kobbe Skrivet 21 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2009 Hej på er, Fick nyss vista och lekte runt och skulle flytta på dokument-mapen i användarmappen men när jag flyttade den till skrivbordet blev det ingen kopia som jag trodde och sedan tog jag bort(tog bort även i papperskorgen) den så nu har jag ingen dokumentmapp. Hur får jag tillbaka denna mapp eftersom nu kan jag inte klicka i startmenyn på dokument. halp, halp. Hur får jag tillbaka dokuntmappen i vista? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 21 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2009 Detta lär väl inte funka. Har du testat återställa datorn? Man brukar ju få tillbaks filer och kataloger iallafall vad jag har fått. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 21 januari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2009 Detta lär väl inte funka. Har du testat återställa datorn? Man brukar ju få tillbaks filer och kataloger iallafall vad jag har fått. Okej men var finner jag detta, vet att jag sett det men kommer inte igåg vart. BTW hur länge tar det att återställa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 21 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2009 Återställa datorn med systemåterställning så ska det inte ta så lång tid. Nu vet ja inte vart man hittar systemåterställning i vista men bör vara som i XP Start>alla program>tillbehör>systemverktyg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 21 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2009 Bortagna filer återskapas INTE systemåterställning, har du tagit bort dom från hårddisken så är dom borta. Men det kan gå och rädda filerna med något hårddisk vertyg. Har inga exakta namn men alltid något: prutt Men alltså, är det några viktiga filer du vill rädda eller är det BARA dokument mappen du vill ha tebax? Isåfall så kan du skapa en ny med samma namn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 21 januari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2009 Ska alltså bara ska MAPPEN, hade ingen där inne. Skapar jag en ny så är ju iconen itne samma och jag vet inte hur jag får det att fungera med startmenyn. Dvs dokument på startmenyn fungerar inte att trycka på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 21 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2009 (redigerad) Ska alltså bara ska MAPPEN, hade ingen där inne. Skapar jag en ny så är ju iconen itne samma och jag vet inte hur jag får det att fungera med startmenyn. Dvs dokument på startmenyn fungerar inte att trycka på. Pröva detta: Öppna Regedit och gå till HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders Där borde det finnas en 'string' som heter personal, den ska ha ett värde som leder till din document mapp. Om inte skapa en ny string med namnet personal och länka till din document mapp. Min: Personal C:\Users\alle\Documents Redigerad 21 januari, 2009 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 21 januari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2009 nej, tyvär. Det fungerade inte. Tror problemet ligger i att window inte känner av mappen som en speciell mapp. De andra mapparna i min användare är spciella och i egenskar kan man välja plats. Det jag mest vill är att det ska gå att trycka i startmenyn och komma till documents. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 21 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2009 nej, tyvär. Det fungerade inte. Tror problemet ligger i att window inte känner av mappen som en speciell mapp. De andra mapparna i min användare är spciella och i egenskar kan man välja plats. Det jag mest vill är att det ska gå att trycka i startmenyn och komma till documents. Det var ju det som register ändringen skulle göra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 21 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2009 Hur ber man MSN sluta göra "mina delade mappa" och "mina mottagna filer"? Går detta att göra ngot åt i Vista? Måste man ha "sök" och "favoriter" eller går de också att ta bort? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 22 januari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2009 Det var ju det som register ändringen skulle göra Det kom tillbaka nu när jag startade datorn, man var säker tvungen att starta om datorn , tack för allting! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts