Plaisir Skrivet 18 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2009 (redigerad) http://www.cect.se/product_info.php?produc...10d97015ce28934 Satt och letade runt på blocket efter begagnade iPhones och hittade istället det här. Måste säga att det verkar extremt intressant för mig med lite mindre pengar på fickan. Dock saknas det ju vissa grejer så som Wi-fi. Däremot har den MMS och videoinspelning vilket iPhone inte har/hade. Jag undrar dock över en hyffsat viktig grej: Vad betyder det här "Camera: 13.0 lacpixel; the max output is 1280*1024, video is 385×288,support to shoot with sound, the time depends on storage"? Är väl mest fundersam över vad en "lacpixel" innebär. Shoot! Edit: Kom på den smarta idén att googla "lacpixel". 1 lacpixel är 100000 pixlar 13 lacpixels är 1.3 megapixlar. Redigerad 18 januari, 2009 av Plaisir Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 18 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2009 Låter onekligen intressant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 18 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2009 Ehh.. glömde Steve Jobs att fixa patent på iPhone eller vad? Det där ser ut som en riktigt skräpprodukt dessutom. Hade det varit en ren piratkopia hade det varit intressant men kolla på specifikationerna, helt värdelöst för 2300kr. Jag gissar på att den är seg och dålig, och att företagen snart kommer försvinna så dina investerade pengar är bortkastade när du vill ha den reklamerad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 18 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2009 Köper du den är du inte så klyftig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 18 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2009 En polare beställde en liknande för några månader sedan, en Sciphone. Han gjorde sig av med den inom en månad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 18 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2009 Sjukt pinsamt att ha en om inte annat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 18 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2009 (redigerad) Ehh.. glömde Steve Jobs att fixa patent på iPhone eller vad? I Kina (jag är 99.9% säker på att CiPhone kommer från Kina) existerar inte ordet pantent. Här är exempelvis en annan iPhone ripoff: [youtube-old]B2tVE7qRLwk&[/youtube-old] Och här är en iPod och en ripoff på den, se så lika de är. [youtube-old]BtSrPRBCGnM&[/youtube-old] Redigerad 18 januari, 2009 av Grumpy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 18 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2009 I Kina (jag är 99.9% säker på att CiPhone kommer från Kina) existerar inte ordet pantent. Inte i Sverige heller Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 18 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2009 Inte i Sverige heller DU SNODDE MIN POST. FUCK. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 18 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2009 Inte i Sverige heller Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 19 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2009 Skräp. Buy the real deal. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 19 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2009 Skräp. Buy the real deal. Verkligen. Sen att skärmen endast har en upplösning på 240×320 (som på de flesta vanliga mobiler, på en 3.2" skärm t.om.) kommer se jävligt fult ut. Sen saknar mobilen med största sannorlikhet Apples snygga gränssnitt och allmänna mysigheter, det som jag nästan gillar mest med den riktiga iPhone. Bottom line: Helt jävla fail, avstå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 19 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2009 Ontopic så skulle jag aldrig köpa en CiPhone; videospelaren som fanns i Grumpys post verkar intressant däremot! Visst, den verkar vara skräp... Men 24 dollar är ju ingenting. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 19 januari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2009 Nu såhär i efterhand så vet jag itne riktigt varför jag funderade allvarligt på den här produkten igår. Men men. Självklart lir det lite smärre fel när någon kopierar någonting men jag måste säga att de videos jag sett på CiPhone har varit imponerande. Kan ha varit att den var helt ny när de spelades in och därför inte slöats ner av filer osv. eller så var det helt enkelt så att de bara hade haft tur med produkten, för det var blandade kommentarer hos köpare. Men som jag sa så finns ju ingen Wi-Fi i CiPhone vilket gör mig ledsen i ögat. För har man en vill man ju gärna kuna sitta på stan o surfa när man väntar på bussen. Och som sagt så är nog känslan i en riktig iPhone mycket bättre, speciellt eftersom att man får programuppdateringar och tillgång till så mycket mer support osv. när man har den riktiga. För den som inte har råd med en riktig iPhone är nog CiPhone ett bra alternativ då den går att få tag i för runt 1600. Men vill man ha något som håller i längden och som man vill vara säker på att få hjälp med när något inte fungerar så är absolut iPhone det bästa valet. Har under natten kommit fram till att jag ska skaffa mig en iPhone om några månader då min nuvarande telefon är fullt avbetald. Fick dock en ny nyligen eftersom att jag lämnade in den så jag tänkte att jag ska ge den nåt halvår av användande. För 300:- i månaden får jag betala precis lika mycket som jag gjort tidigare (förutom att jag får mer med det här abonemanget än hos tre) och väntar man som jag i några månader så sjunker säkert iPhone i pris iom att intresset sjunker. (Vore ju kul att diskutera andra kopior som man kommit över eller som verkar intressanta. Kanske trådmaterial?) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 20 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2009 Ontopic så skulle jag aldrig köpa en CiPhone; videospelaren som fanns i Grumpys post verkar intressant däremot! Visst, den verkar vara skräp... Men 24 dollar är ju ingenting. Tbh. Är det någon som vet om man kan få tag på den i Sverige? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 21 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2009 (redigerad) Jag tror att jag ska köpa en CiPhone (iPhone är för dyr), men är dom värda 2000 kronor? Redigerad 21 januari, 2009 av vicecitylife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 21 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2009 Jag tror att jag ska köpa en CiPhone (iPhone är för dyr), men är dom värda 2000 kronor? Om du läser tråden får du ju ett ganska definitivt svar? Nej, nej, nej. Köp en riktig telefon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 21 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2009 Om du läser tråden får du ju ett ganska definitivt svar? Nej, nej, nej. Köp en riktig telefon. Finns inte allt som finns på en riktig iPhone? Det är väl en kopia av den, så vad är skillnaden? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 21 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2009 Finns inte allt som finns på en riktig iPhone? Det är väl en kopia av den, så vad är skillnaden? Läs tråden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 21 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2009 Läs tråden. Det har jag redan gjort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts