MiRRe Skrivet 14 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2009 Okej det är såhär. Jag har alltid kunnat köra nyare spel utan problem, utan buggar osv. Installerade Saint's row 2 som jag vet är dåligt optimerat men det är inte problemet jag har med det, utan jag får streck över hela skärmen typ. Tror ni förstår. Och, spelet kräver 3.2(?) Ghz processor och jag har 4,4 MEN, en är liksom "uppdelad" i två så det står bara 2.19 men det måste väl gå och få ihop dom på något sätt, vad är annars meningen att ha mycket om det inte går att använda tillsammans :/ Sen, finns det fler saker som kan behöva uppdateras för att få bort dessa "streck", har uppdaterat grafikkortet till nyaste men om det finns andra komponenter som kan ställa till det. Väldigt tacksam för svar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 14 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2009 (redigerad) Du har en processor med två kärnor (antar jag i alla fall) som var för sig har 2,19GHz (ingen aning om vilken processor det gäller dock). Du kan aldrig plussa ihop dessa, sätter du ihop två Ferrarin så går den ju inte dubbelt så snabbt som de gör var för sig. Man mäter hastigheten varje kärna har, inte vad det blir tillsammans. Om du är ute efter att uppgradera något måste du berätta vad du har i datorn idag. Ladda ner http://www.hwinfo.com/download32.html och använd Summary-knappen för att få fram information om din dators hårdvara. Redigerad 14 januari, 2009 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 14 januari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2009 (redigerad) Du har en processor med två kärnor (antar jag i alla fall) som var för sig har 2,19GHz (ingen aning om vilken processor det gäller dock). Du kan aldrig plussa ihop dessa, sätter du ihop två Ferrarin så går den ju inte dubbelt så snabbt som de gör var för sig. Man mäter hastigheten varje kärna har, inte vad det blir tillsammans. Om du är ute efter att uppgradera något måste du berätta vad du har i datorn idag. Ladda ner http://www.hwinfo.com/download32.html och använd Summary-knappen för att få fram information om din dators hårdvara. Men jag tänkte mest på processor delen att det måste väl gå att köra saker som kräver mer än 2,19 eftersom jag vet med mig att jag spelat spel som krävt över det många gånger. Kan också säga att "strecken" är borta ur spelet efter att ha sänkt upplösningen. Tills man kommer till båten då den sjunker ner i vattnet, första uppdraget. :/ Edit: Angående spelet så sänkte jag upplösningen lite till, satte till och med på högsta grafik och då kom båten tillbaka :/ Men funderar dock fortfarande över processorn. Redigerad 14 januari, 2009 av MiRRe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 14 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2009 (redigerad) Kollade upp systemkraven nu. Det rekommenderas 3,2GHz dubbelkärnig processor. Din processor når alltså inte de rekommenderade kraven utan endast strax över minimumkraven. Då kommer det nog gå rätt segt, särskilt om det blandas med ett äldre grafikkort. Vad strecken beror på vet jag inte, låter mer som bugg än prestandaproblem. Det enda du kan uppdatera drivrutinerna till är ljudkortet. Processorn, minnena och moderkortet är som de är. Redigerad 14 januari, 2009 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 14 januari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2009 Kollade upp systemkraven nu. Det rekommenderas 3,2GHz dubbelkärnig processor. Din processor når alltså inte de rekommenderade kraven utan endast strax över minimumkraven. Då kommer det nog gå rätt segt, särskilt om det blandas med ett äldre grafikkort. Vad strecken beror på vet jag inte, låter mer som bugg än prestandaproblem. Det enda du kan uppdatera drivrutinerna till är ljudkortet. Processorn, minnena och moderkortet är som de är. Okej tack, får helt enkelt nöja mig med min ps3 version, hade dock varit skoj o spela om på pc, men man kan inte få allt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts