Jump to content

Itunes fråga

Renard
 Share

Recommended Posts

Hej!

Nu är det så att jag skaffat ny dator, och när jag kopplar min Ipod till datorn så säger Itunes att min Ipod bara kan vara kopplad till ett Itunesbibliotek åt gången. Den frågar om jag vill "radera Ipoden och synkronisera" Vad innebär det? Försvinner alla låtar från min Ipod eller förs de över till det nya Itunes biblioteket på min nya dator? Jag vill inte förlora alla låtar på min Ipod!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har i princip två alternativ lite beroende på vad du vill;

Behålla låtar på iPod men även ha dem på datorn.

Lösning: Tredjepartsprogram som importerar hela din iPod.

Behålla låtar på iPod men inte föra över till datorn, men samtidigt kunna lägga till nya och hantera musiken från iTunes.

Lösning: Reg-haxx, du måste ha tillgång till datorn som känner igen din iPod.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 6 months later...

Hej!

har en akut fråga. jag håller på att lägga in en massa filmer på min ipod.

Jag fixar fram rätt format med ett program, startar itunes och väljer Arkiv---> Lägg till fil i bibliotek.

Så komemr filmen in på min ipod. Men nu har jag plötsligt bara 15 gig kvar på c:!?!?!?!?

Sparar itunes skiten på datorn med? Jag vill bara att den sparar på ipoden, den ska ge f*n i min hårddisk? Vart ser jag OM, den sparar på hårddisken och VART den i så fall sparar och HUR ser jag till att den INTE gör det nått mer?

Tack//Vice

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vice, när du gör om en fil till en annan blir det ju dubletter, dvs en .avi fil & en .mp4 fil. (eller vad formatet är) så, titta om du har många såna..

Ja men sen när jag väljer mp4 filen verkar ju itune lägga in en säkerhetskopia? Har ju tatt bort alla andra avi filer. =/

Eller itunes gör inte så? Är det nått annat fel mby?

Eh, eftersom det var korkat av mig så bjuder jag på det här... :)

Kom på vad felet var. Jag tryckte ner en Harry potter film och en säsong av The Simspson. Trodde jag...

Det var Boxset. 22 respektive 47 gig stora. Där av de förlorade 69 gigen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 3 weeks later...