Renard Skrivet 20 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2009 (redigerad) Ja, idag blir Barack Obama USA:s första afro-amerikanska president. På vilket sätt tror du Obama kommer förändra USA/Världen? Kommer han leva upp till de skyhöga förväntningarna människor världen över har? Själv tror jag att han blir en bra president, men jag tror McCain hade gjort ett bra jobb också. Han har lite mer erfarenhet. Men det ska bli spännande att se hur USA/Världen förändras om den nu gör det. Se Obama sväras in klockan: 17:30 i TV4 17:01 i SVT24 Redigerad 20 januari, 2009 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 20 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2009 Min mor är på plats i DC för att bevittna händelsen. Häftigt. Obama kommer inte förändra något, det är min cyniska inställning and I'm sticking to it. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 20 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2009 Obamas politik är väl egentligen högerinriktad, bara i mindre utsträckning än McCains? Jag tror i alla fall att han är ganska överskattad som president. Han känns i det stora hela som vilken demokratiskt president som helst, med ännu större problem att ta itu med än många andra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 20 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2009 Jag tycker redan världen känns som en mer hoppfull plats - inte bara för att jag känner mig varm och fluffig imonbords, men jag vet inte.. Trots finanskriser, varslanden, krig, att Brangelina krisar, fattigdom och hunger, så känns det bara som att hela världen har hopp om en bättre värld från och med idag. Själv hoppas jag att han återställer USAs ställning som stormakt, men som en snällare, mer diplomatisk stormakt än Bush's USA. Och att en svart man bli världens mäktigaste man tror jag är en oerhört viktig symbol som visar folk ur olika minoritetsgrupper att det går att bli något, så även där är han en viktig fackla hopp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 20 januari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2009 Många verkar se på Obama som ett helgon sänt från Gud för att rädda världen. Han är ju bara en människa! Men vi får hoppas på att han gör ett bra jobb trots att han är dödlig precis som du och jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 20 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2009 Skall bli skoj att se honom beträdda rollen som världens(?) mäktigaste person. Dock tror jag att folk har lite väl stora förväntningar på denna man. Han kommer inte att kunna göra drastiska förändringar, och hade han kunnat hade han inte gjort det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 20 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2009 Se Obama sväras in klockan 17:30 i TV4 SVT24 börjar sin sändning 17:01 också. Jag tycker det ska bli intressant med en ny president, tror han kommer att göra ett bra jobb. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 20 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2009 SVT24 börjar sin sändning 17:01 också. Jag tycker det ska bli intressant med en ny president, tror han kommer att göra ett bra jobb. Massa försnack då eller? Det här vill jag inte missa! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 20 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2009 (redigerad) Min mor är på plats i DC för att bevittna händelsen. Häftigt. Obama kommer inte förändra något, det är min cyniska inställning and I'm sticking to it. Häftigt! Obamas politik är väl egentligen högerinriktad, bara i mindre utsträckning än McCains? Alldeles rätt. Många verkar se på Obama som ett helgon sänt från Gud för att rädda världen. Han är ju bara en människa! Men vi får hoppas på att han gör ett bra jobb trots att han är dödlig precis som du och jag Mja, som ett helgon sänt från Gud vet jag inte, men visst är detta en av de största händelserna i USA:s historia. ** Själv ska jag se detta på tv, japp. Redigerad 20 januari, 2009 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 20 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2009 Massa försnack då eller? Det här vill jag inte missa! Well.. Bush ska väl tackas av på något sätt också. Om det inte redan är avklarat förstås Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 20 januari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2009 Vad har man att tacka honom för? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 20 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2009 Kan man se detta live på nätet någonstans? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 20 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2009 Vad har man att tacka honom för? Ha...ha...ha! Det kan ju vara en fördel om han inte sitter som president när den nya tillträder. Så därför har de nog någon slags ceremoni där han blir ex-president. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 20 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2009 Obamas dag - minut för minut. 17.56 (11.56 lokal tid) Med handen på Lincolns bibel och med familjen, expresidenten och ordföranden i USA:s högsta domstol som vittnen svär landets första svarta president Obama sin 35 ord långa ed. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 20 januari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2009 Det ska bli kul att få vara med när USA:s första svarta president svärs in. Kan man berätta för barnen sen när USA haft 7 andra svarta presidenter också. "Jag var där när den första svors in, så jag är bättre än dig" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 20 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2009 Det ska bli kul att få vara med när USA:s första svarta president svärs in. Kan man berätta för barnen sen när USA haft 7 andra svarta presidenter också. "Jag var där när den första svors in, så jag är bättre än dig" Sluta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 20 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2009 Det ska bli kul att få vara med när USA:s första svarta president svärs in. Kan man berätta för barnen sen när USA haft 7 andra svarta presidenter också. "Jag var där när den första svors in, så jag är bättre än dig" Du är inte rolig, du har aldrig varit rolig och jag är ganska säker på att du aldrig kommer vara rolig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 20 januari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2009 Ok, Mr. Surmulen Men seriöst, det ska bli kul att få vara med om en så historisk dag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 20 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2009 Häftigt! Alldeles rätt. Mja, som ett helgon sänt från Gud vet jag inte, men visst är detta en av de största händelserna i USA:s historia. ** Själv ska jag se detta på tv, japp. Tack för dom underbara krigen George, dom miljoner människor du satt i fattigdom hälsar också! Demokraterna är bättre än Republikanerna, men fortfarande inte bra. Tror förresten att Obama kommer bli skjuten under sin presidenttid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 20 januari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2009 (redigerad) Bush blev ju inte skjuten, och han hatades ju av nästan hela världen, inklusive en stor del av sitt eget folk. Obama, är ju tvärtemot Bush ofantligt populär, så jag tror nog att Obama kommer få leva. Men rasse-jävlar finns ju överallt så klart Btw, jag försökte ju inte direkt att få hela forumet att asgarva förut. Ibland slänger jag in random saker som kan få personer med fuckad humor att smila lite. Redigerad 20 januari, 2009 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts