Wu Zi Mu Skrivet 14 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2009 300 kr på RAM ger dig ingenting om du inte ska klocka rejält. De gamla trotjänarna XMS2 XTREME klarar rätt höga frekvenser. Det finns tyvärr inga små prisvärda hårddiskar, att betala 400-500 för 160-320GB när det finns 500-1000GB för 1 kr/GB är inte så lockande enligt mig. Du kan dock se om du hittar billigare WD-diskar. Kolla efter Blue (AAKS) och Green (AACS?). Närå, det är lugnt. Men kan jag koppla in min gamla hårddisk i den där? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 14 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2009 (redigerad) Närå, det är lugnt. Men kan jag koppla in min gamla hårddisk i den där? Så länge du har en IDE/PATA/vadduänvillkalladen-kabel och kopplar rätt. Edit: Jag bara förutsätter att det är en gammal IDE/PATA-disk. Det kanske är en SATA-disk, då blir det äääännu enklare. Redigerad 14 februari, 2009 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 14 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2009 Så länge du har en IDE/PATA/vadduänvillkalladen-kabel och kopplar rätt. Edit: Jag bara förutsätter att det är en gammal IDE/PATA-disk. Det kanske är en SATA-disk, då blir det äääännu enklare. Det stod typ Inferfase SATA Capacity 250 GB RPM 7200 Firmware Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 14 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2009 (redigerad) Jag tittade upp alla delar på Inet.se och konstigt nog kostar grafikkortet några hundra mer. Jag är ganska säker på att det är samma.. Hur får man fraktfritt? Jag tittade lite och såg att det fanns en lite bättre processor (typo..) för ca 300 mer. Passar den? I så fall slänger jag nog till lite extra i budgeten, för det var 2,33 ghz till 2,5 ghz för 300 kr. https://www.inet.se/datorkomponenter/proces...333mhz/5309931/ Redigerad 14 februari, 2009 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 14 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2009 Greger?! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 14 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2009 lol, det där är ju min burk med quad istället för duo. T: lånar väl topicen med.. Är det värt att köpa sig en BlueRaybrännare nu? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Clemenza Skrivet 15 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2009 T: lånar väl topicen med.. Är det värt att köpa sig en BlueRaybrännare nu? Jag skulle våga säga att det är värt det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 15 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2009 Snart är den min! Har beställt, gissa om man ser fram emot att börja bygga! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 15 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2009 Snart är den min! Har beställt, gissa om man ser fram emot att börja bygga! Härligt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 18 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2009 Nu sitter jag och skriver vid den nya datorn Den går underbart. Maxar Left 4 Dead, testade nyss. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts