Sammy Skrivet 22 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2009 Jo, jag tänkte köpa en stationell dator, och sen tänkte jag köpa dårå en skärm (platt) när jag får cash. MEN, hur mycket kostade eran/din spel-data??. Jag kör ju SA på PS2 och de är ju inte lika roligt då lixom. Coolt och modda och köra online - mer känsla! hoppas jag iaf Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 22 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2009 Speldator. Datorer finns i alla prisklasser, 6 000 kr är väl den lägsta vettiga prisklassen. Sen är det inte så svårt att springa upp i 30 000 - 50 000 kr. Vi kan inte bestämma prisklass åt dig, det får du göra. Min kostade 9 000 kr när jag köpte den i november 2006. Sedan dess har jag lagt till och bytt ut saker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sammy Skrivet 22 januari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2009 0kej, där ser man. Jag vet inte men skulle inte 6 000 - 8 000kr vara ett bra pris för en bra data!? eller!, jag är inte SÅÅ insatt i sånt /: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 22 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2009 (redigerad) Dator. 6 000 - 8 000 kr funkar absolut, jag ska skrida till verket nu och ändrar mitt inlägg snart med resultat. Har du någon möjlighet att få datorn ihopbyggd av en bekant eller så? Det blir mycket billigare då. Ska du köpa operativsystem? Då blir 6 000 - 8 000 kr helt plötsligt mycket tristare budget. Redigerad 22 januari, 2009 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sammy Skrivet 22 januari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2009 Ja, ok. Jo...jag har säkert nån bekant som kan nog hjälpa mig å sätta ihop den ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 22 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2009 (redigerad) Ja, ok. Jo...jag har säkert nån bekant som kan nog hjälpa mig å sätta ihop den ! Awesome (för din skull). Hur var det då med operativsystem? Köpa eller fixas på gratis vis? Här har du tre alternativ från Inet.se. Det är processorn som skiljer de olika paketen åt. Det billigaste paketet har en tvåkärnig processor - denna typ är sakta på väg ut från marknaden. Det näst billigaste paketet har en nedbantad fyrkärnig processor, förmodligen ett säkrare kort för framtiden. Det dyraste paketet har en kraftfull fyrkärnig processor - således mest framtidssäkerhet och prestanda. Redigerad 22 januari, 2009 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sammy Skrivet 22 januari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2009 ..Jag vill inte låta efterbliven men vad är ett operativsystem? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 22 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2009 (redigerad) ..Jag vill inte låta efterbliven men vad är ett operativsystem? Windows (XP, Vista etc.). (Till eventuella klagomålsmänniskor: Jag vet att det finns andra, men det är ju knappast aktuellt i det här fallet) Jag har nu ändrat inlägget ovanför med tre datorpaket. Redigerad 22 januari, 2009 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sammy Skrivet 22 januari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2009 Jaha. Schysst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 22 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2009 (redigerad) Spel-data har jag nog aldrig hört talats om.... kan du förklara vad detta är? EDIT: Byt ut till PowerColors 4870 kort istället, bättre kylning och lättare att klocka enligt mig! Redigerad 22 januari, 2009 av ZcruweN Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 22 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2009 Spel-data har jag nog aldrig hört talats om.... kan du förklara vad detta är? EDIT: Byt ut till PowerColors 4870 kort istället, bättre kylning och lättare att klocka enligt mig! Jag har påpekat det två gånger redan. Powercolor kostar 900 kr mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 22 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2009 Jag har påpekat det två gånger redan. Powercolor kostar 900 kr mer. Okejdå, men jag håller mig fortfarande till PowerColors kort! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 22 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2009 Spel-data har jag nog aldrig hört talats om.... kan du förklara vad detta är? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 22 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2009 Spel-data har jag nog aldrig hört talats om.... kan du förklara vad detta är? *BILD* Nämen, Är det inte dom snälla pöjkarna? _____________________________________ Ontopic: Du tänker då lira dagens spel? Jag skulle säga en quad, typ som mellan paketet som Curly plockat ihop. Sedan beror det ju lite på hur du gör med OS, För det kan kosta up emot 1.500kr till 5.000 kr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 13 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2009 (redigerad) Drar upp den här då mitt inlägg handlar en hel del om vad trådskaparens syfte var med tråden. Jag siktar helt på en speldator. Är det här bra? http://www.datorbutiken.com/?Cart=199-10808 Jag har länge funderat på ny dator. Bärbar ett tag, inte värt slantarna, men usch så smidigt. Men nu har min kära Dell börja krångla efter 3 år. så det är dags att köpa sig nytt. Hårddisken*, RAM**, skärmen, tangentbord, mus och högtalare kan jag ta från gammeldatorn. Operativsystem fixar jag på annat håll (Blir x64 bit vista). Hårddisk vill jag ha så lågt som möjligt för att spara in pengar. (men ändå hög rpm (10k) eftersom operativet ska ligga där) Jag har som sagt den gamla hårddisken (om den passar) + 750 GB extern. Min budget är 10 000 kr, plus några hundra om det råkar bli så. *Det är en Western Digital på 250 GB. Behöver ni veta mer eller kan man avgöra om den går att mosa in i datorn jag länkade ovanför? ** Har 4 st 512 MB RAM minnen från en Dell Dimension 9150. Om det finns plats i det nya moderkortet, kan dem användas? Redigerad 13 februari, 2009 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 13 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2009 (redigerad) Med en budget på 10 000 kr är du riktigt dum ponke om du köper den där gamla Raptorn för 1 700 kr. Köp en WD Black Series 500-750GB för under tusenlappen, du kommer inte märka nån skillnad. Förutom på ljudnivån förstås, den kommer vara lägre med en Black Series. Återkommer med en komplett konfiguration. Gamla RAM-stickor kan du nog skippa för prestandan och kompatibiltetens skull. Redigerad 13 februari, 2009 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 13 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2009 (redigerad) Vad sägs om den här? http://www.datorbutiken.com/?Cart=677-10812 Kom också fram till att de extra varven troligen inte är värda de extra slantarna. Så jag bytte ut processorn. (Men om den passar vet jag inte riktigt, jag är verkligen inte så haj på delar+moderkort=kompatibel?) Redigerad 13 februari, 2009 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 13 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2009 JAG HAR ÅTERUPPST...KOMMIT. Jag har klämt in ett HD4870X2, krrrrrrrrrraft är fint. Inet.se. Jag är för trött för att skriva konstruktiva saker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 13 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2009 JAG HAR ÅTERUPPST...KOMMIT. Jag har klämt in ett HD4870X2, krrrrrrrrrraft är fint. Inet.se. Jag är för trött för att skriva konstruktiva saker. Tack Verkar ganska mycket bättre, men går det att satsa mer på RAM än hårddisk? Får man någon större effekt för 300 kr på RAM? Annars får det vara så. +10 extra poäng för att du kom så väldigt nära 10 000:- gränsen. Helt klart värd att titta upp mer om! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 13 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2009 Tack Verkar ganska mycket bättre, men går det att satsa mer på RAM än hårddisk? Får man någon större effekt för 300 kr på RAM? Annars får det vara så. +10 extra poäng för att du kom så väldigt nära 10 000:- gränsen. Helt klart värd att titta upp mer om! 300 kr på RAM ger dig ingenting om du inte ska klocka rejält. De gamla trotjänarna XMS2 XTREME klarar rätt höga frekvenser. Det finns tyvärr inga små prisvärda hårddiskar, att betala 400-500 för 160-320GB när det finns 500-1000GB för 1 kr/GB är inte så lockande enligt mig. Du kan dock se om du hittar billigare WD-diskar. Kolla efter Blue (AAKS) och Green (AACS?). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts