Eudoros Skrivet 2 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2010 (redigerad) Lite småroligt angående Sverigedemokraternas valfilm: edit: var visst redan postad i Humortråden. Nåja, move on. Redigerad 2 september, 2010 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 2 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2010 Oj shit, du är värsta puppet mastern. Ne. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 2 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2010 Ne. Men alltså, vad är grejen? Kan man anta att det faktiskt är 4-5 gånger per år, iochmed att du verkar vara motvillig att svara? ___________ SDs valsedlar kom idag, också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 2 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2010 Men alltså, vad är grejen? Kan man anta att det faktiskt är 4-5 gånger per år, iochmed att du verkar vara motvillig att svara? ___________ SDs valsedlar kom idag, också. 4-5 gånger per år, ja. Vilket jag tycker kanske inte är extremt mycket men jag tänker inte parkera ute i Farsta och ta tunnelbanan in. Har ni också hört att vissa brevbärare slänger SDs valsedlar... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 2 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2010 Har ni också hört att vissa brevbärare slänger SDs valsedlar... Fullständigt försvarbar civil olydnad. Jag hade aldrig hjälpt till med SD:s valkampanj även om jag var avlönad postarbetare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 2 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2010 Har ni också hört att vissa brevbärare slänger SDs valsedlar... Skämtar du? Varför göra något sånt egentligen? Det är som att piratbyrån skulle se till o slänga piratpartiets informationsfoldrar o ha sig. Larvigt som bara den. nu blev jag arg. Inte för att jag tänkt rösta på SD eller håller med om ens 1/4 av deras tankar men ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 2 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2010 (redigerad) Skämtar du? Varför göra något sånt egentligen? Det är som att piratbyrån skulle se till o slänga piratpartiets informationsfoldrar o ha sig. Larvigt som bara den. nu blev jag arg. Inte för att jag tänkt rösta på SD eller håller med om ens 1/4 av deras tankar men ändå. Ponera att du delade ut post i ett arabiskt land, hade du hjälpt till att dela ut propaganda som uppmuntrar till hets mot västerlänningar? Redigerad 2 september, 2010 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 2 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2010 Ponera att du delade ut post i ett arabiskt land, hade du hjälpt till att dela ut propaganda som uppmuntrar till hets mot västerlänningar? Lite svårt att ta ställning till det där. men jag hade gjort mitt jobb. Sen innehåller väl inte riktigt SD's valsedlar en massa text som uppmuntrar till hets mot diverse folkgrupper om man tänker efter va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 2 september, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 september, 2010 Ett överskådat problem med att rösta på SD är att kommuner och landsting runt om i landet kommer få in en massa bondraggare och annat drägg. Hände redan på många håll förra valet, men det kan bli värre den här gången. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 2 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2010 Jag kanske ska förtydliga att jag inte på något sätt vill försvara vissa delar av SD's politik eller tankar om hur Sverige ska styras. Mycket är bara dumt i huvudet och jag kan komma på en sak som blir bra endast om jag vänder o vrider på det och gör det till något konstigt, till en slags utopisk tanke. Annars har dom inget jag är intresserad av. Vill bara få fram att alla människor har en rätt att framföra sin åsikt hur dum i huvudet den än är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 2 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2010 (redigerad) Det finns inga lagar i krig och kärlek, brevbärarnas handlingar är fullt försvarbara. Befogenheter är skitsamma ni kör bara på, men räkna med att vi kommer att göra likaså Redigerad 2 september, 2010 av dibel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 3 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2010 Jag och flickan satte upp en låda i centrum med en skylt som uppmanade folk att slänga sina valsedlar och reklamblad från SD. Gick och kollade lite senare och visst låg det ett gäng där men lådan hade blivit omkullsparkad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 3 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2010 Jag kanske ska förtydliga att jag inte på något sätt vill försvara vissa delar av SD's politik eller tankar om hur Sverige ska styras. Mycket är bara dumt i huvudet och jag kan komma på en sak som blir bra endast om jag vänder o vrider på det och gör det till något konstigt, till en slags utopisk tanke. Annars har dom inget jag är intresserad av. Vill bara få fram att alla människor har en rätt att framföra sin åsikt hur dum i huvudet den än är. Alla har självklart rätt att framföra sina åsikter, men SD kan inte räkna med att få hjälp av någon annan med en rasistisk kampanj. @dibel: vad menar du med det sistnämnda? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 3 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2010 De partier som inte stödjer demokratin förtjänar den inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 3 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2010 Jag gillar inte alls att någon sketen lakej till brevbärare underlåter att dela ut vissa partiers valreklam. Vem i helvete tror han att han är? Låt människor tänka själva! Oavsett hur knäppt det politiska budskapet än må vara ska det delas ut, det är på det yttrandefrihet och demokrati bygger på. Om det så är Kommunistiska Feministantidemokraterna eller Våldtäktspedofilpartiet Marxisterna som är ute och campaignar ska deras budskap få komma fram. SD idag, M och S imorgon? Nu tror jag ju inte att valreklam i posten har speciellt stor inverkan på röstandet, men i alla fall - det är en principsak. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 3 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2010 Om inte annat borde de brevbärare som gjort det få sparken för att de inte skött sitt jobb på alls rätt sätt. För det kan väl inte vara så att brevbärarnas jobb går ut på att slänga post de inte gillar att dela ut? Ska man inte våga lite på Posten längre? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 3 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2010 http://img21.imageshack.us/img21/4508/namnlseo.jpg Kolla vad fint. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 3 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2010 http://img21.imageshack.us/img21/4508/namnlseo.jpg Kolla vad fint. Vilken sida är det testet från? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 3 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2010 Vilken sida är det testet från? http://val2010.menmo.se/skd/valkompass.html http://upl.gizgiz.nu/files/wut.jpg Hm.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 3 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2010 http://val2010.menmo.se/skd/valkompass.html Hm.. Inte det mest tillförlitliga testet, Valpejl är bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts