VickeX Skrivet 17 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2009 (redigerad) Hej och välkomna till förberedelsetopicen för GTASajten Song Contest '09 Regler och information: *Alla låtar måste vara minst en minut lång, och personen som ställer upp måste själv vara med och sjunga minst två meningar. (Yeah, oh, mm, right, lalala och liknande räknas ej) *Endast en (1) låt per person! *Låten måste vara inspelad för just det här tillfället! Så länge dessa regler följs accepteras vad som helst. Låt oss säga att du vill stå helt själv i ditt lilla rum och spela in när du utan backupmusik sjunger det fulaste du kan - så är det okej. Detsamma om du vill spela in när du sjunger och lägga in det ljudspåret på en annan låt, ja vad som helst! Låten ska senast vara inskickad 28 februari 2009 (skickas till mig på msn eller via mail till XvickeX@Spray.se), och ni har också enda tills dess på er att anmäla er, om ni är osäkra. Pollen kommer upp kvällen efter, den första mars. --------------------------------------------------------------- Har jag glömt någonting eller är det någonting du undrar så PM'a mig. Anmälda: VickeX Boomer Weener Kebab Henkibojj Xstreem SimonJ Martin-123 P-C Saffecool -------- Grön = Låt skickad och accepterad Röd = Låt ej skickad ännu Redigerad 14 mars, 2009 av VickeX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 17 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2009 Sign me up, Scotty. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 17 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2009 LET THE GAMES BEGIN! IM IN! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 17 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2009 Jag är lätt med. Kommer göra någon kass cover som vanligt. Tror jag ska ta någon låt som jag verkligen ogillar den här gången. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 17 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2009 Senast när? Jag är gärna på, förhoppningsvis har jag tid med det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 17 januari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2009 Senast när? Jag är gärna på, förhoppningsvis har jag tid med det. Suck. Hade skrivit det. Måste av misstag suddat ut det. Senaste anmälnings och inskickningsdag är 28 (sista) Feb 2009. Pollen kommer upp kvällen efter, första Mars. Editerar in det, tillsammans med ditt och Kebabs namn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 17 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2009 Count me iN! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 18 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2009 *Alla låtar måste vara minst en minut lång, och personen som ställer upp måste själv vara med och sjunga minst två meningar. (Yeah, oh, mm, right, lalala och liknande räknas ej) Man kan alltså ta en låt som redan finns? Typ, någon sjunger "jag älskar jorden" och sen efter det så kommer jag "fast det gör jag nog inte" och efter det så fortsätter artisten att sjunga och så kan man göra lite infall då och då i sångtexten? Ursäkta om det här verkar var förvirrat, är lite trött och jag ska faktiskt sova nu. God natt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 18 januari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2009 Man kan alltså ta en låt som redan finns? Typ, någon sjunger "jag älskar jorden" och sen efter det så kommer jag "fast det gör jag nog inte" och efter det så fortsätter artisten att sjunga och så kan man göra lite infall då och då i sångtexten? Ursäkta om det här verkar var förvirrat, är lite trött och jag ska faktiskt sova nu. God natt. Nja, det är väl okej så länge du sjunger mest. Det ska inte vara som om någon annan sjunger en hel låt och sen sjunger du två meningar i bakgrunden. Fokuset ska väll ligga mest på dig, det är ju du som deltar. Du får ju sjunga med i en hel låt, däremot. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 18 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2009 Jag kanske blir med, om jag bara hittar en bra låt att sjunga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 22 januari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2009 Jag kanske blir med, om jag bara hittar en bra låt att sjunga. Okej. Jag väntar med att skriva upp dig då. Inga fler? Ni har iofs väldigt länge på er att anmäla er, men det skadar ju inte att börja knåpa och/eller bli klar redan nu. Då säkrar man ju bara sin plats. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 22 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2009 Okej. Jag väntar med att skriva upp dig då. Inga fler? Ni har iofs väldigt länge på er att anmäla er, men det skadar ju inte att börja knåpa och/eller bli klar redan nu. Då säkrar man ju bara sin plats. Okej, jag blir med! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 22 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2009 Skriv upp mig! Dock inte säker om jag lyckas skapa något ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 22 januari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2009 Skriv upp mig! Dock inte säker om jag lyckas skapa något ! Klart att du gör. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 22 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2009 Kan man skicka in sin låt redan nu? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 22 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2009 Kan man skicka in sin låt redan nu? Nej, det är strikt förbjudet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 23 januari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2009 Kan man skicka in sin låt redan nu? Helst inte. Du kan få hålla på den i ett par veckor. Du kanske känner att du vill göra ett bättre försök. Okej. Tidigast den 10 februari får ni skicka in låtarna till mig. Nu var det bestämt också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 23 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2009 Helst inte. Du kan få hålla på den i ett par veckor. Du kanske känner att du vill göra ett bättre försök. Okej. Tidigast den 10 februari får ni skicka in låtarna till mig. Nu var det bestämt också. Okej, tack för svaret! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 23 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2009 28 FEBRUARI!!! Geez! Varför så extremt lång tid? Folk hinner ju dö innan tävlingen ens har börjat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 23 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2009 28 FEBRUARI!!! Geez! Varför så extremt lång tid? Folk hinner ju dö innan tävlingen ens har börjat. Det är en lång och slitsam process att skapa en låt, man måste ordna med en inspelningsstudio, promota singeln, fixa ett snyggt omslag, osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts