Seasick Skrivet 1 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2009 Jag har ett problem med min dator. När jag spelar spel i tex Facebook, på Betapet eller andra onlinespel så laggar min dator efter en kort stund och temperaturen i datorn går upp massor. Är det Processorn som inte klarar av det? Jag har en Intel Pentium 4 2800 Mhz. Jag har rensat datorn från damm men det laggar ändå. Vad ska jag köpa för processor för att den ska orka me alla spel??. Vill ju inte att hela datorn ska gå sönder av lite skitspel. Hoppas att någon kan hjälpa mig. Är det lätt att sätta dit en processor o få det att funka? Jag är inte så haj på datorer och dataaffärerna tar ju hutlösa priser bara för att felsöka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 1 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2009 Låter som virus virus sök datorn eller så formaterar du. Sen med processor så måste du köpa nytt moderkort om du ska ha en ny processor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 1 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2009 Osäker på att 2.8ghz inte räcker till vid spel (min 1.8ghz'are laggade skit iaf) Ang. byta moderkort, p4 använder väll samma socket som core2duo/core2quad? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 1 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2009 Osäker på att 2.8ghz inte räcker till vid spel (min 1.8ghz'are laggade skit iaf) Ang. byta moderkort, p4 använder väll samma socket som core2duo/core2quad? Inte om det är 478 (Northwood exempelvis). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts