Wu Zi Mu Skrivet 20 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2009 Hej. Har fått i uppgift att göra en reklamfilm om vad som helst. Det finns folk som har gjort reklamfilm för tegelstenar som kan användas som farthållare och potatispress, så ingen idé är för dum. Bara du kan förklara någolunda utförligt din idé. Uppgiften är att: "Skapa en reklamfilm för en valfi produkt eller service. Givetvis skall uppgiften vara ordentligt utförd och behandla större delen av kursbrevens innehåll. Bifoga också en kort beskrivning över hur du gått till väga." (Naturligtvis endast nyproduktioner) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 20 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2009 Haha, åh - det gjorde jag i 6:e klass eller vad det nu var. Vårt bidrag var en reklam för kinamat som vi kallade Dum Chum. Det börjar med att jag och en annan kommer in genom dörren. Kameran zoomar ut och på bordet står en takeout-box med Dum Chum. Kameran zoomar swoschande in på våra ansikten, sen på kartongen igen. Vi båda stoppar in handen i innerfickan och drar upp ätpinnar med ett "svischande" ljud. Vi börjar äta och vad som följer är någon konstig kung-fu-fight vi koreograferade. Men helt plötsligt fryser vi till och kameran pan:ar över till oss två sittandes vid bordet. Båda tittar förvånade ner i kartongen, sen in i kameran och skriker "MORE DUM CHUM!". Sen ser man kartongen stå framför kameran och en röst säger "Dum Chum - Feeeeel the punch!" och så slår någon till den. Extremt innovativt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 20 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2009 Haha, åh - det gjorde jag i 6:e klass eller vad det nu var. Åh, samma här. Vi fick dock en bestämd produkt - "Frisk luft", och upgiften var att formge den som vi ville, och göra en reklamfilm till den. Min bestod av en flaska med en ballong nedtill, och på något magiskt sätt var luften därinne alltid frisk. Klick. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 20 januari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2009 @ P-C: Har du kvar filmen? Lät som något man gärna vill se på TV Jag tror jag har en idé på gång, en kompis som kunde ställa upp som "webdesigner", och säljer tjänster som att tillverka sidor.. Däremot undrar jag hur man kan lägga upp idéen. Så klart ska det ju som avslutning vara en bild på honom med tummen upp och ett stort hollywood smile (och en bling effekt på tänderna). Men kom gärna med fler idéer, kan ju inte köra fast på den här direkt. Allt uppskattas Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 20 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2009 (redigerad) Jag hade gjort en reklamfilm om ett företag som gör en reklamfilm om vad som helst. Man anlitar dem för att de skall göra reklam för nått. Och de är villiga att göra reklam för vad som helst. Det hade jag gjort reklam om. Redigerad 20 januari, 2009 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 20 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2009 (redigerad) Tycker du kan göra en jättecheesy reklamfilm om gtasajten. "Gtasajten - ett forum att längta till" Redigerad 20 januari, 2009 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 21 januari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2009 Tycker du kan göra en jättecheesy reklamfilm om gtasajten. "Gtasajten - ett forum att längta till" Väldigt bra idé, att jag inte tänkte på det. Tyvärr så har jag och en vän redan börjat. Kom just hem, vart hos honom och spelat in och redigerat i 6-7 timmar. Imorgon tror jag vi blir klara, om jag får lov så kan jag publicera den här Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 23 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2009 Seriöst, P-C, den där filmen skulle jag vilja se! Låter hur coolt som helst! Please säg att du har kvar den! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 23 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2009 Seriöst, P-C, den där filmen skulle jag vilja se! Låter hur coolt som helst! Please säg att du har kvar den! Haha, jag tvivlar starkt på att den finns kvar. Var ju väldigt länge sen men kan fråga killen som vi filmade hos om han kanske har sparat den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 23 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2009 Haha, jag tvivlar starkt på att den finns kvar. Var ju väldigt länge sen men kan fråga killen som vi filmade hos om han kanske har sparat den. Do that ! Vore najs om han kunde ladda upp den på YT så att vi får se! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts