Umberto Skrivet 21 februari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2009 Hm. Var kan man hitta demot? Vill helst inte använda steam.. Jag har ingen större erfarenhet av strategispel, kan jag köpa det här och börja spela på en gång (jag vill inte sitta och hålla på med massa tråkiga tutorials) eller är det här ett spel för hardcorepubliken? Du måste nog spela några tutorials. De brukar dock inte vara så jättetråkiga i TotalWar-spelen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 21 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2009 (redigerad) Hm. Var kan man hitta demot? Vill helst inte använda steam.. Tror dessvärre att det bara går att få tag på genom steam, iaf i nuläget. Demot ligger på 2076 MB och det går fruktansvärt segt, tankar i snitt 100kb/s. Redigerad 21 februari, 2009 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 21 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2009 Yes, det är exklusivt till Steam, tror inte att det kommer komma 'lagligt' på någon annan sida iallafall. Eudoros: Byt "Download region" till något land som ligger och sover just nu, så kan du snatta deras bandbredd vilket kommer få det att gå fortare. När jag tankade igår eftermiddag fungerade "USA - East Coast" fint, men vilka som sover just nu vet jag inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 21 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2009 Yes, det är exklusivt till Steam, tror inte att det kommer komma 'lagligt' på någon annan sida iallafall. Eudoros: Byt "Download region" till något land som ligger och sover just nu, så kan du snatta deras bandbredd vilket kommer få det att gå fortare. När jag tankade igår eftermiddag fungerade "USA - East Coast" fint, men vilka som sover just nu vet jag inte. USA - West Coast eller Öst-Asien. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 3 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2009 Ska lira i morgon när jag vaknar, godnatt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 Ska lira nu när jag är vaken, godmorgon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 Ska lira nu när jag är vaken, godmorgon. Hihi, vad tycker du om spelet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 Hihi, vad tycker du om spelet? Inte kommit in i det riktigt än, men det känns lovande. Fått fetspö två gånger om mot danskarna på sjön, men snott Norge från dem. Nu kommer ryssjävlarna som är allierade med Danmark uppifrån Norrland, vilket klurar till det hela lite. Tror att ett av problemen är att jag inte riktigt känner att jag har kontroll över allt, finns det inget sätt att enkelt skrolla runt på alla enheter (militära, rakes, osv.) varje turn så länge man inte sätter in dem i städer etc.? Vad säger du då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 4 mars, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 Det är ju typiskt att det här spelet skulle komma ut just nu när man är utan speldator i några dagar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 Inte kommit in i det riktigt än, men det känns lovande. Fått fetspö två gånger om mot danskarna på sjön, men snott Norge från dem. Nu kommer ryssjävlarna som är allierade med Danmark uppifrån Norrland, vilket klurar till det hela lite. Tror att ett av problemen är att jag inte riktigt känner att jag har kontroll över allt, finns det inget sätt att enkelt skrolla runt på alla enheter (militära, rakes, osv.) varje turn så länge man inte sätter in dem i städer etc.? Vad säger du då? Jo, jag är väldigt nöjd över hur spelet är utformat. Börjar även komma in i sjöstriderna och lyckas slippa åtta båtar som står i en klump och skjuter mot varandra. Hade fullt upp med att bryta ner Danmark och Norge med järnnäven när ryssarna fick för sig att ta över de delarna av Baltikum som jag tidigare erövrat. Fransmännen är ovanligt envisa och vill inte gå med i min allians mot ryssarna och engelsmännen har grävt ner sig själva i diverse krigsförklaringar så någon hjälp från dem är ingenting att luta sig tillbaka mot. Ah, en sådan funktion skulle vara utmärkt! Får ta och fortsätta leta efter nya finesser i morgon, nu är det dags att säga "god kväll" till gentlemännen i Linköping och gå och lägga sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 Ja, befälhavare! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 5 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2009 Längst ner till vänster kan man öppna upp en ruta som jag tror heter Lists eller liknande, där kan man se vilka olika enheter man har och var de finns någonstans, är det något sånt du var ute efter? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 5 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2009 Längst ner till vänster kan man öppna upp en ruta som jag tror heter Lists eller liknande, där kan man se vilka olika enheter man har och var de finns någonstans, är det något sånt du var ute efter? Hmm, på ett ungefär ja, tror jag. Får se hur det ser ut nästa gång jag lirar. Tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 6 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2009 På detta när man kör mission kan man bli allierade med andra underspelets gång när man kör mission eller är det bara då och då asså att man får det som en uppgift så att säga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 6 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2009 På detta när man kör mission kan man bli allierade med andra underspelets gång när man kör mission eller är det bara då och då asså att man får det som en uppgift så att säga. Du menar kampanjen? Tror man ska kunna bli allierad med andra nationer när som helst under spelets gång, men diplomaterna från tidigare Total War verkar saknas så är inte säker exakt på hur man gör. Bestämde mig idag för att det blir ett köp Så hoppas på att jag får min äkta kopia nån gång under nästa vecka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 6 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2009 Du menar kampanjen? Tror man ska kunna bli allierad med andra nationer när som helst under spelets gång, men diplomaterna från tidigare Total War verkar saknas så är inte säker exakt på hur man gör. Bestämde mig idag för att det blir ett köp Så hoppas på att jag får min äkta kopia nån gång under nästa vecka. Nere i högra hörnet finns en knapp man kan trycka på som öppnar en ruta där du sköter dina diplomatiska förhandlingar med de andra länderna. Går inge vidare för engelsmännen, de har grävt ner sig riktigt rejält nu och jag verkar vara ett av få länder som inte är i krig med dem. Erbjöd nyss min hjälp vilket de artigt tackade ja till. Får se om jag kan räta till denna såpopera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 6 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2009 Mums! Trevligt spel. Kör hittills bara en testomgång på World Campain för att lära mig allting. Upptäckte efter runda 10 att man måste utforska teknologier manuellt, vid runda 15 att det finns en hel jävla värld att ta över och inte bara europa. Och massa andra smådetaljer hela tiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 6 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2009 Hur är det att spela som Sverige? Kommer man vara i Sverige och kriga i vissa strider? Hur ser det ut att kriga i Sverige ser det likt ut som på denna tid då menar jag nu i verkligheten? Vill veta lite om detta spel innan ja skaffar det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 6 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2009 Hur är det att spela som Sverige? Kommer man vara i Sverige och kriga i vissa strider? Hur ser det ut att kriga i Sverige ser det likt ut som på denna tid då menar jag nu i verkligheten? Vill veta lite om detta spel innan ja skaffar det. Kolla på spelets hemsida och på youtube/gametrailer så kan du få en mer detaljerad inblick. Man spelar inte i nutid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 6 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2009 Kolla på spelets hemsida och på youtube/gametrailer så kan du få en mer detaljerad inblick. Man spelar inte i nutid. Jajo det vet ja. Men ska ta och kolla iallafall för att se hur spelet är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts