Jump to content

Vilket tycker du är mest våldsamt?

Skotten_31
 Share

Manhunt vs postal  

46 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

POSTAL FFS! Jag menar, hur kul är det att bara döda saker som i manhunt... Postal kan du ju pissa på dom, du kan bränna dom, kasta döda ko-huvuden på dom, du kan kasta saxar på dom, hugga av alla armar och ben och lämna dom där för att dö, du kan använda en katt som ljuddämpar... Det är så jäkla häftigt så det inte är sant!

Vote: Postal

Edit: Nu har jag inte kört manhunt men som det såg ut på videon så är postal GRYMT mer våldsamt och GRYMT mycket mer humor i det...

Redigerad av Joe Dirt
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså...

Våldsamt: Postal

Brutalt: Manhunt

I Postal skjuter man mer eller mindre ner allt levande omkring sig... I Manhunt dödar man mer en och en, men jag tycker faktiskt att sätten folk dör på i Manhunt är extremt mycket råare än i Postal (se tidigare linkad film). Imho beror det alltså på hur man tolkar frågan, men jag votade Manhunt för att stötta det lite. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså...

Våldsamt: Postal

Brutalt: Manhunt

I Postal skjuter man mer eller mindre ner allt levande omkring sig... I Manhunt dödar man mer en och en, men jag tycker faktiskt att sätten folk dör på i Manhunt är extremt mycket råare än i Postal (se tidigare linkad film). Imho beror det alltså på hur man tolkar frågan, men jag votade Manhunt för att stötta det lite. :)

Måste hålla med. I Manhunt känns det bara som att man dödar dem. Antingen hugger man av huvudet med diverse verktyg eller så skär man igenom kroppen likadant. I postal så finns det trots allt mer saker som kan anses som våldsamt. Det finns mycket mer alternativ och om vi ska se spelen generellt sett så är Postal våldsammare, men precis som Siana säger är Manhunt mer brutalt än postal.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: Manhunt

som alla andra har sagt så undrar man om ni ens har kört postal.? Jag har kört bägge delarna och postal är bara totalt överdrivet brutalt spel. Jag tröttnade på Postal efter ett par timmars spelande orkade till och med spela genom postal och insåg bara hur överdrivet det är. Bara kolla om man råkar sparka på nån så börjar alla mensa och skrika sen springa runt om kring sen en del får damp och börjar skjuta hur som helst. Sen att bara använda katter som ljudämpare är bara sjukt. Nästan samma sak om man skulle köra upp en pipa i röven på en hund och använda som ljudämpare.

Sen så de flesta har sagt om Manhunt inte lika överdrivet som Postal Manhunt så ska man bara döda vissa personer inte som i postal där man kan gå och döda allt och alla.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

som alla andra har sagt så undrar man om ni ens har kört postal.? Jag har kört bägge delarna och postal är bara totalt överdrivet brutalt spel. Jag tröttnade på Postal efter ett par timmars spelande orkade till och med spela genom postal och insåg bara hur överdrivet det är. Bara kolla om man råkar sparka på nån så börjar alla mensa och skrika sen springa runt om kring sen en del får damp och börjar skjuta hur som helst. Sen att bara använda katter som ljudämpare är bara sjukt. Nästan samma sak om man skulle köra upp en pipa i röven på en hund och använda som ljudämpare.

Sen så de flesta har sagt om Manhunt inte lika överdrivet som Postal Manhunt så ska man bara döda vissa personer inte som i postal där man kan gå och döda allt och alla.

Bara så du vet så är det personen som spelar spelet som gör det blodigt, du kan klara du postal utan att döda oskyldiga människor...

Sedan så är Postal ett humoristiskt spel (riktar mot att vara roligt men våldsamt) så att använda katter som ljuddämpare tycker jag ser och låter skitkul fast jag tycker att djur misshandel är hemskt för jag ser skillnad på verklighet och spel... Så tolka det som man vill men enligt mig så är postal ett humor spel...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

som alla andra har sagt så undrar man om ni ens har kört postal.?] Jag har kört bägge delarna och postal är bara totalt överdrivet brutalt spel. Jag tröttnade på Postal efter ett par timmars spelande orkade till och med spela genom postal och insåg bara hur överdrivet det är. Bara kolla om man råkar sparka på nån så börjar alla mensa och skrika sen springa runt om kring sen en del får damp och börjar skjuta hur som helst. Sen att bara använda katter som ljudämpare är bara sjukt. Nästan samma sak om man skulle köra upp en pipa i röven på en hund och använda som ljudämpare.

Jag har kört både Postal och Manhunt, och jag tycker att Postal är värre.

Redigerad av SimonJ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor