Jump to content

Red Dead Redemption

SimonJ
 Share

Recommended Posts

Ett litet tips på en rolig sak man kan göra när man har tråkigt:

McFarelane ranchen har (om ni nu inte visste det redan) en riktigt sur och jävlig tjur i kohagen. Spring lite framför honom så blir han förbannad och försöker stånga dig. Se hur länge du klarar dig utan att få ett tjurhorn i röven dance_1156942_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GAAQAQAQAQAH, vad irriterad jag är! När jag laddade spelet nu så var min häst borta och en helt annan häst stod där istället. När jag visslar så kommer den nyan hästen.

Jag har skjutit minst 10 hästar i hopp om att min gammla kommer tillbaka men nej.

(Jag kan medela att John Marston var inte glad över häst-skjutandet då han sa "Poor horse. WHATS WRONG WITH YOU!?" :cry: )

Det som irriterar mig mäst är att vid flera tillfällen så har min häst blivit dödad av vilddjur eller banditer och då har jag laddat och spelat om pga att jag inte ville mista hästen. ;)

Tur jag har Warhorse också, men jag gillade verkligen den gyllene sprintgaren som jag fick av Bonnie. :P

EDIT: När får man lassot?

I ett av Bonnie McFarelane's uppdrag. 4:e eller 5:e tror jag. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

McFarelane ranchen har (om ni nu inte visste det redan) en riktigt sur och jävlig tjur i kohagen. Spring lite framför honom så blir han förbannad och försöker stånga dig. Se hur länge du klarar dig utan att få ett tjurhorn i röven dance_1156942_0.gif

Höll på exakt med detta igår. Fäste lassot i honom, men slungades med. Brukar boxa på honom och putta. Igår fick jag honom att smita ut på gården, och försökte då få honom att ramma saker bakom mig när jag hoppade bort. Fick honom att springa rätt in i diligensen, såg sjukt kul ut. Prova det!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för tipset detta ska provas!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har varit på en del äventyr!

När jag var ute och red med min häst och närmade mig en liten stad startades plötsligt ett uppdrag. Uppdraget var att döda några

banditer och rädda en sheriff som låg fastbunden

. Tog på mig min bandana och utförde jobbet. När detta var gjort fick jag en rejäl belöning och fick såklart ingen fame eftersom jag använt bandana. Jag strosade sedan runt i ett mansion som fanns i närheten. Jag vill inte vara den som börjar snacka om övernaturliga fenomen i sådana här spel men... jag vet inte om jag inbillade mig, men när jag gick där inne tyckte jag att jag hörde fotsteg som inte var Johns. Ljudet blev i form av dubbelfotsteg som inte matchade Johns fotsteg. Lite senare hörde jag en metalisk smäll, dock kanske jag gick in i något eftersom det var väldigt mörkt. Något annat random var att jag hörde en hund skälla i närheten (i byn alltså) att par gånger men jag hittade ingen hund och ingen annan levande själ heller. Dock hittade jag en kyrka. Där fanns även en kyrkogård med vilket som verkade vara nygrävda gravar. Jag gick in i kyrkan och fram till altaret och där stod det ''The devil has got into that beast.'' :P

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, jag har också hört det där med fotstegen och underliga ljud. Ljuden är smart gjorda så att det lika väl kan vara vinden som susar genom ett gammalt hus. Spooky! :cry:

Någon annan som tycker att Bollard Twins Outfit är jäkligt snål och tråkig? Exakt samma som Marston's bounty hunter Cowboy Outfit som han har från början, bara lagt till en halsduk. Efter allt jobb för att få den så tycker jag allt att de kunde ha givit ett unikt coolt utseende. Men de andra som jag hitils har fått är jag nöjd med. :P

Föresten, vilklen Outfit använder ni mäst? Själv så är det Duster Coat då jag alltid har tyckt att de har varit coola och det är så jag tycker Cowboys ska se ut. :D Men sedan har jag bara låst upp 6 stycken ännu och nu ska jag låsa upp Deadly Assassin (jag har sparat den lite) så då lär jag använda den ett tag.

Mäst ser jag fram mot att låsa upp Legend of the West samt Ponchon för att få lite Clintan känsla. ;)

Ponchon vet jag att de flesta har låst upp så jag antar att den är tidigt i Mexico. Jag är i slutet av New Austin så jag lär åka dit snart. Jag är sådan att jag tar min tid och njuter så även då jag bara är i New Austin så har jag lagt ned nästan 50 timmars spelande ändå. :cry:

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor