Jump to content

Problem med mitt trådlösa internet

kicken
 Share

Recommended Posts

Ja, det är nu så att jag har en router av märket DI-524. En väldigt vanlig router i Sverige. Den är jättebra och jag har haft trådlöst till min dator jättelänge, men på grund av att jag ständigt fick DC när jag spelade CS återgick jag till kabel/fast. Men när jag nu försöker få det att fungera igen så lyckas jag inte. Jag vet verkligen inte vad jag gjorde för att få det fungera när jag använde trådlöst sist och på grund av att jag ska byta rum i lägenheten så är det ett måste att få det att fungera igen. Jag tror att jag bara har någon inställning fel, men jag har verkligen testat allting. Har även sökt på google och tittat till en del troubleshooters. Många av mina vänner har samma router och för dem fungerar det perfekt, så jag undrar verkligen vad det kan vara. Här är mina inställningar (fyra bilder). Notera att ingenting händer när jag klickar på refresh network list.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det verkar som du har ett seperat program för t-lösa kortet, Isåfall så styr du ju allt där (Därför får du inte upp något nätverk i Windows egna program vara, är samma på min lappe). Men problemet är då 100% att du inte ser din router?

min i bilden Wire3, vad händer om du trycker "scan"?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Antar att du testat utan det programet eller behövs den verkligen?

jag har förövrigt att trådlösa datorn tappar kontakt med router och så måste man starta om den då och då ><

snabbedit: Kan det hjälpa att uppdatera programvaran i routern?

Redigerad av kobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det verkar som du har ett seperat program för t-lösa kortet, Isåfall så styr du ju allt där (Därför får du inte upp något nätverk i Windows egna program vara, är samma på min lappe). Men problemet är då 100% att du inte ser din router?

min i bilden Wire3, vad händer om du trycker "scan"?

Det händer ingenting om jag tycker på scan. :/

Och att min router inte känner av datorn är felaktigt. Har haft routern på samma ställe hela tiden och har fungerat förut hela tiden också.

Antar att du testat utan det programet eller behövs den verkligen?

jag har förövrigt att trådlösa datorn tappar kontakt med router och så måste man starta om den då och då ><

snabbedit: Kan det hjälpa att uppdatera programvaran i routern?

Jag har provat att restarta min router två gånger och gjort om alla inställningarna, men ingenting fungerar. :/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och att min router inte känner av datorn är felaktigt. Har haft routern på samma ställe hela tiden och har fungerat förut hela tiden också.

Jag har provat att restarta min router två gånger och gjort om alla inställningarna, men ingenting fungerar. :/

Men testa uppdatera den, det kanske bara är gammal och buggig firmware.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle väl tro att du går ut på tillverkarnas sida och ladda ner därifrån :angry:

Problemet är att jag redan försökte igår kväll hitta någonting, men jag rent ut sagt suger på att hitta någonting på en så avancerad sida som Fujitsu har. Så om någon skulle vara snäll och bara hjälpa mig hitta någonting så skulle jag uppskatta det väldigt mycket.

http://www.fujitsu-siemens.com/

Programmet som jag har nu heter Odyssey Client 4.02.0.1942. Det finns ingen nyare version än den vad jag sett iaf.

http://www.fastdownloadaccess.com/download....02.0.1942.html

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, men du missuppfattade mig. Jag menar, du ser inte din router I datorn. Alltså i någon form av lista?

Hur?

Trodde först du hade otur, din model på routern har utgått, men lyckades hitta support för den ändå.

Dlink Support Downloads

MEN INNNAN DU uppdaterar din router. pröva avinstallera Odyssey Client, Ditt nätverks program.

Pröva använd Windows egna mjukvara för t-lösa nätverk, Jag tror att det är det som f*ckar upp allt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men testa uppdatera den, det kanske bara är gammal och buggig firmware.

Om du loggar in i själva routern brukar det finnas länkar där inne, min router frågar då alltid när jag loggar in om jag vill uppdatera.

Sedan som Alle och jag själv skrev. Använd windows egna mjukvara utan att använda ditt "program". Har för allt i världen inte förstått varför folk inte ska använda det simplaste som finns och dessutom finns inbyggt.

Det borde vara denna andress men det är inte säkert.

http://192.168.0.1

Redigerad av kobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, men du missuppfattade mig. Jag menar, du ser inte din router I datorn. Alltså i någon form av lista?

Trodde först du hade otur, din model på routern har utgått, men lyckades hitta support för den ändå.

Dlink Support Downloads

MEN INNNAN DU uppdaterar din router. pröva avinstallera Odyssey Client, Ditt nätverks program.

Pröva använd Windows egna mjukvara för t-lösa nätverk, Jag tror att det är det som f*ckar upp allt.

Jag har själv lyckats hitta en ny firmware. Min version som jag har nu är 2.04. Tydligen finns 2.07 ute och det är den jag just nu håller på att uppgradera till. Dock har jag stött på ett annat problem. När jag nu ger rar-filen, så får jag upp följande felmeddelande (Bild 1). Trots detta så börjar firmwiren att uppgradera sig (Bild 2). Men det står att den ska autorestarta sig, men det gör den inte och när jag restartar den manuellt så har den inte uppgraderats.

Om du loggar in i själva routern brukar det finnas länkar där inne, min router frågar då alltid när jag loggar in om jag vill uppdatera.

Sedan som Alle och jag själv skrev. Använd windows egna mjukvara utan att använda ditt "program". Har för allt i världen inte förstått varför folk inte ska använda det simplaste som finns och dessutom finns inbyggt.

Det borde vara denna andress men det är inte säkert.

http://192.168.0.1

Jag ska försöka avinstallera Odyssey då. Ska se om det börjar fungera det. Tack för all hjälp hittills!

**

Så, jag lyckades uppgradera firewire till 2.07 och avinstallera Odyssey. Jag har fortfarande problem då ingenting händer. Nu får jag istället följande felmeddelande när jag ska konfigurera de trådlösa inställningarna (Bild nr. 1).

Samtidigt får jag fortfarande inte upp någonting när jag söker efter trådlösa nätverk (Bild nr. 2). So, what now :angry: ?

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så, jag lyckades uppgradera firewire till 2.07 och avinstallera Odyssey. Jag har fortfarande problem då ingenting händer. Nu får jag istället följande felmeddelande när jag ska konfigurera de trådlösa inställningarna (Bild nr. 1).

Samtidigt får jag fortfarande inte upp någonting när jag söker efter trådlösa nätverk (Bild nr. 2). So, what now :angry: ?

Är dina anslutningar bryggade? Din t-lösa anslutning, delar du den?

Det verkar som du har ICS igång ju...

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan mycket väl vara sant. Hur stänger jag av? Jag vet inte om jag delar min t-lösa anslutning och jag vet inte vad som menas med bryggade.

Stäng av ICS

Hittade snabbt hur du gör på XP..

Har ju Vista nu :D

Om du har 2 nätverkskort så kan du koppla in en till dator till din egna burk och låta den får internet/resten av nätverket där igenom.

Men då krävs en korsad kabel, men jag tror inte du har bryggat dina anslutningar för det ska inte ge såna fel.

Och BTW, bryggar du en t-lös och en tråd anslutning så fuckar hela windows upp :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stäng av ICS

Hittade snabbt hur du gör på XP..

Har ju Vista nu :D

Om du har 2 nätverkskort så kan du koppla in en till dator till din egna burk och låta den får internet/resten av nätverket där igenom.

Men då krävs en korsad kabel, men jag tror inte du har bryggat dina anslutningar för det ska inte ge såna fel.

Och BTW, bryggar du en t-lös och en tråd anslutning så fuckar hela windows upp :angry:

Tack för hjälpen, men jag hade inte det alternativet ikryssat på någon anslutning. Jag undrar vad fan i hela jävla världen som är fel och jag har ingen jävla aning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för hjälpen, men jag hade inte det alternativet ikryssat på någon anslutning. Jag undrar vad fan i hela jävla världen som är fel och jag har ingen jävla aning.

Enligt M$ support så tror din dator att du delar din nätverksanslutning och att DIN dator är en router (ICS).

BTW:

Har du en profil nu Windows som är till för ditt nätverk? Ta bort den isåfall och kolla om du kan hitta någon trådlös

EDIT: Fan va fel det kan bli ifall man skriver DITT fel med en knapp till vänster Xo

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Enligt M$ support så tror din dator att du delar din nätverksanslutning och att DIN dator är en router (ICS).

Alltså, det felmeddelandet får jag inte upp om jag kryssar ur det alternativet du skrev upp tidigare. Endast då jag har det ikryssat får jag det.

BTW:

Har du en profil nu Windows som är till för ditt nätverk? Ta bort den isåfall och kolla om du kan hitta någon trådlös

EDIT: Fan va fel det kan bli ifall man skriver DITT fel med en knapp till vänster Xo

Vad menar du med den meningen? Att jag har en profil som är windows som är vah? :S

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså, det felmeddelandet får jag inte upp om jag kryssar ur det alternativet du skrev upp tidigare. Endast då jag har det ikryssat får jag det.

Ok, men det ska vara urkryssat. Men ändå hittar din dator inget nätverk?

Vad menar du med den meningen? Att jag har en profil som är windows som är vah? :S

Förlåt.

För varje nätverk din dator kopplar upp sig emot så skapas en profil med lösen, namn och annan info om nätverket. Det kan vara så att den profil för ditt närverk är wierd. Så pröva ta bort den, du kommer då behöva skriva in lösenordet för nätverket när du ansluter igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor