Jump to content

Val 2010 - hur kommer du rösta?

Jacker
 Share

Hur kommer du rösta år 2010?  

157 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Men alltså, vad är grejen? Kan man anta att det faktiskt är 4-5 gånger per år, iochmed att du verkar vara motvillig att svara?

SDs valsedlar kom idag, också.

4-5 gånger per år, ja. Vilket jag tycker kanske inte är extremt mycket men jag tänker inte parkera ute i Farsta och ta tunnelbanan in.

Har ni också hört att vissa brevbärare slänger SDs valsedlar... :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ni också hört att vissa brevbärare slänger SDs valsedlar... :mellow:

Skämtar du?

Varför göra något sånt egentligen? Det är som att piratbyrån skulle se till o slänga piratpartiets informationsfoldrar o ha sig.

Larvigt som bara den.

nu blev jag arg. Inte för att jag tänkt rösta på SD eller håller med om ens 1/4 av deras tankar men ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skämtar du?

Varför göra något sånt egentligen? Det är som att piratbyrån skulle se till o slänga piratpartiets informationsfoldrar o ha sig.

Larvigt som bara den.

nu blev jag arg. Inte för att jag tänkt rösta på SD eller håller med om ens 1/4 av deras tankar men ändå.

Ponera att du delade ut post i ett arabiskt land, hade du hjälpt till att dela ut propaganda som uppmuntrar till hets mot västerlänningar?

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ponera att du delade ut post i ett arabiskt land, hade du hjälpt till att dela ut propaganda som uppmuntrar till hets mot västerlänningar?

Lite svårt att ta ställning till det där. men jag hade gjort mitt jobb.

Sen innehåller väl inte riktigt SD's valsedlar en massa text som uppmuntrar till hets mot diverse folkgrupper om man tänker efter va?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kanske ska förtydliga att jag inte på något sätt vill försvara vissa delar av SD's politik eller tankar om hur Sverige ska styras.

Mycket är bara dumt i huvudet och jag kan komma på en sak som blir bra endast om jag vänder o vrider på det och gör det till något konstigt, till en slags utopisk tanke. Annars har dom inget jag är intresserad av. Vill bara få fram att alla människor har en rätt att framföra sin åsikt hur dum i huvudet den än är.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kanske ska förtydliga att jag inte på något sätt vill försvara vissa delar av SD's politik eller tankar om hur Sverige ska styras.

Mycket är bara dumt i huvudet och jag kan komma på en sak som blir bra endast om jag vänder o vrider på det och gör det till något konstigt, till en slags utopisk tanke. Annars har dom inget jag är intresserad av. Vill bara få fram att alla människor har en rätt att framföra sin åsikt hur dum i huvudet den än är.

Alla har självklart rätt att framföra sina åsikter, men SD kan inte räkna med att få hjälp av någon annan med en rasistisk kampanj.

@dibel: vad menar du med det sistnämnda?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillar inte alls att någon sketen lakej till brevbärare underlåter att dela ut vissa partiers valreklam. Vem i helvete tror han att han är? Låt människor tänka själva! Oavsett hur knäppt det politiska budskapet än må vara ska det delas ut, det är på det yttrandefrihet och demokrati bygger på. Om det så är Kommunistiska Feministantidemokraterna eller Våldtäktspedofilpartiet Marxisterna som är ute och campaignar ska deras budskap få komma fram. SD idag, M och S imorgon? Nu tror jag ju inte att valreklam i posten har speciellt stor inverkan på röstandet, men i alla fall - det är en principsak.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor