Jump to content

Val 2010 - hur kommer du rösta?

Jacker
 Share

Hur kommer du rösta år 2010?  

157 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Vote 1: Piratpartiet

Vote 2: Annat

När ja votade annat främst med den fittiga FRA och IPRED lagen som vår äckliga regering som har godkänt eller ja röstat för detta. Sen varför en del folk har inte lust att slänga ut 400-600kr för ett spel just därför de laddar säkert ner spelet eller så laddar dom ner och testar sen köper det. Det är vad jag tror iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är inte heller så insatt just nu, även om jag har ett hum om var jag står politiskt. Bestämmer mig närmare inpå, när de ger klara besked om diverse sakfrågor.

Kanske blir piratpartiet? ;) Men antagligen är det en dum idé när man inte är insatt. Letade lite men kunde inte hitta hur många procent de hade uppskattningsvis, någon?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote 1: Piratpartiet

Vote 2: Annat

När ja votade annat främst med den fittiga FRA och IPRED lagen som vår äckliga regering som har godkänt eller ja röstat för detta. Sen varför en del folk har inte lust att slänga ut 400-600kr för ett spel just därför de laddar säkert ner spelet eller så laddar dom ner och testar sen köper det. Det är vad jag tror iallafall.

Snåla as.

----

vettefan faktist vad jag ska slänga min röst på

Frågorna som är viktiga för mig är bl.a Skolan, Miljön och Ekonomin!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sen varför en del folk har inte lust att slänga ut 400-600kr för ett spel

(siffrorna är påhittade, de är nog flera gånger större.)

Hyra in concept artists - 25.000 dollar per artist.

Åka runt och marknadsföra spelet på E3, GDC, SGC osv. - 85.000

Röstskådespeleri - 150.000

Att få sin studio att gå i konkurs pga. snorungar som tror att tanka spelet är okej - priceless.

FYI, jag röstar inte. Om jag mot förmodan skulle rösta så skulle jag rösta på SD.

Redigerad av Mordos
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni som vill ha SD i riksdagen, motivera gärna varför.

Detta är urklipp från SD:s sammanfattade åsikter från http://www.sverigedemokraterna.net/asikt_t...news&id=240 och min motivering till varför jag anser de är idioter, och folk som röstar på dem lika så.

Vi förespråkar en moralisk upprustning, vi värnar västerlandets kristna etik, och vi vill stärka nationalkänslan, för att på så sätt skapa en större trygghet och gemenskap inom det svenska samhället.

Svenska folket måste lära känna sin gemensamma historia, och på så vis också lära sig att känna solidaritet med sina medmänniskor, såväl i Sverige som i omvärlden.

Sverige är ett sjukt samhälle, därför att medborgarna inte trivs. Bara en nationalistisk politik kan ge den trygghet och den omtanke som minskar kriminaliteten, får bort drogerna och ger de sjuka livslusten åter.

Sverige är ett av de länder i världen med högst skattetryck. Det mångkulturella samhällsexperimentet kostar oss varje år enorma pengar och det är bara sverigedemokraterna som ifrågasätter om det är rimligt.

Ett befolkningsmässigt homogent samhälle har bättre förutsättningar att nå en fredlig och demokratisk utveckling, än en heterogen statsbildning. Därför förespråkar sverigedemokraterna en restriktiv invandringspolitik, liksom att samhället på alla sätt ska uppmuntra en ökad återvandring.

Det bästa både för svenskarna och för de invandrare som inte kunnat anpassa sig till samhället vore om många invandrare återvänder till sina hemländer.

Sverigedemokraterna är inte principiellt emot invandring. Vi är på det klara med att Sverige alltid har haft invandring, men den har tidigare varit begränsad och reglerad. De invandrare som kom hit kunde ganska lätt assimileras och bli en del av det svenska samhället, främst på grund av att de inte var så många och att de kom från kulturellt närstående länder. De senaste årens invandring har dock varit av helt annan art. Det har handlat om tiotusentals invandrare varje år, från avlägsna delar av världen, vilket inte varit bra för Sverige.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 4 weeks later...

Såvida något väldigt exceptionellt inte händer kommer det nog bli svårt för vänstern att vinna valet 2010, nu när M dessutom har gått om S i opinionsmätningarna. Vänsterns största problem, som jag ser det, är att de helt saknar ledare och frontfigurer. Let's face it, det var aldrig meningen att Sahlin skulle inta partiledarposten i S, utan hon blev vald eftersom så många andra tackade nej. Hon känns inte heller som en person som har vad som krävs för att vara statsminister.

---

Ytterligare orsak att rösta på FP.

Und hier.

Jättebra sagt och att det kommer från en kvinna gör det hela så mycket bättre! Äkta liberalism! Det var hon som röstade nej till FRA btw. :rolleyes:

---

Ser att ganska många säger sig stöda SD. Vore intressant att höra era resonemang.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 4 months later...

Med ett år kvar till valet har nu valdebatten börjat trappas upp. På DN har partiledarna från vänster och höger fått helsidors opinion-texter.

Jag håller med Umberto om att vänsters stora brist nu är förtroendeingivande frontfigurer. Reinfeldt med sina bruna ögon och lugna, auktoritära röst utstrålar helt klart förtroende. Oppositionen leder förvisso men jag är ändå besviken på de att de inte gått till angrepp mot högerpolitiken och hur den drabbar många grupper i samhället, pensionärer är några av de som blivit totalt blåsta medan de högavlönade får allt större skattelättnader. Ekonomiska krisen hanteras nonchalant, arbetslösheten ökar och politiken har inte funkat på det sätt de lovat.

Det mesta går såklart att fixa vid ett maktskifte men tyvärr har de permanent förstört Sverige när de sålde ut flera lukrativa företag (V&S t.ex.), för att finansiera skattesänkningarna.

---

Det senaste utspelet från Göran Hägglund i DN gör mig extremt övertygad om att högerblocket måste bort från regeringen... Läs och förundras:

http://www.dn.se/opinion/debatt/sveriges-r...rheten-1.954221

Men jag glädjs över att han fick bra mothugg från Clas Borgström, läs den också: http://www.dn.se/opinion/debatt/claes-borg...gglund-1.956255

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kanske redan har skrivit i den här tråden men. Ja, FP känns bäst!

+1

Röstade FP i EU-valet och kommer förmodligen göra det igen. Jag vet inte varför, men jag har börjat dras mer och mer åt höger. Har väl aldrig riktigt skaffat mig en uppfattning om alla partier, men i takt med att mina föräldrar också dras åt höger så antar jag att jag faller för det också..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor