Jump to content

CiPhone

Plaisir
 Share

Recommended Posts

http://www.cect.se/product_info.php?produc...10d97015ce28934

Satt och letade runt på blocket efter begagnade iPhones och hittade istället det här. Måste säga att det verkar extremt intressant för mig med lite mindre pengar på fickan. Dock saknas det ju vissa grejer så som Wi-fi.

Däremot har den MMS och videoinspelning vilket iPhone inte har/hade.

Jag undrar dock över en hyffsat viktig grej:

Vad betyder det här "Camera: 13.0 lacpixel; the max output is 1280*1024, video is 385×288,support to shoot with sound, the time depends on storage"?

Är väl mest fundersam över vad en "lacpixel" innebär.

Shoot!

Edit: Kom på den smarta idén att googla "lacpixel".

1 lacpixel är 100000 pixlar

13 lacpixels är 1.3 megapixlar.

Redigerad av Plaisir
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ehh.. glömde Steve Jobs att fixa patent på iPhone eller vad?

Det där ser ut som en riktigt skräpprodukt dessutom. Hade det varit en ren piratkopia hade det varit intressant men kolla på specifikationerna, helt värdelöst för 2300kr. Jag gissar på att den är seg och dålig, och att företagen snart kommer försvinna så dina investerade pengar är bortkastade när du vill ha den reklamerad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ehh.. glömde Steve Jobs att fixa patent på iPhone eller vad?

I Kina (jag är 99.9% säker på att CiPhone kommer från Kina) existerar inte ordet pantent.

Här är exempelvis en annan iPhone ripoff:

[youtube-old]B2tVE7qRLwk&[/youtube-old]

Och här är en iPod och en ripoff på den, se så lika de är.

[youtube-old]BtSrPRBCGnM&[/youtube-old]

Redigerad av Grumpy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skräp. Buy the real deal.

Verkligen. Sen att skärmen endast har en upplösning på 240×320 (som på de flesta vanliga mobiler, på en 3.2" skärm t.om.) kommer se jävligt fult ut. Sen saknar mobilen med största sannorlikhet Apples snygga gränssnitt och allmänna mysigheter, det som jag nästan gillar mest med den riktiga iPhone.

Bottom line: Helt jävla fail, avstå. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu såhär i efterhand så vet jag itne riktigt varför jag funderade allvarligt på den här produkten igår. Men men.

Självklart lir det lite smärre fel när någon kopierar någonting men jag måste säga att de videos jag sett på CiPhone har varit imponerande. Kan ha varit att den var helt ny när de spelades in och därför inte slöats ner av filer osv. eller så var det helt enkelt så att de bara hade haft tur med produkten, för det var blandade kommentarer hos köpare.

Men som jag sa så finns ju ingen Wi-Fi i CiPhone vilket gör mig ledsen i ögat. För har man en vill man ju gärna kuna sitta på stan o surfa när man väntar på bussen. Och som sagt så är nog känslan i en riktig iPhone mycket bättre, speciellt eftersom att man får programuppdateringar och tillgång till så mycket mer support osv. när man har den riktiga.

För den som inte har råd med en riktig iPhone är nog CiPhone ett bra alternativ då den går att få tag i för runt 1600. Men vill man ha något som håller i längden och som man vill vara säker på att få hjälp med när något inte fungerar så är absolut iPhone det bästa valet.

Har under natten kommit fram till att jag ska skaffa mig en iPhone om några månader då min nuvarande telefon är fullt avbetald. Fick dock en ny nyligen eftersom att jag lämnade in den så jag tänkte att jag ska ge den nåt halvår av användande.

För 300:- i månaden får jag betala precis lika mycket som jag gjort tidigare (förutom att jag får mer med det här abonemanget än hos tre) och väntar man som jag i några månader så sjunker säkert iPhone i pris iom att intresset sjunker.

(Vore ju kul att diskutera andra kopior som man kommit över eller som verkar intressanta. Kanske trådmaterial?)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor