Jump to content

USB grafikkort

Skotten_31
 Share

Recommended Posts

Antagligen PC-card till laptops du har hört talas om, och dom går inte via USB. Vilket grafikkort troligtvis aldrig kommer göra : >

PC Card

PCMCIA

Expansionsplats

Endast för laptops

Stort som ett kreditkort

Hade jag skrivit i mina suveräna anteckningar ifrån persondatorer

Redigerad av Troxie
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Antagligen PC-card till laptops du har hört talas om, och dom går inte via USB. Vilket grafikkort troligtvis aldrig kommer göra : >

PC Card

PCMCIA

Expansionsplats

Endast för laptops

Stort som ett kreditkort

Hade jag skrivit i mina suveräna anteckningar ifrån persondatorer

Är inte de här ett usb grafikkort? http://www.xbitlabs.com/news/video/display...0607023341.html

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag undrar om det finns. Hörde förrut snack om att laptops intrigerade grafikkort var så dålig, så man bestämmde sig för att fixa ett sånt.

Finns det eller är det någon framtids grej?

Kan rent hypotetiskt säga att det är så gott som omöjligt att ett USB-drivet grafikkort skulle vara bättre än det du har integrerat i datorn. För det första kräver grafikkort enorma mängder el, som knappast USB-portarna kan tillföra. (Samma sak med t.ex. datorskärmen, den skulle knappast kunna drivas av USB-porten. Eller, kanske nån asliten sketen liten svartvit skärm med löjligt dåligt ljus.) Många av dagens grafikkort är enorma och tar flera nätaggregats-sladdar för att ge det ström nog. Sen är den artikeln du hänvisar till från 2004, då man kanske experimenterade med konceptet. Att få ett någorlunda bra grafikkort drivet på USB-porten är så gott som omöjligt. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan rent hypotetiskt säga att det är så gott som omöjligt att ett USB-drivet grafikkort skulle vara bättre än det du har integrerat i datorn. För det första kräver grafikkort enorma mängder el, som knappast USB-portarna kan tillföra. (Samma sak med t.ex. datorskärmen, den skulle knappast kunna drivas av USB-porten. Eller, kanske nån asliten sketen liten svartvit skärm med löjligt dåligt ljus.) Många av dagens grafikkort är enorma och tar flera nätaggregats-sladdar för att ge det ström nog. Sen är den artikeln du hänvisar till från 2004, då man kanske experimenterade med konceptet. Att få ett någorlunda bra grafikkort drivet på USB-porten är så gott som omöjligt. :D

Det finns ju även möjligheten att man uttöver USB även pluggar in det i eluttaget, lite som de äldre externa hårddiskarna om jag minns rätt.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor