Jjocckee Skrivet 12 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2009 (redigerad) Nytt fel: nu när jag startar spelet kommer det upp en felruta: GTA IV FATAL ERROR: DD3D50 Har googlat som f*n men hittar inget vettigt.. har DirectX 9.0 lästa att det skulle räcka. Vad nu? Redigerad 12 januari, 2009 av Jjocckee Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 12 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2009 Tjena! När jag stoppar i andra skivan kommer en mapp med GTA IV Disc 2 upp Det kom upp något felmeddelande första gången och nu har jag stoppat skivan in och ut utan att något händer.. Ser inga repor eller dylikt på skivan. Krångligt att byta skivan då jag fick spelet med posten från Norge. Tror inte heller att det är skivans "fel" Tacksam för hjälp! Ser samma ut för mig Vad exakt är problemet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 12 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2009 Jag tror han menade att han kanske trodde det fanns fler filer på disk 2 och var rädd att dom var försvunna nu när han fick felmeddelande. ---- Du behöver inte oroa dig så länge disk 2 funkar under installationen så ska det inte vara fel sen att du får upp den mappen är för att du har autostart på din DVD rom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jjocckee Skrivet 12 januari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2009 Jag tror han menade att han kanske trodde det fanns fler filer på disk 2 och var rädd att dom var försvunna nu när han fick felmeddelande. ---- Du behöver inte oroa dig så länge disk 2 funkar under installationen så ska det inte vara fel sen att du får upp den mappen är för att du har autostart på din DVD rom. Men alltså jag ser inte att spelet laddas ner? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 12 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2009 Men alltså jag ser inte att spelet laddas ner? HUH!?! Du ska ha 2 skivor, Du startar installationen med Skiva 1 och sedan kommer du vara tvungen att byta skiva. Eller HUR exakt menar du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jjocckee Skrivet 12 januari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2009 (redigerad) Nytt fel.. Redigerad 12 januari, 2009 av Jjocckee Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 12 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2009 Du måste ha Service Pack 3 för att spela IV Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jjocckee Skrivet 12 januari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2009 Du måste ha Service Pack 3 för att spela IV Ladda ner det nu men får sen ett felmeddelande: Det går inte att hitta den förväntade versionen av produkten. Får nog vänta på Rockstars patch, NÄR den kommer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 12 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2009 (redigerad) Du måste ha Service Pack 3 för att spela IV Det är rekomenderat att ha SP3 för GTA IV, men jag har en kompis om kan lira GTA IV på PC med XP Pro X32 SP2. Ladda ner det nu men får sen ett felmeddelande: Det går inte att hitta den förväntade versionen av produkten. Får nog vänta på Rockstars patch, NÄR den kommer En ny patch kommer INTE fixa det, pröva uppdatera DirectX. Annars vad har du för grafikkort? DD3D50- D3D Error - DirectX 9 video card required källa Redigerad 12 januari, 2009 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jjocckee Skrivet 13 januari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2009 Det är rekomenderat att ha SP3 för GTA IV, men jag har en kompis om kan lira GTA IV på PC med XP Pro X32 SP2. En ny patch kommer INTE fixa det, pröva uppdatera DirectX. Annars vad har du för grafikkort? Var kollar man vilket grafikkort man har? (noob ) Har uppdaterat DirectX ser dock inte på dxdiag att det har ändrats. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 13 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2009 Tror ditt grafik kort saknar DX9 stöd. Men gör så här start>kontroll panelen>system>maskinvara>enhetshanteraren>bildskärmskort så ska det stå där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jjocckee Skrivet 13 januari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2009 Tror ditt grafik kort saknar DX9 stöd. Men gör så här start>kontroll panelen>system>maskinvara>enhetshanteraren>bildskärmskort så ska det stå där. Tackar.. Har ett RADEON X850 SERIES.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 13 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2009 (redigerad) Tackar.. Har ett RADEON X850 SERIES.. Då har du samma kort som ja hade och du kommer inte kunna spela det kortet du har du måste minst ha Pixel Shader 3.0 men det korter har Pixel Shader 2.0 så det är bara köpa nytt kort. Det var iallafall vad mitt kort hade. Annars råder ja dig att du testar din dator på denna sida Can u Run it Redigerad 13 januari, 2009 av Agent.47 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jjocckee Skrivet 13 januari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2009 Då har du samma kort som ja hade och du kommer inte kunna spela det kortet du har du måste minst ha Pixel Shader 3.0 men det korter har Pixel Shader 2.0 så det är bara köpa nytt kort. Det var iallafall vad mitt kort hade. Annars råder ja dig att du testar din dator på denna sida Can u Run it Okej tack för hjälpen.. Några tips på nytt kort? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 13 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2009 Okej tack för hjälpen.. Några tips på nytt kort? Pris klass? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jjocckee Skrivet 13 januari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2009 Pris klass? Bara det klarar GTA IV Inte alltför dyrt bara.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 13 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2009 Bara det klarar GTA IV Inte alltför dyrt bara.. 9600GT, 1400 eller liknande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 13 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2009 ATi Radeon HD 4850 för 1450 på PC City inte så dyrt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts