Jump to content

Val 2010 - hur kommer du rösta?

Jacker
 Share

Hur kommer du rösta år 2010?  

157 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Haha, är du seriös? Tycker du att det här något som vi borde införa?

1. Du skall inte ha andra gudar vid sidan av mig.

2. Du skall inte missbruka Herrens, din Guds, namn, ty Herren kommer inte att lämna den ostraffad som missbrukar hans namn.

3. Tänk på att hålla sabbatsdagen helig.

Så vi ska förbjuda all annan religion än den Kristna, förbjuda skällsord som "Åh herre gud" och att stänga alla affärer och jobb på söndagar. Fan vad modernt och öppet du tänker! Allt detta tjat om kärnfamiljen och liknande skrämmer mig en hel del faktiskt, snälla, förklara vad som är så viktigt med mamma pappa barn.

"...utan att man behöver tro på en gubbe bland molnen". Punkt 3 har vi redan för de flesta. Vem diggar inte ledigheten på helgen?

:(

Jag saknar ord, hur skulle öga för öga hjälpa? Men framför allt, vad i den nationalistiska politiken skulle skapa mindre brottslighet och mer trygghet? Vad skulle få människor att trivas bättre? Att man värderar vissa människor högre än andra är ju verkligen rätt väg att gå! Tummen upp! :naughty:

Det skulle hjälpa mer än det skulle stjälpa. Jag värderar inte människor högre upp än andra, så som jag har förklarat tidigare. Jag menar på att vi svenskar har rätt till Sverige, Eritreanerna rätt till Eritrea, Indianerna rätt till Amerika... Fast "nytänk" och exploatering är ju så bra det fick ju indianerna befara när europeiska "nytänkare" åkte över havet för att upptäcka "ny" mark.

Då är det väl dags att punga upp den statistiken, tycker du inte det? Vart ligger den onödiga kostnaden? Är det fel att ta hand om flyktingar?

http://www.dn.se/sthlm/vi-vill-inte-ha-era-pengar-1.813440 och tillhörande FB I&I-diskussion https://www.flashback.info/showthread.php?t=1040003

Jag skulle vilja påstå att det är fel att ta hand om flyktingar och istället vilja angripa varför de måste fly.

Mhm det kan man verkligen fråga sig, låter som otroligt mycket onödiga kostnader f.ö... Men då är det ju tur att vi har sparat in de pengarna genom att kasta ut de som har det sämre ställt! :cry:

Jag gissar att det de menar med ett gynnsamt klimat är mer blå ögon och blont hår, eller har jag fel?

Nej, med ett gynnsamt klimat menar jag mindre våldtäkter, misshandel, rån, stenkastning, bränder etc. Håller du med? Fast något sånt har vi ju inte i det förhållandevis homogena Björkhagen, right?

Haha, det där är troligtvis det dummaste argumentet jag någonsin hört. Det är ungefär som att förbjuda människor från att föda barn för att det finns risk att någon av dem kan bli pedofil eller våldtäktsman. Alla muslimer är inte könsstympare eller häxdoktorer... Det är klart att det finns extremister men det finns det ju inom kristendomen också, eller hur? Borde vi riva alla kyrkor i Sverige också kanske, kyrkklockorna låter ju faktiskt förbannat mycket...

Nej självklart behöver man inte vara muslim för att vara könsstympare eller häxdoktor. Vi ska inte riva någonting (utom möjligtvis moskéerna då...) men vi kan gärna ha en demokratisk folkomröstning angående kyrkklockorna.

http://www.youtube.com/watch?v=cDuiA6XMbY4&feature=sub "We need to exterminate white people" och lite annat multi-kulti-godis

Läste i tråden att du ska rösta på vänsterblocket? Vilket parti och vad anser du vara det viktigaste som dom kan ändra på eller förbättra?

Tillägg: Våran nuvarande integrationsminister Nyamko Sabuni (fp) anser att folkomröstningar är farligt för demokratin http://www.dn.se/nyheter/sverige/integrati...hweiz-1.1005060

Redigerad av dibel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...

Månadens väljarbarometer på 1900 pers hos Sifo visar på följande siffror:

S: 36,7%

V: 5,2%

Mp: 10,3%

M: 25,1%

C: 5,2%

Kd: 3,7%

Fp: 6,8%

Sd: 5,1%

Övrigt: 2,0%

El blanko/osäkra 14,7%

Uppståndelsen kring sjukförsäkringsreglerna märks av på regeringens sympatier antar jag, kd utanför riksdagsspärren, och sds stöd minskas också jämfört med förra månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

El blanko/osäkra 14,7%

Uppståndelsen kring sjukförsäkringsreglerna märks av på regeringens sympatier antar jag, kd utanför riksdagsspärren, och sds stöd minskas också jämfört med förra månaden.

Ouuf, ser bra ut.. men det kommer nog svänga tillbaka snart.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fortfarande så sjukt många som röstar på Socialdemokraterna :rolleyes:

Tror inte riktigt det här med "nya moderaterna" slagit igenom och lockat sossar i stor utsträckning. Men det är ändå rätt långt kvar till val, och som L_Voll skriver ovan, inget är ju hugget i sten. Sen är det ganska intressant att en så stor del som 14% inte anger parti.

Jag som antagligen kommer rösta grönt hoppas att inte mp får hybris av sina bra siffror. Jag avskyr hybris. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Indeed... :rolleyes:

Var det inte så i det förra valet att M var större än S, om än marginellt...

Man får gå tillbaka ett bra tag i tiden för ett tillfälle där S inte varit största parti. Däremot har vissa mätningar på senare tid då och då angett m som största parti. Checkade lite siffror, ca 1.900000 röstade s och ca 1.400000 på m i senaste valet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror jag verkligen inte. Kollade upp det - S hade 35,2%, M 26,1%.

Man får gå tillbaka ett bra tag i tiden för ett tillfälle där S inte varit största parti. Däremot har vissa mätningar på senare tid då och då angett m som största parti. Checkade lite siffror, ca 1.900000 röstade s och ca 1.400000 på m i senaste valet.

Jag tänkte nog på detta.

:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tänkte nog på detta.

:rolleyes:

Ja och när Alliansen fick makten och bajsade sönder allting insåg folk konsekvenserna av att rösta bort Göran P och oppositionen har sen dess legat i ledning med undantag för ett par mätningar i våras.

Personligen tycker jag att nyhetsvärdet i opinionsundersökningar överdrivs och tar fokus från de viktigare frågorna. Bara för att M får ett uppsving i sympatisörer enligt Sifo så betyder det inte att deras politik är bättre än de partier vars stöd sjönk.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja och när Alliansen fick makten och bajsade sönder allting insåg folk konsekvenserna av att rösta bort Göran P och oppositionen har sen dess legat i ledning med undantag för ett par mätningar i våras.

Personligen tycker jag att nyhetsvärdet i opinionsundersökningar överdrivs och tar fokus från de viktigare frågorna. Bara för att M får ett uppsving i sympatisörer enligt Sifo så betyder det inte att deras politik är bättre än de partier vars stöd sjönk.

Alliansen gör ett bra jobb tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

10 snabba ja-eller-nej-frågor till alla som vill besvara:

[b]1. Monarki?[/b]

[b]2. Demokrati? (följdfråga, representativ eller direkt?)[/b]

[b]3. Allmän värnplikt?[/b]

[b]4. Höjd bensinskatt?[/b]

[b]5. Minskad invandring?[/b]

[b]6. Högre straff? (följdfråga, dödsstraff eller ej?)[/b]

[b]7. Droglegalisering? (följdfråga, alla eller vissa?)[/b]

[b]8. EU? (följdfråga, EMU?)[/b]

[b]9. Världsregering?[/b]

[b]10. Existerar man made global warming?[/b]

-

1. Monarki? - Nej.

2. Demokrati? (följdfråga, representativ eller direkt?) - Ja, direktdemokrati i så stor mån som möjligt.

3. Allmän värnplikt? - Ja, undantag för fysiskt handikappade.

4. Höjd bensinskatt? - Nej.

5. Minskad invandring? - Ja.

6. Högre straff? (följdfråga, dödsstraff eller ej?) - Ja och nej beroende på brott, dödsstraff för vissa fall.

7. Droglegalisering? (följdfråga, alla eller vissa?) - Ja, alla väl dokumenterade samt möjlighet att vara "drogtestare" för nya preparat i stängd miljö.

8. EU? (följdfråga, EMU?) - Nej, nej. Europeiskt sammarbete (tex. inom handel och teknik) är välkommet.

9. Världsregering? - Nej. globala "lagar" bör endast finnas på sakliga saker såsom mänskliga rättigheter men ska ej "köra över" nationers lagverk.

10. Existerar man made global warming? - Nej. Jag har fått uppfattningen om att GW är en naturlig cykel men jag kan ha fel.

Skönt att se Die Schwedendemokraten stadigt över 4%-gränsen både i sifos senaste samt SCB:s PSU.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Monarki? Jag vet inte riktigt. Det är på ett sätt synd att lägga monarkin helt i historieböckerna, men å andra sidan är det rätt mycket slöseri med pengar...

2. Demokrati? (följdfråga, representativ eller direkt?) Representativ, men lite mer direkt än vad den är nu.

3. Allmän värnplikt? Nej.

4. Höjd bensinskatt? Ja, enda sättet att få folk att köra förnyelsebart är ifall det blir billigare.

5. Minskad invandring? Nej, men bättre integrering. Hade varenda bostadsområde och arbetsplats i Sverige haft samma fördelning mellan invandrare och etniskt svenska så tror jag att alla problem med invandring skulle vara borta.

6. Högre straff? (följdfråga, dödsstraff eller ej?) Inte genrellt sett men det händer ju att man hör om alldeles för korta straff för t.ex. våldtäkt. Dödsstraff är oerhört primitivt, absolut inte.

7. Droglegalisering? (följdfråga, alla eller vissa?) Legalisera och beskatta cannabis. Låt hyfsat ofarliga droger såsom LSD och svamp fortfarande vara olagliga men lägg inga resurser på att sätta dit folk som använder dem. Behåll lagen och jobba hårt för att minska användandet av tunga droger såsom opiater, centralstimulantia och olika läkemedel.

8. EU? (följdfråga, EMU?) Nej, fast nu är det för sent att gå ur. Nej.

9. Världsregering? Ja och man måste hårdare medel än vad vi har nu för att råda bot på diktaturer.

10. Existerar man made global warming? Ja.

- Nej. Jag har fått uppfattningen om att GW är en naturlig cykel men jag kan ha fel.

Du har läst det på någon konspiratorisk sida och tar det som sanning framför världens nu enade klimatforskare? VAAARRRFÖÖÖÖÖR?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

8. EU? (följdfråga, EMU?) Nej, fast nu är det för sent att gå ur. Nej.

Har för mig att med Lissabonfördraget är det fullt möjligt att gå ur.

Du har läst det på någon konspiratorisk sida och tar det som sanning framför världens nu enade klimatforskare? VAAARRRFÖÖÖÖÖR

Ja det får väl ses som konspiratoriskt att inte tro på hypotesen om mänsklig påverkan på GW. Därför att det finns kritik mot forskningen på ämnet men det är möjligt att den stämmer. Taxerad CO2, ja tack, det ska vara kul att betala skatt! Uttalanden som "en lika stor utmaning som ett tredje världskrig" är inte heeelt öööverdriiiiiiivet (im från ståkkholm vi pratar så, det vet väl alla?) om klimathotet. Det behövs alltid en yttre fiende. I Rom var det de germanska barbarerna, i Tredje Riket var det jahood och för nya världsordningen är det klimathotet.

OT: http://www.youtube.com/watch?v=WiFKWSuKnQM...layer_embedded# Hatjournalisten försöker dumförklara den gamla vise vita heterosexuella mannen (ja, jag har en fördom att han är en sådan hemsk människa). :unsure: "Lustigkurre"

Ha det gött alla goyim och infidels!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Monarki? Nej

2. Demokrati? (följdfråga, representativ eller direkt?) Ja, men så direkt som möjligt, d.v.s. skippa majoritetsstyre i frågor där det är onödigt (d.v.s. om det finns två olika sätt att göra en sak på måste vi inte slå fast att alla ska göra på majoritetens sätt, alla kan göra på vilket sätt de vill istället).

3. Allmän värnplikt? Nej

4. Höjd bensinskatt? Nej, det ska inte finnas någon.

5. Minskad invandring? Nej, invandring ska vara fri.

6. Högre straff? (följdfråga, dödsstraff eller ej?) Nej, och inga dödsstraff.

7. Droglegalisering? (följdfråga, alla eller vissa?) Principiellt definitivt ja, alla. Straffa folk för brotten de begår under droganvändningen snarare än själva droganvändningen. Pragmatiskt ja, till vissa. Cannabis, kat, LSD och andra lättare droger kan nog vara tillåtna utan för mycket problem.

8. EU? (följdfråga, EMU?) Nej. Jag vill ha mindre centralstyre, inte mer. Jag avskyr också hur halva EU:s budget bara går till värdelösa jordbruksbidrag vars enda resultat är att vi får massor av mat över i Europa som dumpas i Afrika så att deras marknad snedvrids totalt och deras chanser att själva bygga upp en tillräcklig jordbruksproduktion rubbas totalt. Jag har pratat med många om det och det är synd hur ingen verkar bry sig.

9. Världsregering? Nej.

10. Existerar man made global warming? Ja, det gör den. Det har dock visat sig med Climategate-intrånget att man ofta kryddar siffrorna lite extra för att få folk mer rädda, och skräckscenariena som ritats upp av IPCC bygger på premisser som inte är rimliga någonstans.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

El blanko/osäkra 14,7%

Go SD!

Mer tänker jag inte skriva, då man måste använda ord så avancerade att de knappt finns i uppslagsverket, för att ens få yttra sig. Med andra ord, precis som vanligt i debatter på detta forum.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Go SD!

Mer tänker jag inte skriva, då man måste använda ord så avancerade att de knappt finns i uppslagsverket, för att ens få yttra sig. Med andra ord, precis som vanligt i debatter på detta forum.

Det handlar mer om att kunna tänka någorlunda vettigt och öppet än hur mycket man kan ordbajsa faktiskt. Att kalla folk som säger emot dig för PK-äckel funkar också!

Men stick tillbaka till flashback och läs du, där behövs varken källkritik eller luktsinne, det är bara att njuta av bajset!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det handlar mer om att kunna tänka någorlunda vettigt och öppet än hur mycket man kan ordbajsa faktiskt. Att kalla folk som säger emot dig för PK-äckel funkar också!

Men stick tillbaka till flashback och läs du, där behövs varken källkritik eller luktsinne, det är bara att njuta av bajset!

Ja för "eran" sida tänker ju alltid vettigt, eller?

Ja tenker rösta på sverjedemokratena fö ja vill ha ut alla blattar >_<;):lol::wub:

... :o

Den här muppen är ett bra exempel, istället för att försöka förstå varför så många röstar på SD hånar han dom istället. Det är lätt att vara positiv till invandring och mångkultur när man själv inte bor bland den. Att man "känner" den lokala pizzabagaren (som är enda invandraren i området) och tycker han är schysst betyder inte att allt med mångkultur är positivt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor