Jump to content

Red Dead Redemption

SimonJ
 Share

Recommended Posts

Fick hem mitt idag :( hinner dock itne spela förrän efter helgen då jag ska till flickvännen, haha timing har aldrig varit min grej :).

fick hem mitt idag jag med! ;) spelar lite nu på skoj jag o en kompis, att köra storyn blir de inte förrens imon eller söndag! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

OK, nu behöver jag hjälp med duellerna. Hur sätter man igång skjutandet manuellt? Min andra duell så lyckades jag skjuta efter att jag kryssat för motståndarens hand men alla andra gånger så kan jag inte skjuta fören jag har satt 6 kryss på motståndaren. Problemet är att motståndarna börjar bli snabbare så det är inte alltid jag hinner få in 6 kryss. Eftersom jag lyckats sätta igång duellen efter bara ett kryss så måste det finnas ett sätt att göra det men jag vet inte hur jag gjorde den gången. Hur gör man? Ska man trycka på någon speciell knapp eller?

Tror att (med ps3 knappar) man märker ut med R2. R1 gör så att man bara använder ett kryss/så många man använt. Märk helst när krysset är vitt (din mätare fylls snabbare).

Riktigt dåligt att de inte har inkluderat tutorials eller något, meddelanden uppe i hörnet försvinner direkt.

Kan någon förklara lite bättre för jag får det inte att funka. När jag trycker på RB så kommer ett vitt kryss men sedan händer inget.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag drar alltid först och märker snubben med 1000 kryss men likt förbannat dör jag! Finns det ingen tutorial på internet eller något?

Antingen så måste du dra innan motståndaren, och då kan det automatiskt räcka med en marker på handen / pistolen. Annars måste du fylla mätaren till höger i skärmen. Den till vänster (blå - med en stjärna) är din. Den till höger (röd . med en döskalle) är din motståndares. Den som har fyllt mätaren mest (mer färg) vinner när tiden tar slut. Du får mer färg för skott mot hjärtat och huvudet än t.ex fötterna, så vitt jag vet. Du får även mer färg om du markerar med vita kryss istället för röda.

Tror det är ungufär så det funkar, men jag hade också problem med det innan. Är inte riktigt säker på att jag riktigt förstått det ännu, men testa med det där så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte om L2 också funkar. Men om man använder högra pinnen så kan man dra redan innan "Draw" visas på skärmen. (sista klippet när kameran zoomar in på en, precis innan draw),.

Jodå, man kan dra när man vill.

Och nej, man kan inte välja att skjuta skotten man markerat. Du markerar ju med RT/R2 så hur skulle du då kunna trycka där och skjuta också?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det bara jag som stör mig på att djur, såsom exempelvis vargar och björnar, är alldeles för aggressiva?

Det är ju trots allt ett faktum att både björnar och vargar försöker att undvika kontakt med människor.

Om en björn ser en människa löper dom inte amok som i RDR om dom inte känner sig väldigt hotade.

Statistik visar även att det är väldigt få människor som blir attackerade av vargar.

Sure, det är bara ett spel.. men jag tycker ändå att detta fenomen är en aning störande.

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är skillnaden på limited och vanliga? :D

Dina första två vapen blir guld, en extra outfit, en lite snabbare häst och soundtrack tror jag?

I mitt tycke, inget speciellt egentligen. Jag är såld på alla sorters limited, så jag var tvungen. :P

Rätta mig om jag skulle ha fel. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är skillnaden på limited och vanliga? :D

Red Dead Redemption Limited Edition

This all-inclusive Limited Edition for Red Dead Redemption features the full game, The Deadly Assassin Outfit, the Golden Gun Weapon pack, the War Horse and the originally scored soundtrack from the game.

THE RED DEAD REDEMPTION GAME

THE DEADLY ASSASSIN OUTFIT

John Marston's "Deadly Assassin" outfit causes your Dead Eye meter to regenerate at twice the speed. With more Dead Eye, you have more time to place each shot with total accuracy, making you the deadliest gunslinger in any fight.

THE WAR HORSE

There are countless horses to be found in the massive world of Red Dead Redemption, but none is stronger, faster or tougher than the exclusive War Horse. Whether storming gang hideouts, exploring the wilderness for hidden treasure, or outrunning the law, the War Horse gives gunslingers an advantage in nearly every situation.

THE GOLDEN GUNS WEAPON PACK

The player who wields the exclusive Golden Guns receives more Fame for each kill. The more Fame you get, the more in-game side missions become available. So there will be more opportunities to duel, more kidnapped townsfolk to rescue and you can bribe lawmen for less.

THE SOUNDTRACK

More details will be revealed about the Red Dead Redemption soundtrack very soon.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det bara jag som stör mig på att djur, såsom exempelvis vargar och björnar, är alldeles för aggressiva?

Det är ju trots allt ett faktum att både björnar och vargar försöker att undvika kontakt med människor.

Om en björn ser en människa löper dom inte amok som i RDR om dom inte känner sig väldigt hotade.

Statistik visar även att det är väldigt få människor som blir attackerade av vargar.

Sure, det är bara ett spel.. men jag tycker ändå att detta fenomen är en aning störande.

Hade väll vart jävligt mycket tråkigare om vargarna och björnarna flydde så fort man såg dom :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni som har haft spelet sedan release: Spelar ni fortfarande eller har ni ledsnat?

Skulle vilja veta hur spelets hållbarhet är. :D

Weener:

Repeater ammo is a common ammo type, along with Pistol Ammo, Rifle Ammo and Revolver Ammo.

The following weapons use this ammo:

Repeater Carbine

Winchester Repeater

Henry Repeater

Evans Repeater.

Redigerad av Pixiegnom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som vet varför det står "Repeater ammo full" när jag försöker ta gevär som fienderna tappar, när jag inte ens har något vapen som heter "repeater" bland mina vapen?

Om du pausar och går in på Weapons så finns det ett gevär som heter Repeater där, och det har full ammo. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor