fylls på på ett säkert sätt och du vinner väldigt lätt. Att bara peppra ut kryss är en oerhört dålig idé. Crusader: Menar du att det bara finns en björn eller en buffel i hela spelet? Björnar finns det ju gott om nordöst om Blackwater, och bufflar finns det sjukt mycket av på slätterna utanför Blackwater. Har för övrigt klarat 90% av spelet nu. Saknar 3 outfits (Bandido, US Army och Legend of the West). Är klar med Sharpshooter Challenges och Treasure Challenges. Halvvägs igenom Survival Challenge, ska snart börja med Hunting Challenges. Redigerad 2 juni, 2010 av Mark Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 2 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2010 Pokern man kan spela i spelet är Texas Hold'em No Limit och ja, man spelar det i spelet precis som man skulle spela det i verkligheten eller online. Kan vara bra att kunna spela det om man försöker få trofén/achievementen för att vinna marker värt $2000 på en hand. Och även för att öka spelvärdet då det kan vara ganska kul att kunna spela lite nu och då. Så, om ni har problem med den trofén eller bara inte förstår hur man spelar så leta upp lite tips för Texas Hold'em No Limit Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 2 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2010 Jag är inte den som stressar igenom spelet eftersom jag vill kunna njuta av det så länge som möjligt. Därför undrar jag när i storyn man får besöka West Elisabeth, dvs Tall Trees, Blackwater osv.? Visst gör man detta före man besöker Mexico? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts