Diphallia Skrivet 4 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2009 Hittade ingen tråd om post-rock. Post-Rock är lugn musik som från början kan låta som oljud men när man väl lyssnar så hör man tonerna och vaggas in i en slags säkerhet av toner. Otroligt mysigt att ha i bakgrunden. Om du är ny på genret kolla in: Mogwai är nog viktigast i listan. Mogwai God Is An Astronaut Explosions in the Sky Red Sparowes Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 4 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2009 Hittade ingen tråd om post-rock. Post-Rock är lugn musik som från början kan låta som oljud men när man väl lyssnar så hör man tonerna och vaggas in i en slags säkerhet av toner. Otroligt mysigt att ha i bakgrunden. Om du är ny på genret kolla in: Mogwai är nog viktigast i listan. Mogwai God Is An Astronaut Explosions in the Sky Red Sparowes Ser du Sigur Rós som post-rock? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Diphallia Skrivet 4 februari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2009 Jaoo det gör jag väl. Glömde bara nämna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 4 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2009 Jaoo det gör jag väl. Glömde bara nämna. Menade inte att rätta, de är väldigt bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Diphallia Skrivet 4 februari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2009 Har inte lyssnat så mycket på dem alls, men det jag har hört ahr jag gillat. Införskaffar mig lite av deras musik strax då. Men lyssna på Mogwai, finns på youtube. RIKTIGT bra post-rock! Känner nästan för att göra trådar med fler post-genren. Post-hardcore. Post-punk. Post-metal. osv. Menmen nu skall jag försöka sova. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 4 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2009 Jag lyssnade på några låtar nu, jag tycker att det var långtråkigt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 4 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2009 God Is An Astronauts nya skiva är hur bra som helst. Sen är Explosions In The Sky väldigt bra också även om jag har lite för lite tålamod för att verkligen njuta av postrock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 4 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2009 Känner nästan för att göra trådar med fler post-genren. Post-hardcore. Post-punk. Post-metal. osv. Det bör du nog inte göra. Det blir för mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 4 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2009 Det var ju bra! [youtube-old]1tuGrEynG68[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 4 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2009 (redigerad) This Will Destroy You är bra också. Jag är så cool att jag spelar i ett postrock-band, faktiskt. Uddevalla 28/3, be there . Explosions In The Sky blev bättre ju fler skivor de lyckades göra. Deras första är väldigt sådär, tycker jag. Redigerad 4 februari, 2009 av felshoe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts