SilentViper Skrivet 11 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2009 (redigerad) Det är ingen bugg, trupperna flyr då deras moral är låg. Flyende trupper --> mindre battle power. Okej min battle power steg iallafall när deras trupp flydde från mig. Dock så gjorde ja så mina trupper sprang efter dom. Sen har ja en fråga till som ja inte har listat ut. När jag går i krig med ett land så kommer en lista upp med alla mina allierade och sen finns det att man kan bocka i "Call you allies for help" eller vad det står och jag har en i bockad. Men när nån kommer attackerar min stad eller mina trupper så kommer inte visa länder och hjälper mig utan att jag får klara mig själv hur funkar detta? Är det inte meningen att de ska komma hjälpa direkt när man är i knipa? Precis efter ja hade tagit över Frankrike så hade de trupper så de kunde ta över en del städer som ja hade tack vare för ja inte fick hjälp av mina allierade. Redigerad 11 mars, 2009 av Agent.47 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 11 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2009 Gud vad ja älskar detta spel . Söker bra strids taktiker om nån har. Btw är detta nån bugg eller? Jag invaderade Paris då Frankrike hade det då ja attackerade dom vi hade lika stor armé men efter jag dödade 2-4 trupper så gav dom sig att de sprang undan mig och då ökade Battle Power mätaren hela tiden. Och undrar är detta nån bugg eller? Detta ska ja köpa nästa månad då ja fyller år. Glöm inte bort att de trots allt är fransmän ---- Jag har väntat länge på det här spelet. Men nu har jag väldigt liten plats på hårddisken så det dröjer nog innan jag kan spela det. By the way, det jag hoppas mest på är att det kommer ett Rome: Total War 2. Det skulle smeka mina skinkor blåa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 11 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2009 Glöm inte bort att de trots allt är fransmän How american of you. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 11 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2009 Själv har jag kört World Campain långversion och har tagit över största delen av Europa. Suddade just ut Frankrike och Spanien från kartan men har låtit britterna leva samt att Ottoman Empire har ett antal länder i sydöstra Europa. Man måste ju ha några handelsparters.. Men jag har ju sen länge uppfyllt mina objectives, måste jag nu alltså bara vänta tur för tur till år 1799? Tror det är typ 1748 nu så det kommer ju ta en jävla tid. Go for world domination! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 11 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2009 Första jag gjorde när jag började på kampaignen var att attackera Polen, tog över några av deras provinser samt Warszawa, sen utrotade jag saxonerna. Men nu har Polen svarat på mina attacker, och återtagit allt sitt, samt 2 av mina provinser. Men nu har jag tagit min högste general och den största armén från huvudstaden och nu är den påväg rakt mot Polen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 11 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2009 (redigerad) Hur många här har igentligen köpt spelet? Hade tänkt köpa det imorgon. För att lira multiplayer med er andra såklart! =) Redigerad 11 mars, 2009 av Adrian G Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 11 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2009 Hur många här har igentligen köpt spelet? Hade tänkt köpa det imorgon. Vadå? Finns det något annat alternativ? Jag vill inte göra en helt ny tråd för den här frågan så, finns det något strategispel som är likt Rise of nations? Med tidsåldrar och att man bygger upp sin bas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 11 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2009 Vadå? Finns det något annat alternativ? Jag vill inte göra en helt ny tråd för den här frågan så, finns det något strategispel som är likt Rise of nations? Med tidsåldrar och att man bygger upp sin bas. Hehe, glömde nämna att multiplayer is teh shit! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 12 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2009 Köpte spelet igår och kör för tillfället road to independence-kampanjen, rätt skojsig Så ja, jag kan lira online. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 12 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2009 Ska man behöva köpa spelhelvetet alltså... Finns det bra onlinemultiplayer? Många serverar? Roliga matcher? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 12 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2009 Hur är multiplayer-delen utformad? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 12 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2009 Multiplayern är ganska lik tidigare delar, inget kartläge utan bara vanliga slag antingen på land eller till sjös. Skillnaden från förut är att det nu är lite mer organiserat med hjälp av Steam. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 13 mars, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2009 (redigerad) Har pga plugg inte hunnit spela särskilt mycket men nu har jag iaf börjat. Spelar som England. Britannia, rule the waves... Hur lång tid tar det för er att vänta på datorns drag efter att ni har klickat på end turn? Jag måste vänta ca 2 minuter och det är lite för mycket imo. I övrigt flyter det på bra trots att spelet fortfarande är lite halvbuggigt. Redigerad 13 mars, 2009 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 13 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2009 Har pga plugg inte hunnit spela särskilt mycket men nu har jag iaf börjat. Spelar som England. Britannia, rule the waves... Hur lång tid tar det för er att vänta på datorns drag efter att ni har klickat på end turn? Jag måste vänta ca 2 minuter och det är lite för mycket imo. I övrigt flyter det på bra trots att spelet fortfarande är lite halvbuggigt. Klicka ur "visa AI:ns drag" i game options så går det snabbare, förutsatt att du inte blir förfärad så fort du missar att en liten taliban rörde sig 4,2 millimeter under en runda. Det ska ju komma en multiplayerkampanj i en senare patch för 1v1vAI, vilket lär bli redigt najs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 13 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2009 Så det är inte som när man ska ta över världen eller? Utan man kommer direkt till slag utan att ta över länder och bygga och så? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 13 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2009 Så det är inte som när man ska ta över världen eller? Utan man kommer direkt till slag utan att ta över länder och bygga och så? För tillfället är det så, men om du tittar posten ovanför ser du att kommer en multiplayerkampanj senare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 13 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2009 (redigerad) Yay, Svenska Revolutionen ägde just rum, år 1751. Episkt. Det kom upp en fråga ifall jag ville sympatisera med revolutionärerna eller med monarkin, och sen skapades en liten här Swedish Rebels utanför Stockholm som man själv fick attackera med. Jag vann och nu har vi en republik med regelbundna val och en ny flagga. Alla regioner blev mycket mer tillfredsställda och nu har jag en income på 150 000 varje runda, naaiizz. Redigerad 13 mars, 2009 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 13 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2009 För tillfället är det så, men om du tittar posten ovanför ser du att kommer en multiplayerkampanj senare. Trevligt, Nait @ Steam antar jag? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 13 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2009 Trevligt, Nait @ Steam antar jag? Yes, det är jag. ---- Har precis börjat på del 3 av Road to Independence. Förlorade slaget vid bunker hill 3 gånger (som sig bör enligt historian ) innan jag gav upp och fortsatte (spelar ingen roll om man vinner eller förlorar just det slaget). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stoffe Skrivet 13 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2009 Yay, Svenska Revolutionen ägde just rum, år 1751. Episkt. Det kom upp en fråga ifall jag ville sympatisera med revolutionärerna eller med monarkin, och sen skapades en liten här Swedish Rebels utanför Stockholm som man själv fick attackera med. Jag vann och nu har vi en republik med regelbundna val och en ny flagga. Alla regioner blev mycket mer tillfredsställda och nu har jag en income på 150 000 varje runda, naaiizz. När blir det egentligen revolution? Är det när man forskat en viss mängd enlightenment-techs eller är det när befolkningen får en viss mängd "clamour for reform"? Har än inte fått någon revolution. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts