dibel Skrivet 3 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2010 Vad jag menade med det sistnämnda var väl ungefär; som man bäddar får man ligga och med i leken får leken tåla. Dessutom har brevbärare inte befogenhet att filtrera ut reklam/valsedlar, förutsatt att det inte angivits genom ingen reklam tack-skylt eller liknande (vilket då innefattar allt och alla. Kanske ska man utföra lite civil olydnad mot fiendens valstugor... Nej. - Giz, akta dig för Centerpartiet, de vill kriminalisera zoosexuella! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 3 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2010 Vad anser Miljöpartiet om Sveriges försvarsmakt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 3 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2010 Giz, akta dig för Centerpartiet, de vill kriminalisera zoosexuella! Oh noes D: Fast det gör väll de flesta på ett eller annat vis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 4 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2010 Vad anser Miljöpartiet om Sveriges försvarsmakt? 2009-09-17, A-Ö Försvar Vårt mål är en värld i fred och global militär avrustning. Som steg på vägen bör vi i trovärdighetens namn gå före på nedrustningens väg och minska våra militärutgifter. Invasionsförsvaret ska avvecklas. Militärens uppgift ska vara att delta i internationell krishantering, på FN-mandat, för att möjliggöra humanitär nödhjälp i konfliktområden och skilja stridande parter för att möjliggöra fred. På sikt vill vi avskaffa det militära försvaret helt. Vi har i vårt samarbete med regeringen kommit överens om en besparing på tre miljarder kronor för försvaret 2005-2007. Vi vill fortsätta spara på det militära försvaret, genom att ta ansvar för att på allvar prioritera den internationella verksamheten, välja bort förmågor vi inte längre behöver och därmed göra tydliga nedskärningar i bland annat krigsmaterielanslaget. Stora besparingar på materielsidan är också möjliga när JAS-leveranserna upphör. http://www.mp.se/templates/mct_177.aspx?number=175024 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 4 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2010 Vilka tror ni att posten är egentligen, någon form av likgiltiga slavar? Själv kan jag tänka mig att de som slängde SD-kuverten är just den grupp som hatet sprids emot, invandrare, eller också folk som så starkt sympatiserar med dem att det är värt att bryta mot arbetsbeskrivningen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 4 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2010 (redigerad) Vilka tror ni att posten är egentligen, någon form av likgiltiga slavar? Själv kan jag tänka mig att de som slängde SD-kuverten är just den grupp som hatet sprids emot, invandrare, eller också folk som så starkt sympatiserar med dem att det är värt att bryta mot arbetsbeskrivningen. Människor precis som du och jag. Trots det är det deras jobb att dela ut den post som ska delas ut och gör inte någon anställd detta ska han väl ändå ha sparken eller? För som sagt, händer det ingenting vågar man ju inte lita på posten. Att det är just den gruppen som slänger de kuverten gör väl inte saken något bättre? Redigerad 4 september, 2010 av Plaisir Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 4 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2010 Skulle de varit ok om nån sverigedemokratisk brevbärare kastade valsedlar från de som är emot SD? Noep, de som kastar borde få sparken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 4 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2010 Vi kör på Rödgrönt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 4 september, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 september, 2010 Bra exempel på vad jag skrev om i mitt tidigare inlägg om SD: http://www.youtube.com/watch?v=l6OmmoWNP-g Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 4 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2010 Bra exempel på vad jag skrev om i mitt tidigare inlägg om SD: http://www.youtube.com/watch?v= Gammal och lite unfair att klanka ned på utvecklingshämmade personer, dont ya think? Som om att jag skulle basera hela riksdagspartiets politik på denna man: [youtube-old]xa2Cag9OrHc[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 4 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2010 Gammal och lite unfair att klanka ned på utvecklingshämmade personer, dont ya think? Som om att jag skulle basera hela riksdagspartiets politik på denna man: Fast ändå inte, läste du inte hans tidigare inlägg? Ett överskådat problem med att rösta på SD är att kommuner och landsting runt om i landet kommer få in en massa bondraggare och annat drägg. Hände redan på många håll förra valet, men det kan bli värre den här gången. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 4 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2010 Fast ändå inte, läste du inte hans tidigare inlägg? Jag läste. Det är såklart ett problem att många "drägg och bondraggare", dvs alla som bor utanför Stockholm , ska fylla upp kommunmandaten på landsbygden. Jag tror däremot inte att det är ett specifikt problem för just Sverigedemokraterna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 4 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2010 Gjorde valpejlen, fick ett resultat som var ganska mycket bättre än det tidigare jag postat, men samtidigt väldigt intetsägande eftersom det bara skiljde åtta procentenheter mellan vänstraste och högraste (M, SD räknas inte). Kollade in lokala kandidater och hittar denne man. Har bara raderat personuppgifterna, resten av svaren är tagna in situ. Vem här skulle rösta på denne man? -- Topic: Har nog hittat rätt parti och en lokal kandidat. Skönt, då slipper jag tänka så mycket mer! Nämen, han stod för samma åsikter som jag och har ett trovärdigt leverne. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 5 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2010 Finns det någon lista på kanske fem viktiga punkter som varje parti vill verkställa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 5 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2010 Jag läste. Det är såklart ett problem att många "drägg och bondraggare", dvs alla som bor utanför Stockholm , ska fylla upp kommunmandaten på landsbygden. Jag tror däremot inte att det är ett specifikt problem för just Sverigedemokraterna. Det kan jag hålla med om, samtidigt så tror jag att det är där det finns *flest* på samma sätt som jag tror att vi hittar *flest* nördar som inte bryr sig om politik egentligen bland PP. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 5 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2010 Finns det någon lista på kanske fem viktiga punkter som varje parti vill verkställa? Moderaternas huvudfrågor kretsar kring Jobb, Skola och Miljö. Finns att läsa om här. Det finns säkert en sammanställningssite någonstans där alla partiers viktigaste punkter står. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 5 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2010 Finns det någon lista på kanske fem viktiga punkter som varje parti vill verkställa? Har en tidning här som jag citerar lite kort ang vad V vill. Vänsterpartiets tre viktigaste förslag för ökad jämställdhet: Gemensam välfärd. Rätt till heltidsjobb. Individualiserad föräldrasjukförsäkring, att pappan och mamman delar lika föräldraledighet. Vänsterpartiets tre viktigaste förslag för ökad integration och minskad rasism: Skapa fler jobb och minska klyftorna i samhället. Bygg billiga hyresbostäder i rikare områden. Gör anställningsintervjuerna rättvisare genom att göra det obligatoriskt för arbetsgivare att ta fram tydliga kravprofiler. Vänsterpartiets tre viktigaste förslag för en bättre välfärd: Anställ fler inom vård, skola och omsorg. Minska barngruppernas storlek inom förskola, skola och fritids. Rätt till fasta jobb på heltid för personalen inom välfärden. Vänsterpartiets tre viktigaste förlag för en bättre skola: Ökad lärartäthet i förskola, skola och fritidshem och mindre barngrupper. Stoppa vinstuttaget i skolan, elevernas pengar ska inte hamna i privata aktieägares fickor. Statens ansvar för skolan måste öka. Tre förslag för en bättre sjukförsäkring: Ingen bortre gräns för hur länge du får vara sjukskriven, skrota den så kallade rehabiliteringskedjan. Återinföra den tidsbegränsade sjukersättningen. Avskaffa karensdagen som gör att du inte får någon inkomst den första dagen du är sjuk. Vänsterpartiets tre viktigaste förslag för att ge unga jobb: Investera för full sysselsättning. Se till att fler får fasta jobb genom skärpt lagstiftning. Satsa på lärlingsplatser med avtalsenliga löner. Vänsterpartiets tre viktigaste förslag för klimatet: Storsatsa på järnväg och kollektivtrafik för att ge alternativ till lastbilar, flyg och bilar. Bygg vindkraft, modernisera vattenkraft, sol- och bioenergi. Energisanera gamla hyreshus och bygg nya energisnåla bostäder. Tre utrikespolitiska förslag: Ersätt dom svenska trupperna i Afghanistan med bistånd. Avbryt allt militärt samarbeta med Israel. Satsa mer bistånd på att öka kvinnors rättigheter i världen. Vänsterpartiets tre viktigaste förslag för en bättre miljö: Avveckla kärnkraften. Bättre skydd av den biologiska mångfalden. Världens bästa djurskydd. Tre kulturpolitiska förslag: Mer pengar till kulturen och stifta en kulturlag. Återstarta och utvidga den fria entrén på museer. Skapa digitala internetbibliotek för e-böcker, musik och film. Vänsterpartiets tre viktigaste förslag för att stärka integriteten: Inför en lag om dom svenska medborgarnas kommunikation ska vara hemlig. Släpp fildelningen fri. Riv upp FRA- och Ipredlagarna. Vänsterpartiets tre viktigaste förslag för att komma till rätta med bostadsbristen: Statliga stöd till privata bostadsföretag och kommuner som vill bygga hyresrätter. Tag bort fastighetsskatten på hyresrätter och inför skatteneutralitet mellan upplåtelseformerna. Bygg med god men enklare standard för människor med vanliga inkomster, bort med lyxen i bostadsbyggandet. Tre viktiga hbt-frågor: Motverka hatbrott och diskriminering. Få med hbt-kunskap i läroböcker och läroplaner. Hbt-utbilda personal inom rättsväsendet, sjukvården, skolan etc. Vänsterpartiets tre viktigaste arbetsmarknadspolitiska förslag: Stärk rätten till fasta jobb på heltid. Förbud mot att säga upp anställda och ersätta dem med inhyrda från bemanningsföretag. En ny, bättre arbetslöshetsförsäkring som ger verklig trygghet. Inte riktigt vad du bad om, men vafan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 5 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2010 Klockan 20:00 ska Lars Ohly utfrågas i SVT. Äntligen får man sätta sig ner i fåtöljen med ett glas whisky och få sig några goda skratt. Någon mer som ska se det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 5 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2010 Vad bör en fattig student rösta på? Moderaterna gynnar de rika och Socialdemokraterna gynnar de vuxna arbetslösa känns det som. Men vem vill hjälpa oss studenter? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 5 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2010 (redigerad) Vad bör en fattig student rösta på? Moderaterna gynnar de rika och Socialdemokraterna gynnar de vuxna arbetslösa känns det som. Men vem vill hjälpa oss studenter? Vänsterpartiet verkar rikta sig mot studenter. Att de ska ha lättare att få bostad och så. Orkar inte utveckla mer nu, det överlåter jag åt nån annan. Redigerad 5 september, 2010 av Frusciante Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts