Jump to content

Tog bort dokument i vista

kobbe
 Share

Recommended Posts

Hej på er,

Fick nyss vista och lekte runt och skulle flytta på dokument-mapen i användarmappen men när jag flyttade den till skrivbordet blev det ingen kopia som jag trodde och sedan tog jag bort(tog bort även i papperskorgen) den så nu har jag ingen dokumentmapp. Hur får jag tillbaka denna mapp eftersom nu kan jag inte klicka i startmenyn på dokument.

halp, halp. Hur får jag tillbaka dokuntmappen i vista?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bortagna filer återskapas INTE systemåterställning, har du tagit bort dom från hårddisken så är dom borta.

Men det kan gå och rädda filerna med något hårddisk vertyg. Har inga exakta namn men alltid något: prutt

Men alltså, är det några viktiga filer du vill rädda eller är det BARA dokument mappen du vill ha tebax?

Isåfall så kan du skapa en ny med samma namn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska alltså bara ska MAPPEN, hade ingen där inne. Skapar jag en ny så är ju iconen itne samma och jag vet inte hur jag får det att fungera med startmenyn. Dvs dokument på startmenyn fungerar inte att trycka på.

Pröva detta:

Öppna Regedit och gå till

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders

Där borde det finnas en 'string' som heter personal, den ska ha ett värde som leder till din document mapp.

Om inte skapa en ny string med namnet personal och länka till din document mapp.

Min:

Personal

C:\Users\alle\Documents

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

nej, tyvär. Det fungerade inte. Tror problemet ligger i att window inte känner av mappen som en speciell mapp. De andra mapparna i min användare är spciella och i egenskar kan man välja plats. Det jag mest vill är att det ska gå att trycka i startmenyn och komma till documents.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

nej, tyvär. Det fungerade inte. Tror problemet ligger i att window inte känner av mappen som en speciell mapp. De andra mapparna i min användare är spciella och i egenskar kan man välja plats. Det jag mest vill är att det ska gå att trycka i startmenyn och komma till documents.

Det var ju det som register ändringen skulle göra :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor