SilentViper Skrivet 2 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2009 Som ni redan vet så vet ni säkert vad detta är för spel redan. För er som inte vet så kan ja inleda er lite kort Football Manager ger dig att prova på hur det är att vara som manager för ett dåligt eller bra fotbolls lag. Det gäller att du tar ditt Fotbolls lag till toppen och håller styrelsen glad annars är det bara packa väskan och säga adjö. Inte bara det du ska hålla koll på din ekonomi också för laget dålig ekonomi är aldrig bra. Så mer bra du blir med ditt lag så mer pengar får du in och även kan du värva bra spelare till ditt lag och även att ditt ungdom/reservlag får bättre arena och tränings möjligheter som gör att de blir bättre när de får chansen att spela i A-laget. När en spelare i A-laget inte får så många chanser i a-laget så blir han sur och kan föra oro i klubben självklart är det inte bra för klubben heller. Samma sak om du säljer fler spelare i A-laget så kan det bli en oro då dina spelare tror att de står näst på tur för att undvika detta se till så dina spelare får chanser i A-laget och att inte sälja så många spelare som kan skapa oro. Om du är osäker på att dina spelare kommer få för lite chanser så kan du även skicka dom till reservlaget, så får de chanser där. Så ja kort och sagt så gäller det att hålla hela laget i gott humör och även styrelsen så välkommen in till manager världen . ------ Vilket lag tränar ni och hur går det för ert fotbolls lag? Just nu tränar ja Hammarby och snart vunnit allsvenskan för andra gången i rad inte mer med det fick även ett 2 års kontrakt som går ut 2010 är just nu bara på 2009. Här är lite bra sidor för er som behöver mods/plugin/bilder till erat FM eller andra verktyg till spelet som kan vara bra. FMsweden FMscout Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 2 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2009 blöbb Styr man spelarna själv som i Fifa o pes? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 2 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2009 Det är ett managerspel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 2 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2009 (redigerad) Jag har spelet! Är manager för BK Häcken. <3 Har precis tagit dom från Superettan till Allsvenskan. Redigerad 2 februari, 2009 av Flaskan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 2 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2009 Kör inte så jättemycket längre sen min ena polare fick för sig att satsa på skolan ( ) så vårat onlinespel gick i stöpet. Vi hann med 4 säsonger tror jag, spelade som Arsenal en annan som United och den tredje som Liverpool/Wolves/City. Vann ligan alla gånger, FA-Cupen alla gånger, Carlings Cup 2-3 gånger tror jag och Champions League en gång. Har fortsatt lite själv på samma karriär men har inte kommit så mycket längre, säkrade ännu en ligavinst samt vann CL och FA. @Marquis: bara för att det är ett managerspel betyder det inte att man inte kan styra spelare själv, titta bara på Fifa Manager. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 2 februari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2009 Nej du styr inte spelarna i Football Manager 2009 du är bara med i matcherna och kollar sen vilka som ska in och inte in. Du lägger även om taktiken i matchen om det behövs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 2 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2009 @Marquis: bara för att det är ett managerspel betyder det inte att man inte kan styra spelare själv, titta bara på Fifa Manager. Det är för att FIFA Manager är ett värdelöst spel och en dålig hybrid där man som manager kan spela matcherna. Verklighetstroget? Inte särskilt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 2 februari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2009 Det är för att FIFA Manager är ett värdelöst spel och en dålig hybrid där man som manager kan spela matcherna. Verklighetstroget? Inte särskilt. Därför håller man sig till Football Manager som är bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 2 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2009 Det är för att FIFA Manager är ett värdelöst spel och en dålig hybrid där man som manager kan spela matcherna. Verklighetstroget? Inte särskilt. Funktionen finns ju ändå och det är fortfarande ett managerspel, det var min enda poäng, att spelet är värdelöst håller jag dock med om. Att vara spelande manager är ju inte helt overkligt, titta bara på Jesper Blomqvist i Enköping, han både spelar och tränar laget. Visst, chansen att det händer i en större klubb är väl inte särskilt stor, men att funktionen finns med är ju inte overkligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 2 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2009 Funktionen finns ju ändå och det är fortfarande ett managerspel, det var min enda poäng, att spelet är värdelöst håller jag dock med om. Att vara spelande manager är ju inte helt overkligt, titta bara på Jesper Blomqvist i Enköping, han både spelar och tränar laget. Visst, chansen att det händer i en större klubb är väl inte särskilt stor, men att funktionen finns med är ju inte overkligt. Alltså, visst, det finns spelande tränare. Jag har dock aldrig sett någon manager som först tränar laget och sedan spelar på samtliga positioner under match. Men jag förstår hur du menar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 3 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2009 (redigerad) Det var inget. Redigerad 3 februari, 2009 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 16 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2009 Testade lite FM09 i helgen och jag måste säga att jag tycker att de här spelen bara blir mer och mer invecklade, komplexa och komplicerade vilket är lite synd. Det är säkert kul för folk som är väldigt insatta i fotboll (och har spelat tidigare spel i serien) men om man, som jag, har en mer avslappnad inställning till sporten är det här i överkant. Det blir för mycket micromanagement med all träning, scouting, transfers etc etc. Nåväl, bra spel iaf och jag kommer nog att fortsätta spela då och då. Spelar f.ö. som Crewe Alexandra i engelska league 1. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts