Jump to content

Mac OS i en PC Dator?

Tux
 Share

Recommended Posts

Läste mr_tobbes inlägg i Dump, Skrivbord lite snabbt och såg att han nämnde iDeneb, ett program som gör att man alltså kan ha ett Mac OS på en PC dator?

Hur bra är detta? finns det risker att det inte kommer fungera? Måste man tweaka å sånt där? Hur är det med drivrutinerna?

Detta är min dator;

RAM: 1 GB

Processor: AMD Ahtlon 64 Processor 3500+

Grafikkort: NVIDIA Geforce 6200SE

Hur stor hårddisk kräver iDeneb? Klarar min dator Mac?

Tror VMWare är något som passar mig.

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Program och program, det är en förändrad OS X-installationsskiva vilken inkluderar drivrutiner och ändringar som krävs för att köra OS X på en icke-Mac.

Det finns stora risker för att det inte kommer att fungera 100%, men det enda du kan göra är att testa. I värsta fall får man ett kryss framför äpplet vid absolut första installationssteget.

Du måste ha en del kunskaper om datorn för att välja bäst anpassade drivrutiner (detta väljer du i installationen, du ska trycka "customize" så får du en fet lista). Till exempel behövs vissa patchar för AMD-system etc.

Om det fungerar kommer det att flyta fint på din dator, 1GB ram är i minsta laget dock. Installationen tar väl... 10GB eller nåt sånt.

Jag kunde omöjligen få igång mitt onboard-ethernet så jag slängde in ett PCI-kort som fungerade på en gång. Såna saker kan det handla om, instabilitet för vissa kernels också.

Redigerad av mr_tobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grejjen är att jag bara vill prova Mac, vill inte precis börja använda den seriöst. Det är kanske därför VMWare är bättre för mig, en virtuell maskin där jag kan använda Mac OS.

Problemet är att när jag installerade VMWare så fackades min internet haha. Den installerade några nätverks komponenter som gjorde att min internet försvann, inte så lyckat. Kan man fixa detta eller vad?

EDIT: Får upp Gray screen? vad ska jag göra?

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor