Jump to content

Red Dead Redemption

SimonJ
 Share

Recommended Posts

Spelar ni som "ont" eller "god"? Vad har respektive livsstil för fördelar och nackdelar?

Jag vill spela som ond, men tyvärr gör ju de flesta uppdrag att ens Honor höjs! Synd att man inte kan äventyra lite utan att automatiskt bli lite godare!

Du verkar veta en del om spelet så jag tar upp det ännu en gång.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du verkar veta en del om spelet så jag tar upp det ännu en gång.

Är man god så blir man behandlad som hjälte i städerna. Folk kommer fram och säger att du är en bra kille och affärerna ger dig rabatt på alla varor. Om du däremot är ond så ska tydligen skumma typer dras till dig och fråga om du vill vara med och råna banker och liknande!

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är man god så blir man behandlad som hjälte i städerna. Folk kommer fram och säger att du är en bra kille och affärerna ger dig rabatt på alla varor. Om du däremot är ond så ska tydligen skumma typer dras till dig och fråga om du vill vara med och råna banker och liknande!
Vad behöver man rabatt till när man kan ta sakerna gratis? :D
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill spela som ond, men tyvärr gör ju de flesta uppdrag att ens Honor höjs! Synd att man inte kan äventyra lite utan att automatiskt bli lite godare!

Om du använder bandana när du gör uppdrag påverkas aldrig honor eller fame vilket jag personligen använder eftersom jag vill verka vara nobody i spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag har ju versionen till ps3, och precis så skrev jag in min downloadable content man får till i limited edition.

ja undrar hur man får tag i alla dessa sakerna nu? ja trodde man skulle få dem direkt bara, men verkar ju inte så?? :D

EDIT: jag upptäckte att pistolen o geväret blev av guld efter en stund, och likaså hästen kom oxå efter ett tag. men denna deadly assassins outfiten trodde jag man skulle få? men tydligen måste man göra massa saker för att låsa upp den? ja undrar nu var i armadillo man hittar mo van baar eller vad han hette? :/ letar o letar men hittar ingen ju?

Redigerad av DizzY
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en fråga, men läs bara om du har klarat storyn:

Finns det nåt annat lite bättre slut än det där man spelar som Jack? Eller finns det bara ett slut? Tycker det är så synd att John skulle dö...

Du plockar upp ett bonusuppdrag i Blackwater av en stranger som står vid polishuset. Han ger dig ett uppdrag som går ut på att döda Edgar Ross. Efter det så kommer credits.

Det är slutet, ja.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaaa imorgon köper jag spelet!

Grattis till ett bra köp!

Kunde själv inte vänta hela helgen så jag drog med mig konsolen till flickvännen :lol:. Så nu har man kommit in lite i det iallafall, blir mer hårdlir när jag kommer hem, vilket blir imorgon.

Någon som i övrigt har ett bra tips på hur man kan göra en ginger eller vad det hette mes hästskon? Hållt på ett tag men känns som om jag knappt är nära ens :D.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har hittat en smått irriterande bugg i spelet.. Jag tänkte att det skulle vara roligt att kliva in i en stuga och binda fast hela familjen med rep, bära ut dem på gården, lägga dem i rad och sätta eld på dem..

Sagt och gjort, klev in.. Alla blev så klart rädda men denna otroligt underbara fysikmotor gjorde det så enkelt för mig att sätta en kula i benet på alla som försökte fly medans jag traskade runt med familjens far på axeln

När jag lagt ner vad som till synes var modern och fadern utanför huset och går för att plocka upp dottern som krälar runt på marken, när jag kommer tillbaka med henne så är fadern spålöst försvunnen..

Och här kommer en till skrikande gubbe springandes, lasso, bindafast, slänga på högen.

Sista personen är vad jag skulle tro är familjens äldre son, han står och försöker döda mig med sin shotgun på ett ganska rejält avstånd vilket inte har speciellt bra effekt.. Lassoar honom med och bär tillbaka honom till högen.. Men nu består högen endast av en person... Dottern, gubben och modern är nu spårlöst försvunna.........

Då gav jag upp och brännde upp de två stackarna jag hade, de skrek och sprattlade runt men till ingen nytta, de dog kort där efter och jag red besviken där ifrån.

Någon annan som har haft problem med att folk som du har bundit fast med rep bara "försvinner"? Eller ska det vara så? Tar de sig loss när jag inte tittar på något vis?... hmmmm

Länk till kommentar
Dela på andra sidor