Jump to content

Dragon Age: Origins (PC, XBox 360, PS3)

Crusader
 Share

Recommended Posts

Klarade ut spelet för några dagar sen... helt fantastiskt. Ett av de bättre spelen på länge, utan tvekan mitt game of the year. Slutet av spelet var legendariskt jävla bra, kändes som att man spelade i en grym film eller något. Högsta klass på gameplay, musik, story, videosekvenser... 5/5 alla dagar!

Ser fram emot expansionen. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 181
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hur fort spelar man ut detta även om man sitter och nöter det varje dag flera timmar? Jag är less på spel á la Assassins Creed eller Modern Warfare 2 som man klarar ut huvudstoryn på 5-6 timmar.

Klarade ut min första genomspelning för några dagar sen och det tog väl kanske 2 veckor totalt. Total play time låg på 30-nånting timmar tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur fort spelar man ut detta även om man sitter och nöter det varje dag flera timmar? Jag är less på spel á la Assassins Creed eller Modern Warfare 2 som man klarar ut huvudstoryn på 5-6 timmar.

Beror på hur djupt du går in i spelet. När jag var klara med -alla- side-quests, DLC-missions, "challenges" dvs "hemliga bossar" och skit så klockade jag på 55 timmar. Och då hade jag mer än halva main storyn kvar. Så du har något att göra en stund. Dock inte rekommenderat på Sexbox, då Xbox versionen är grymt mycket sämre än PC-versionen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Beror på hur djupt du går in i spelet. När jag var klara med -alla- side-quests, DLC-missions, "challenges" dvs "hemliga bossar" och skit så klockade jag på 55 timmar. Och då hade jag mer än halva main storyn kvar. Så du har något att göra en stund. Dock inte rekommenderat på Sexbox, då Xbox versionen är grymt mycket sämre än PC-versionen.

Ah, tufft. Skivan kommer dock ligga i mitt Xbox, eftersom jag inte har någon vettig dator att spela några spel över huvud taget. Men men, shit happens. Tror ändå att det är ett grymt spel oavsett plattform!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer man kunna ladda ner expansionen direkt till konsolen eller kommer man bara köpa den i affär?

Det var någon som pratade om att man kunde respecca, går det på xbox?

I vilket fall som helst så är spelet sjukt bra, ändå nackdelarna är som sagt lite småbuggar, grafiken och att man vänder dygnet. Det är ju så stort så vissa småsaker får man stå ut med. Skaffa det om du inte redan gjort det!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I ME så går det ju så långsamt. Det är bara i combat som man kan springa.

Är tempot segare i Dragon Age?

I Mass Effect kan man väl visst springa när man inte är i strid? Man kanske inte springer hur fort som helst men det krävs inte eftersom miljöerna i de flesta fall inte är gigantiska. Vet inget annat RPG-spel där man kan springa så värst mycket fortare heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I Mass Effect kan man väl visst springa när man inte är i strid? Man kanske inte springer hur fort som helst men det krävs inte eftersom miljöerna i de flesta fall inte är gigantiska. Vet inget annat RPG-spel där man kan springa så värst mycket fortare heller.

Jo, man joggar väl men miljöerna är gigantiska. Massor med tomma korridorer och utfyllnad att springa runt i. T.ex. basen i Virmire.

Jag är nöjd sålänge man inte behöver springa runt i sterila tråkiga miljöer, men vad jag har förstått så är det inte fallet i Dragon Age.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor