Skotten_31 Skrivet 3 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2009 Jag undrar om det finns. Hörde förrut snack om att laptops intrigerade grafikkort var så dålig, så man bestämmde sig för att fixa ett sånt. Finns det eller är det någon framtids grej? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 3 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2009 (redigerad) Antagligen PC-card till laptops du har hört talas om, och dom går inte via USB. Vilket grafikkort troligtvis aldrig kommer göra : > PC Card PCMCIA Expansionsplats Endast för laptops Stort som ett kreditkort Hade jag skrivit i mina suveräna anteckningar ifrån persondatorer Redigerad 3 februari, 2009 av Troxie Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 3 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2009 Läste inte igenom länken så jättenoga men det låter som något liknande i alla fall? http://www.getusb.info/connect-monitors-vi...mance-graphics/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 3 februari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2009 Antagligen PC-card till laptops du har hört talas om, och dom går inte via USB. Vilket grafikkort troligtvis aldrig kommer göra : > PC Card PCMCIA Expansionsplats Endast för laptops Stort som ett kreditkort Hade jag skrivit i mina suveräna anteckningar ifrån persondatorer Är inte de här ett usb grafikkort? http://www.xbitlabs.com/news/video/display...0607023341.html Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 3 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2009 Där ser man. Fan vad ouppdaterad jag har blivit då : > Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Diphallia Skrivet 4 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2009 USB grafikkort kan väl knappast vara något att ha? Jag vet inte hur tekniken fungerar men bara att det är USB begränsar ju en del. PC-card är ett bättre alternativ, men det alternativ som du får mest värde för pengarna är ju ett grafikkort till en stationär dator. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 4 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2009 Jag undrar om det finns. Hörde förrut snack om att laptops intrigerade grafikkort var så dålig, så man bestämmde sig för att fixa ett sånt. Finns det eller är det någon framtids grej? Kan rent hypotetiskt säga att det är så gott som omöjligt att ett USB-drivet grafikkort skulle vara bättre än det du har integrerat i datorn. För det första kräver grafikkort enorma mängder el, som knappast USB-portarna kan tillföra. (Samma sak med t.ex. datorskärmen, den skulle knappast kunna drivas av USB-porten. Eller, kanske nån asliten sketen liten svartvit skärm med löjligt dåligt ljus.) Många av dagens grafikkort är enorma och tar flera nätaggregats-sladdar för att ge det ström nog. Sen är den artikeln du hänvisar till från 2004, då man kanske experimenterade med konceptet. Att få ett någorlunda bra grafikkort drivet på USB-porten är så gott som omöjligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 4 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2009 (redigerad) Kan rent hypotetiskt säga att det är så gott som omöjligt att ett USB-drivet grafikkort skulle vara bättre än det du har integrerat i datorn. För det första kräver grafikkort enorma mängder el, som knappast USB-portarna kan tillföra. (Samma sak med t.ex. datorskärmen, den skulle knappast kunna drivas av USB-porten. Eller, kanske nån asliten sketen liten svartvit skärm med löjligt dåligt ljus.) Många av dagens grafikkort är enorma och tar flera nätaggregats-sladdar för att ge det ström nog. Sen är den artikeln du hänvisar till från 2004, då man kanske experimenterade med konceptet. Att få ett någorlunda bra grafikkort drivet på USB-porten är så gott som omöjligt. Det finns ju även möjligheten att man uttöver USB även pluggar in det i eluttaget, lite som de äldre externa hårddiskarna om jag minns rätt. Redigerad 4 februari, 2009 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 4 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2009 (redigerad) http://www.conrad.se/swe/tp.php?recordID=8...9df131a2bc5e12c Dock vet jag inte om det är mycket av en prestanda ökning :/ Redigerad 4 februari, 2009 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 4 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2009 (redigerad) Om jag inte är helt ute å cyklar så kommer väl USB 3.0 snart? Vilket gör överföringshastigheten mycket snabbare (10 ggr ryktas det) Redigerad 4 februari, 2009 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 4 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2009 USB har flera gånger sämre bandbredd än PCI, inte ens med USB3 kommer du kunna få ett USB-grafikkort som hänger med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 4 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2009 (redigerad) Fujitsu Siemens Amilo Graphicbooster Eget gränssnitt - alltså inte USB - men ändå det du pratar om. Redigerad 4 februari, 2009 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts