Jump to content

Skriva SMS på datorn?

Kebab
 Share

Recommended Posts

Hej. Finns det något program/någon hemsida som jag kan skicka sms ifrån? Alltså, såhär är det. Jag tycker det är jättetråkigt och jobbigt att skriva sms, och eftersom majoriteten av alla meddelanden som jag skickar sänds här ifrån datorstolen så tänkte jag att man kanske kunde skriva dem på datorn istället?

Jag vill alltså att pengarna ska dra från mitt vanliga kontantkort. För mottagaren ska det se ut som att det kommer ifrån min mobil och det de svarar ska också komma dit.

Finns det någon sådant?

Har ni uppfattat mig korrekt rätt?

Edit: Ursäkta mina kassa meningsuppbyggnader. :naughty:

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man får skicka 3000 gratis SMS, thats why :naughty:

Med?

Utan abonemang?

Jag får ju 50 Gratis SMS med ett emkelt kontantkort

En sak är ju att deras kundservice suger

Tycker den AI kundsupport dom har är säxig :) ....... :)

Nä, men jag har inte haft några SUPER problem så där kan jag inte säga något. Men det verkar inte SUPERDUPER

Och sen har de Sveriges sämsta mobilnät.

Tycker du? :doh:

Har täckning överallt och dom må inte ha det bästa I SVERIGE. men sedan är dom världsomfattande. Dom tillhärde ju Vodafone innan, men även efter sepereringen så har dom samarbete med Vodafone, Alltså jag med Telenor kan använda Vodafone nät.

Sedan så är ju jag kanske inte ute och reser otroligt mycket men ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Utan om du tankar på 195kr så får du 3000 fria sms. Inte ens värt om du tankar med Comviq kompis så ringer du gratis och skickar gratis sms över 1 månad.

Du skickar KNAPPAST gratis sms till övriga nät, bara gratis till folk med Comviq Kompis. Jag, som sms:ar folk som inte har comviq förlorar jävligt mycket på det om jag har Comviq Kompis, det är därför jag har Comviq SMS (195 kr).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker du? :naughty:

Har täckning överallt och dom må inte ha det bästa I SVERIGE. men sedan är dom världsomfattande. Dom tillhärde ju Vodafone innan, men även efter sepereringen så har dom samarbete med Vodafone, Alltså jag med Telenor kan använda Vodafone nät.

Ehm... Mina kompisar som använder comviq har aldrig full täckning... Hela tiden på 1 eller 2 pluppar...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker du? :naughty:

Jag tycker ingenting. :) Dock har jag hört hur dåligt nätet kan vara från min far, vars fru har Telenor.

"I det första testet tog Telia hem segern. Enligt Mobil har Telia jämn och hög kvalitet i hela nätet – både i glesbygden och i städerna. Hela 99 procent av testsamtalen lyckades i Telias nät.

Näst bäst när det gäller röstsamtal var Tele2, följt av 3. Sämst klarade Telenor sig, som fick dåliga mätresultat både i Norrland och i södra Sverige."

- http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.106323

Du använder inte Vodafones nät då de inte verkar i Sverige. Telenor A/S köpte upp Vodafone Sverige AB och nätet tillhör således Telenor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor