Jazz Skrivet 1 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2009 (redigerad) Hejsan! Jag åker till Argentina på torsdag och hade tyckte att det skulle vara fett med nice om man kunde beta av Håkan Nessers "Berättelse om herr Roos" som jag fick i julklapp. För att undvika att behöva släpa med sig en protabel CD-spelare och bli utskrattad i security så vore det bra att rippa och slänga in i Podden. Problemet är att det går otroligt långsamt med att rippa (det behöver inte vara full kvalité), samt att programmet inte lägger alla MP3-spår i samma mapp, en skiva tar cirka en halvtimma och jag har 12 skivor kvar... finns det något program som är dedikerat till att rippa just ljudböcker? CDex är det jag använder nu... snark. Spanx... (förresten, en helt orelaterad fråga: finns det program för Windows som liknar Macs Garage Band? Skulle behöva en jazzigkompbakgrund i G-moll). Redigerad 1 februari, 2009 av Jazz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 1 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2009 Hejsan! Jag åker till Argentina på torsdag och hade tyckte att det skulle vara fett med nice om man kunde beta av Håkan Nessers "Berättelse om herr Roos" som jag fick i julklapp. För att undvika att behöva släpa med sig en protabel CD-spelare och bli utskrattad i security så vore det bra att rippa och slänga in i Podden. Problemet är att det går otroligt långsamt med att rippa (det behöver inte vara full kvalité), samt att programmet inte lägger alla MP3-spår i samma mapp, en skiva tar cirka en halvtimma och jag har 12 skivor kvar... finns det något program som är dedikerat till att rippa just ljudböcker? CDex är det jag använder nu... snark. Spanx... (förresten, en helt orelaterad fråga: finns det program för Windows som liknar Macs Garage Band? Skulle behöva en jazzigkompbakgrund i G-moll). Nu var det 26,001859 år sedan jag rippade en CD. Men på den tiden använde jag Audiograbber i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 1 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2009 Eftersom du ändå ska ha in det i iPoden sen så är väl Itunes det bästa alternativet? Fast både snabbare (om du har en bra lina) och enklare är att tanka ljudboken. Boken du söker finns t.ex. på Swebits @ 795,04 MiB eller Piratebay @ 629.17 MiB med hyfsat antal seeders. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts