Jump to content

Skräckspel :D

eminem33
 Share

Recommended Posts

Gamla klassiska DOOM måste du skaffa! Tanka dosbox, sedan är det bara att googla på gratis dos-spel så ska du se att du hittar DOOM på 9/10 sidor.

Man blir visserligen inte jätterädd nu för tiden, men ack vilken nostalgikick man får! :D

Annars vill jag tipsa om Condemned 2, Dead Space eller valfritt F.E.A.R-spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gamla klassiska DOOM måste du skaffa! Tanka dosbox, sedan är det bara att googla på gratis dos-spel så ska du se att du hittar DOOM på 9/10 sidor.

Man blir visserligen inte jätterädd nu för tiden, men ack vilken nostalgikick man får! :D

Ja, och det är det som spelet lever på. Underhållningsvärdet för folk som aldrig spelat det är väl inte direkt jättehögt nuförtiden. :confused:

----

Det läskigaste spelet jag har spelat är Aliens versus Predator 2. Det är iofs rätt gammalt och inte direkt jättebra men marinekampanjen skrämmer sjukt mycket fortfarande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom på ett till som verkligen skrämde skiten ur mig, jag spelade det aldrig själv utan jag såg bara på.

call of cthulhu

call of cthulhu var inte så läskigt det enda ja satt skit nervös var när man fick springa som en jävla gris och stressa sönder sig när man skulle sova. Sen vad är det som är exakt läskigt med FEAR 1? Blev inte rädd för det lilla minsta i spelet men har inte testat 2:an änn. Både jag och min kompis satt och körde FEAR 1 inte nån av oss blev rädda så ja förstår inte varför många blir rädda av det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

call of cthulhu var inte så läskigt det enda ja satt skit nervös var när man fick springa som en jävla gris och stressa sönder sig när man skulle sova. Sen vad är det som är exakt läskigt med FEAR 1? Blev inte rädd för det lilla minsta i spelet men har inte testat 2:an änn. Både jag och min kompis satt och körde FEAR 1 inte nån av oss blev rädda så ja förstår inte varför många blir rädda av det.

Klart det inte är läskigt om man har sällskap.

Skräckspel ska man spela ensam, sent på kvällen i ett mörkt rum.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor