Jump to content

Obama svärs in idag

Renard
 Share

Recommended Posts

Ja, idag blir Barack Obama USA:s första afro-amerikanska president. På vilket sätt tror du Obama kommer förändra USA/Världen? Kommer han leva upp till de skyhöga förväntningarna människor världen över har?

Själv tror jag att han blir en bra president, men jag tror McCain hade gjort ett bra jobb också. Han har lite mer erfarenhet. Men det ska bli spännande att se hur USA/Världen förändras om den nu gör det.

Se Obama sväras in klockan:

17:30 i TV4

17:01 i SVT24

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 54
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

Jag tycker redan världen känns som en mer hoppfull plats - inte bara för att jag känner mig varm och fluffig imonbords, men jag vet inte.. Trots finanskriser, varslanden, krig, att Brangelina krisar, fattigdom och hunger, så känns det bara som att hela världen har hopp om en bättre värld från och med idag. Själv hoppas jag att han återställer USAs ställning som stormakt, men som en snällare, mer diplomatisk stormakt än Bush's USA.

Och att en svart man bli världens mäktigaste man tror jag är en oerhört viktig symbol som visar folk ur olika minoritetsgrupper att det går att bli något, så även där är han en viktig fackla hopp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min mor är på plats i DC för att bevittna händelsen. Häftigt.

Obama kommer inte förändra något, det är min cyniska inställning and I'm sticking to it.

Häftigt!

Obamas politik är väl egentligen högerinriktad, bara i mindre utsträckning än McCains?

Alldeles rätt.

Många verkar se på Obama som ett helgon sänt från Gud för att rädda världen. Han är ju bara en människa! Men vi får hoppas på att han gör ett bra jobb trots att han är dödlig precis som du och jag :angry:

Mja, som ett helgon sänt från Gud vet jag inte, men visst är detta en av de största händelserna i USA:s historia.

**

Själv ska jag se detta på tv, japp.

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det ska bli kul att få vara med när USA:s första svarta president svärs in. Kan man berätta för barnen sen när USA haft 7 andra svarta presidenter också. "Jag var där när den första svors in, så jag är bättre än dig" :angry:

Du är inte rolig, du har aldrig varit rolig och jag är ganska säker på att du aldrig kommer vara rolig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Häftigt!

Alldeles rätt.

Mja, som ett helgon sänt från Gud vet jag inte, men visst är detta en av de största händelserna i USA:s historia.

**

Själv ska jag se detta på tv, japp.

Tack för dom underbara krigen George, dom miljoner människor du satt i fattigdom hälsar också!

Demokraterna är bättre än Republikanerna, men fortfarande inte bra. Tror förresten att Obama kommer bli skjuten under sin presidenttid.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bush blev ju inte skjuten, och han hatades ju av nästan hela världen, inklusive en stor del av sitt eget folk. Obama, är ju tvärtemot Bush ofantligt populär, så jag tror nog att Obama kommer få leva. Men rasse-jävlar finns ju överallt så klart :angry:

Btw, jag försökte ju inte direkt att få hela forumet att asgarva förut. Ibland slänger jag in random saker som kan få personer med fuckad humor att smila lite.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor