Jump to content

Går inte uppdatera sitt till IE 7

SilentViper
 Share

Recommended Posts

Nu är det så här fort ja försöker uppdatera till IE 7 på datorn med Windows update så går det inte. För den där lilla rutan man vid klockan som talar om att man har nya uppdateringar till datorn men fort ja försöker uppdatera så går det inte. Börjar störa mig på att den ska ligga där vid klockan hela tiden sen att man får upp att datorn måste startas om så kommer det en klocka upp som räknar nej sen när man trycker bort så kan det komma om 5-15min igen. Hur ska ja göra? För att uppdatera till IE 7. Jag använder just IE 7 till vissa saker om det inte funkar som det ska med Firefox.

EDIT D'oh fel tråd titel igen ><

Redigerad av Agent.47
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är det så här fort ja försöker uppdatera till IE 7 på datorn med Windows update så går det inte. För den där lilla rutan man vid klockan som talar om att man har nya uppdateringar till datorn men fort ja försöker uppdatera så går det inte. Börjar störa mig på att den ska ligga där vid klockan hela tiden sen att man får upp att datorn måste startas om så kommer det en klocka upp som räknar nej sen när man trycker bort så kan det komma om 5-15min igen. Hur ska ja göra? För att uppdatera till IE 7. Jag använder just IE 7 till vissa saker om det inte funkar som det ska med Firefox.

EDIT D'oh fel tråd titel igen ><

Vad är det som är fel med uppdateringen då? Man kanske behöver starta om datorn :confused: Vad exakt ska du uppdatera? Låter som du vill ha IE 7 men du skriver att du redan har den? :rolleyes:

Bilder löser allt!

BTW, det finns ca 300 stavfel och det saknas ca 200 punkter. Liiite svårt att läsa!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså fort jag försöker uppdatera till IE7 så går det inte varken från windows update eller från microsofts hemsida.

Sen hjälper det inte att starta om datorn får samma skit upp igen. Ska försöka skaffa på det.

Sorry för stavfelen ska börja kolla dom noga nu.

Helt säker på att updaten är för IE7?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det står klart och tydligt här är en bild på det:

Så fort ja startar om så uppdateras den inte har även letat efter av installationen för att ta bort det sen men finns ingen varken i kontroll panelen eller mappen för IE.

Redigerad av Agent.47
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nepp det funkade inte samma sak igen att den inte vill installera att en avbryter sig så man är tvungen att starta om datorn. Vad ska ja göra?

Installera IE8 och sedan IE7 igen?

Varför vill du ha ie7? Går det inte lika bra med firefox? :ermm: (är det nå spec. med uppdateringarna? jag har ie7 men använder det inte)

För mig här hemma går IE7 snabbare än FF, då snackar jag både start och surf. Men I skolan går FF snabbare och IE7 har en tendens att fylla minnet snabbt på våra skoldatorer. OBS, jag menar då att jag följt FF tutorials för att minska laddnings tiderna.

Samtidigt tycker jag att IE7 har lite bättre layout..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför vill du ha ie7? Går det inte lika bra med firefox? :ermm: (är det nå spec. med uppdateringarna? jag har ie7 men använder det inte)

IE använder ja till för att ladda ner visa saker som inte funkar på Firefox.

Alle ska testa det du sa eller går inte bara ta bort IE mappen som ligger på datorn sen bara installera igen? Eller det kanske inte funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så nu har man en ny formaterad datorn men går fortfarande inte uppdatera sitt internet till IE7 :S Vad finns det att göra?

Det kan inte slå dig att M$ skickat ut en update som är till Vista IE7?

Att M$ har gjort ett misstag, därför startar inte installationen. För efter du ominstallerat datorn så måste du ladda ner IE7 igen?

Då är den ju up to date.

Skaffa Google Chrome! :)

Gillar Chrome layout men fastnade aldrig. Men använder du det som standard webbläsare?

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att M$ har gjort ett misstag, därför startar inte installationen. För efter du ominstallerat datorn så måste du ladda ner IE7 igen?

Då är den ju up to date.

Nu är jag lite trött, men menar du att datorn är up to date när man har installerat om den? :)

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är jag lite trött, men menar du att datorn är up to date när man har installerat om den? :)

Nej, När du ominstallerar datorn får du IE6 (Win XP) som standard och inget service pack innehåller IE7 än.

Så han måste ha laddat ner IE7 från M$ hemsida, då måste det ju vara den senaste versionen?

Right? :D

OM... OM inte Agenten har en moddad installation typ som mini-Xp eller HP-XP eller någon annan variant.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad menar du med mini-xp och HP-XP? Har ju en Fujitsu Siemens Scarleo X med xp om det är det du syftar på. Jag har ju kunnat använda IE7 förut men sen efter ett tag så fick ja skicka inte meddelande av IE7 fort ja bara öppnade det. Så ja tog bort och installerade om till IE6 sen nu när ja ska installera till IE7 så får man att det inte gick att installera.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor